2996
Sök

larm problem

31 Inlägg
29 mars 2007
Trådstartare
tja

jag har en kompis som är i behov av lite hjälp, han hade glömt dimljusen på under natten så batteriet var tomt, fine tänkte vi och skulle ladda det men då går larmet igång och hur mkt han tryckr på fjärren får vi inte tyst på den. då fick vi den brillianta idén att vi kopplar ur larmet och laddar batteriet och sen kopplar in larmet. icke sa nicke hans bil går inte ens att tända om larmet inte är inkopplat och kopplar man in det ja då tjuter det utav bara helvete. bilen är en bmw 518 90a och larmet är kombi guard nånting. nån som har en bra idé om vad som bör göras? nått han kan göra själv alternativt lämna in bilen till någon? i malmö området. kan tillägga att låsen inte fungerar när batteriet är dörr så man får krypa in genom bagageluckan och sedan dra upp en lås pigg. varken förar eller passagerardörren svarar på nyckeln märkligt nog.

tacksam för hjälp:D

159 Inlägg
29 mars 2007
testat o lägga av - polen från batteriet några minuter? då brukar man väl nolla de mesta som finns i dataväg i bilen

31 Inlägg
10 april 2007
Trådstartare
vi har testat detta men det hjälper inte, nu fick vi ialla fall tyst på larmet men om man öppnar dörren så går larmet igång igen sen får man vänta tills larmet tystnar. vet någon hur man nollar ett larm "manuellt"? så vitt vi vet har vi 3 knappar att leka med. en sitter vid lysdioden inne i bilen och två på fjärren. vet inte vad knappen vid dioden gör då vi upptäckte den av en slump, de på fjärren är till för att låsa/ öppna dörrarna (då aktiveras larmet) den andra knappen är endast till för att aktivera/ stänga av larmet dvs dörrarna låses inte. larmet svarar inte på fjärren öht vi tänkte att vi skulle byta batt på den men de kan ju knappast vara det som e fel då lampan på fjärren lyser så fort man trycker på de två knapparna.

159 Inlägg
11 april 2007
den där knappen som finns inne i bilen bör man kunna göra inställningar med, ja kunde iaf välja på mitt Defa larm som va från 93 lr nåt smile då vred man på nyckeln o höll in knappen typ 15sek för just den inställnigen ja skulle ha.
Finns säkert massor me olika kombinationer på den knappen man kan göra, testa o ringa te en larmförsäljare o hör hur du ska göra

Dåre
274 Inlägg
11 april 2007
möjligt att ni råkade ändra kod på fjärren när ni bytte batterier ? sitter som 8 saker som du kan ställa in som 1 eller 0a . gör på min iallfall

Ät mig

Sök