3473
Sök

Tungpiercing! >O

Knegare
718 Inlägg
26 mars 2007
Trådstartare
Tja!

Efter en par månaders fundering har jag beslutit mig.. Det blir en piercing.. I tungan..
Någon som har en och kan berätta lite kort hur ont det inte gör, eller hur ont det gör?tongue
Ska till house of pain i luleå.. :B

Har läst som en galning på olika forum om just detta men skulle vara intressant att läsa här ockås..

Det är ju trottsallt svårt att bli dummare ju mer man läser.. smile

William 2009-02-20

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
26 mars 2007
gör dig beredd på soppa ett par dagar framöver wink

"I de blindas rike , är den enögde Kung"

Dude
197 Inlägg
26 mars 2007
vissa säger att det gör fett ont och andra säger att det bara blir lite svullet typ..
funtar med på att göra en fkt smile

Ät aldrig snö som blivit gul!

Knegare
718 Inlägg
26 mars 2007
Trådstartare
Machin soppa är fjantigt..wink Husmanskost är grejer!tongue

Någon som har erfarenhet av HOP i luleå?

William 2009-02-20

SSS -12
3 217 Inlägg
26 mars 2007
Jag har en... Det gör inte jätteont att föra genom nålen, jag svimmade iofs... Men det var inte för smärtan så att säga! Mer chocken...

Du kommer ha sjukt ont de första dagarna/veckorna och vill helst inte äta någonting... Men sen går det över...

Det kommer kännas som att den är ivägen vad du än gör och du sitter i tankar om att du aldrig kommer kunna äta normalt igen! tongue Tungan är stor som en klase vindruvor och känslig som en klämd nerv!

Men utifrån detta så är det väl ingen fara...

Jag har trots allt haft min i snart ett halvår...

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

1 417 Inlägg
26 mars 2007
Hur det går med att äta fast föda eller inte är nog ganska individuellt. Vissa känner sig redo snabbare än andra.
Men man ska nog vara försiktig de första dagarna hur som helst.
Lycka till!

SSS -12
3 217 Inlägg
26 mars 2007
Jag hade ganska ont de första dagarna, så det blev yoghurt den första veckan tills jag vågade mig på ett par vingummin... När jag väl tränat en stund på dessa så insåg jag att med lite försiktighet så går det bra! Men fan så gott första pizzan smakade big_smile

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Kettunen
26 mars 2007
Jag har det och det gör ont i ca 3 min sen ingenting förens du råkar nudda maten mot tungan. Jag sket i soppan. Käkade Pizza Hut typ 3 timmar senare och det gick hur bra som helst bara att man fick ta det lite lugnt

o_O
30 Inlägg
26 mars 2007
När jag gjorde min tung piercing så kände jag inte ett dugg

TeamWCR.se
533 Inlägg
27 mars 2007
Min erfarenhet av hål i tungan är att det gör inte så ont som man tror..
d blir ett litet stick och sen e d bra. tungan börjar svullna upp och man får en paddatunga.
Sug på is och ät isglass, svullnaden försvinner snabbare. Inga problem att äta. lite krångligt att få in tekniken i början.
Jag tycker inte det finns ngt om att läsa. bara att gå dit, sätta sig och köra på. Alla känner olika, vissa gör d ondare på å vissa inte. så mitt tips är, vill du ha det. gör d..
Jag har ändåså 2 hål i tungan och ja har inte ångrat mig en sekund.
Alla hål känns likadant. har man tagit ett hål så vet man på ett ungefär va man har att förvänta sig nästa gång och då menar ja inte bara i tungan.
Jag har ändå:

2st = Tungan
2st = Läppen
1st = I min nippel (bröstvårtan)

Och alla hål känns likadant.

Bildbevis på tungan:

http://i7.photobucket.com/albums/y267/spraYcanE/Uppdate%20IIII%20-%20Golf%20III/DSC00584.jpg

Jävligt ful bild men man måste få bjuda på sig själv.. Jag e nöjd big_smile
Senast redigerat av spraYcanE (27 mars 2007)

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
27 mars 2007
Murvald skrev:
Machin soppa är fjantigt..wink Husmanskost är grejer!tongue

Någon som har erfarenhet av HOP i luleå?

haha.. kan vara så jaa..

har bara hört bra saker om HOP aldri varit där själv dock..

"I de blindas rike , är den enögde Kung"

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
27 mars 2007
själva sticket är inget att oroa sej över.. gjorde inte speciellt ont.. sen dagarna efter däremot så får du inte i dej mycke mat.. tongue innan du kan ta ur läkstaven så är det riktigt jobbigt att äta enligt mej.. den långa staven är precis överallt.. tongue men nu någon månad efter så är det inga problem alls

4 Inlägg
27 mars 2007
Tyckte inte att det kändes mycke alls och kunde äta normalt dagen efter...
Va värre när jag töjde hålet.. Gör betydligt ondare än att ta det och när jag väl fick i min 5mm stav så hade jag träningsverk i flera dagar efter....
Men nu är det dax att töja vidare snart.. Tanken är att ha en 6mm tunnel i tungan.... Om det nu går...

Biltokig flicka
126 Inlägg
27 mars 2007
när jag tog hål var det värsta när jag fick skölja munnen med listerin 30 sek innan, ONT, hela truten domna bort så resten gjorde inget ont alls... jag kunde äta som vanligt efter några dagar! fick tipset att man kunde suga på is för att tungan inte skulle svullna, det testade jag bara en gång, jag tyckte det känndes helskumt då, ush=) lycka till

126 Inlägg
27 mars 2007
Jag käkade bara potatismos dagen... När jag piercade läppen skulle jag försöka äta hamburgare en stund efter, det gick inge bra! Läppen va bortdomnad... Åt med bestick smile
Hade även hål i ögonbrynet innan, men fick ta ur den för den växte ut. Tråkigt!

Fartglad
336 Inlägg
27 mars 2007
Äh det ska ju kännas, annars är det ju inge kul. big_smile

Läketiden är ett helvete... Men jag käkade fast mat från första dagen, inte lätt men det gick. tongue

Power without Quattro is useless!

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
27 mars 2007
vad jag hörde imorse så dödar ma ntydligen tänderna wink

Fartglad
336 Inlägg
27 mars 2007
dusty skrev:
vad jag hörde imorse så dödar ma ntydligen tänderna wink

Hörde det på radion precis när jag höll på att skriva mitt förra inlägg, haha! big_smile

Power without Quattro is useless!

Knegare
718 Inlägg
27 mars 2007
Trådstartare
Okidoki! wink Nu drar jag till Luleå!

20mil precis!big_smile

William 2009-02-20

egen företagare
630 Inlägg
27 mars 2007
Som profisionell body piercer, kan jag bara säga att rent teoretiskt sett så är det en av dom piercingar som gör minst ont på hela kroppen.
Man piercar i ett såkallat dött område. ingenting kan skadas.
personligen tycker jag dock inte att du ska pierca dig på HOP någonstans då det är HA som drar i trådarna..........
I övrigt tycker jag att en piercing i tungan är en av dom bästa piercingar man kan ha, då den inte sitter i vägen eller stör någoting.

Sök