3202
Sök

Inställning av bränsle blandning på en pierburg 175cd färgasare

23 Inlägg
12 mars 2007
Trådstartare
Tjenare.
vilken av alla skruvar på en pierburg 175 cd förgasare som sitter i en Volvo 240 är den som man ställer in bränsle blandningen på?

I nu läget går inte motorn alls. folk har sagt åt mej att det bara borde vara förgasaren som är fel. för att den får gnista och tändstiften blir blöta och tändinställningen står rätt.

Köpte alltså bilen utan att motorn jick. har nu fixat (alla?) problem, så nu borde det bara vara förgasaren kvar.

Fick igång bilen för någon dag sedan då rykte det svart ur röret och den ville inte svara så bra alls på gas. lät den gå så i ungefär 1 minut. sen svarade den på gasen och röken blev fin.
sedan stängde jag av motorn 2 minuter medan jag städade lite för att jag skulle ta mej en tur, när jag skulle starta efter dom 2 minuterna igen ville den inte alls, inte en ända puff/smäll.
Är det någon som har nån annan ide än att det skulle vara förgasaren som är problemet så säg gärna till.

PS. dagen innan jag fick igång bilen pumpade jag in motor olja i cylindrarna, med ett tryck på olje kannan per cylinder. innan jag lämnade den.

Edit: stavning
Senast redigerat av Bergmanfolkrace (12 mars 2007)

Prada, Skokräm och Bröst. Vi vinner kriget till höst.

Sök