3635
Sök

bränslepump bmw 520i E 34

27 Inlägg
19 mars 2007
Trådstartare
hej! tänkte byta min bränslepump men skiten vägrar lossna! hur faan gör man för o få upp bränslepumpen ur tanken! jag har försökt genom den lilla luckan i bagaget men jag fattar inte hur man ska få den o lossna? blire lättare om man tar av tanken? eller hur gör man det lättast? har försökt i ca två timmar nu men skiten vägrar!

non som har koll på detta?

MVH//Lowe

nu även bmw ägare, än så länge har den bara vart till besvär!

12 Inlägg
19 mars 2007
Det kanske funkar som på typ volvos tank armatur... tar 2 stora mejslar å sätter i kors men själva platt sidan i spåren på armaturen om den e rund alltså sen e de bara att ta i å vrida...

MORE GABBER TO THE PEOPLE!

1 813 Inlägg
19 mars 2007
jag har en volvo och jag använde en mejsel och en hamare och slog runt den plast "muttern" låsningen där..  sen var det bara att lyfta den rätt upp=) glöm inte ta lås koplingarna till bränslet och kontakten som sitter där om det ser nått liknande ut?

Åk före du så väntar jag på dig där..!

27 Inlägg
19 mars 2007
Trådstartare
dj_padde skrev:
jag har en volvo och jag använde en mejsel och en hamare och slog runt den plast "muttern" låsningen där..  sen var det bara att lyfta den rätt upp=) glöm inte ta lås koplingarna till bränslet och kontakten som sitter där om det ser nått liknande ut?

okay! mitt problem är inte den stora "plastmuttern" det är uppe! under den sitter det en nivårmätare för bensinmätaren tror jag!

det som är mitt problem är att bränslepumpen sitter fast nere i tanken på nott märkligt sätt som jag inte förstår!

men tack för hjälpen ändå!

27 Inlägg
20 mars 2007
Trådstartare
ingen som har non aning om hur man får loss helvetet! detta börjar göra mej lt
ite förbannad nu!tongue

Sök