2503
Sök

Köpråd Calibra

20 Inlägg
27 mars 2007
Trådstartare
Hejsan! Skulle vilja höra om det är nån som har några erfarenheter av en Opel Calibra, ex vanliga fel, skatt, försäkring m.m.

//Waller
FP06A-Oskarshamn

1 231 Inlägg
27 mars 2007
Vanliga fel på calibran har jag ingen aning om. Men skatt är ju bara att kolla på vägverket. Försäkringen är ju sedan individuell så den får du också kolla upp själv på t.ex lansforsakringar.se

Mvh Christian

Mitt projekt: Evo III

20 Inlägg
27 mars 2007
Trådstartare
inga fler??

//Waller
FP06A-Oskarshamn

9 108 Inlägg
28 mars 2007
Vanliga fel är rost i sparklådor och trösklar, sedan är det väl samma som alla andra bilar..

Försäkring beror helt på vilken modell, finns ju 8v, 16v, V6 och Turbo.. Jag rekommenderar helt klart 16V, jäkligt skön motor och den går bättre än man kan tro med 'bara' 150hk. Kostar väl runt 400 i trafikförsäkring om man är under 24, helt omöjligt att säga på rak arm, beror på vart man bor och så..

DraMinBil.nu
1 016 Inlägg
28 mars 2007
trevliga bilar som inte kostar skjortan att äga. men ändå med ett vackert utseénde och går bra som föregående talare. 16v är rekommenderat, 8v går helt okej även den.

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )

250 Inlägg
28 mars 2007
Har hört att fördelningen till 4wd på Turbon lätt går sönder. Jaja, är det fel kommer säkert nån att dementera det.

------------------------------------------------------

Kapten Långsam
185 Inlägg
28 mars 2007
Rost har jag också hört är ett problem, i övrigt tycker jag det verkar vara ganska vettiga bilar som ser rätt schysta ut med tanke på att de har några år på nacken.

9 108 Inlägg
28 mars 2007
newkie skrev:
Har hört att fördelningen till 4wd på Turbon lätt går sönder. Jaja, är det fel kommer säkert nån att dementera det.

Nej är nog ingen som säger emot dig där, 4wd-systemet suger men det finns förstärkta fördelningslådor att köpa för ~3000 spänn så håller det för runt 600hk sedan big_smile

874 Inlägg
28 mars 2007
Chrom skrev:
Rost har jag också hört är ett problem, i övrigt tycker jag det verkar vara ganska vettiga bilar som ser rätt schysta ut med tanke på att de har några år på nacken.

Rost finns det på alla gamla bilar men vissa är naturligtvis värre än andra, men gå in på www.calibrateamsweden.se och sök i forumet på saker du undrar över så får du nästan garanterat svar! Fråga bara inget utan att söka först, mvh

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-

bonntrimmare
655 Inlägg
15 januari 2009
har en polare som ska köpa en calibra 16V ... vad ska man kolla på förutom sparklådor ? bra o veta big_smile tacksam för svar

Sök