3341
Sök

Startar inte när motorn är jummen...

33 Inlägg
10 augusti 2005
Trådstartare
Tja

Har problem med min A4 1.8 T -97

Bilen startar hur fint som helst om jag kört den är varm eller om den har stått still länge och är helt kall.

Däremot startar den inte om den stått still ett tag och motorn är jummen.
Går igång ibland om jag vrider om startnyckeln samtidigt som jag pumpar på gaspedalen.

När den väl är igång så går den hur fint som helst.

Någon som har någon idé om vad som kan vara felet?

33 Inlägg
11 augusti 2005
Trådstartare
Okej...

Vet inte riktigt vad du menar med väldigt lätt, men då den inte startar och jag vrider om startnyckeln låter det precis som vanligt. Varken tröttare eller piggare.
Men om det nu är oljetrycket, vad gör man då åt problemt. Kan man fixa d själv om man är lite händig eller är det verkstad som gäller.

Vad är lyftarna?

Vad menas med ånglås?

Tack för svaren.

medlem
412 Inlägg
11 augusti 2005
Endel bilar gör så när dom är ricktigt varma eller när det är varmnt ute. Nästa gång du kör bilen varm så öppnar du huven efteråt. Går bilen lätt att starta då är det garanterat  ånglås///krille

Mvh Krille
Projekt Supra MKIV Singel Turbo
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=259824

33 Inlägg
11 augusti 2005
Trådstartare
Kösworth skrev:
Endel bilar gör så när dom är ricktigt varma eller när det är varmnt ute. Nästa gång du kör bilen varm så öppnar du huven efteråt. Går bilen lätt att starta då är det garanterat  ånglås///krille

Ok...

Är nämligen det som jag gör när jag råkar ut för det och då går den ofta igång om jag pumpar lite på gasen samtidigt som jag vrider om startnyckeln.

Vad kan jag göra för att få bort detta?
Är det något man kan fixa sj eller är det verkstad som gäller?

Sök