Tjena grabbar och tjejer,
känner för att dela med mig en sak. Jag voltade med min vinterbil i söndags. En sak som jag aldrig trodde skulle hända mig, hände faktist och det känndes helt overkligt.
Danderydsvägen mellan Sollentuna och Täby hände det. En väg jag åkt hundratals gånger där jag aldrig ens sett ett rådjur stod det helt plötsligt 4st precis framför bilen när jag kom i 70 blås.
Jag vejade (dumt nog efteråt) men det är en reaktion man bara gör, det var lite blött, bilen fick sladd och voltade ner i diket. Där satt jag fastklämd. Ont i nacken som bara den och brutet finger.
Vill tacka räddningstjänst för dom kapade av taket och fick ur mig. Spenderade hela söndagen på akuten men nacken visade sig vara bra, får se om det blir några men sen.
Vill säga en viktig sak, jag hade halvförsäkring på bilen och när man vejar för rådjur och inte kör på dom så får man INGET. Jag skulle kört på dom istället men den reaktionen man gör kan man inte göra något åt.
Det finns vissa bolag som har en tillläggsförsäkring som heter Självriskeliminering Djurkollision som i alla fall jag tänker ta nästa gång. Det sker 30 000 viltolyckor varje år.
Ta hand om er därute, och ha alltid bilbälte på för det räddade nog mitt liv vill jag påstå.
/ Jim