Jag vet inte om de lät bra, han hade förstås inte fått in några. 3,5" hade han fått in, men det är nog lite trist att bara byta ut småttingarna. Han sa att 4x6" borde komma nästa vecka, så jag köper dem ev via nätet istället. Beror lite på vad frakten går på.
Sen sa han att jag borde åka till skroten och leta upp en hatthylla, speciellt om den jag har är i fint skick, och det är den verkligen. Vore synd att sabba den "bara" för ett par högtalare. Antingen det, eller bygga mig en ny hylla, och det kan man ju också göra, om man är händig
. Borde väl iofs kunna gå ganska smärtfritt. Har ju trots allt redan skruvhål för den gamla. Bara att sätta i nya skruvar där. Fördelen med den hatthylla jag har, och skivan som hänger med bakluckan, är att den döljer skuffens innehåll. Har man helt öppet finns det större risk att folk ser vad man har, och därmed gör inbrott. Fast biltema kanske har nån sorts skynke man kan dra över, för att dölja den. Får kolla upp det där. Annars är skroten inget dumt alternativ. Gäller bara att hitta en
EDIT: Nu tror jag förresten att jag kom på hur jag ska göra. Jag börjar med att skruva loss originalhyllan (hur får man loss säkerhetsbältet förresten? det går liksom igenom hyllan). Den använder jag som mall för en ny hylla i MDF, så jag får rätt form på sidan som ska skruvas fast. Själva hyllan gör jag aningen bredare, så jag får plats med 6x9" utan problem. Längst in på hyllan, där fästena för luckan-som-åker-upp (vafan ska man kalla den? slavluckan?
) sitter, gör jag en liten upphöjning som jag sen sätter fästena i. Lär väl inte spela nån roll att allt hamnar nån centimeter högre upp? Så länge den ligger plant och hänger på bakluckan upp så är det väl lugnt? Därmed har jag kvar min eminenta "slavlucka"
men får fortfarande plats med de högtalare jag vill. Hyllan klär jag sen i nåt bra filttyg. Vad kan va bäst för att få till de upphöjda fästena? En bit MDF som grund givetvis, men för att få en lite mjukare upphöjning? Gärna nåt lättanvänt
Vill inte bara dra filt över så det blir ett tomrum. Risken finns ju då att det går hål på tyget
En länk till en väldigt dålig, och väldigt snabbt ihopritad skiss
http://img442.imageshack.us/img442/4533 … lladf6.jpg