vänta nu.. hur bänkar dom denna till 108920 hästar?
Dom räknar ut det matematiskt med massa formler... Kan i verkligheten vara både mer och mindre... Men jag tror inte ett par tusen hästar hit och dit spelar så stor roll med dom storlekarna...
Tänk en sån motor på 10 000 rpm...
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
tycker elmotorerna vi gör på jobbet är rätt grymma den största vi gör nu ligger på 800-900hk nånting men är en ny variant på gång som ska ligga på 1000hk
vänta nu.. hur bänkar dom denna till 108920 hästar?
Dom räknar ut det matematiskt med massa formler... Kan i verkligheten vara både mer och mindre... Men jag tror inte ett par tusen hästar hit och dit spelar så stor roll med dom storlekarna...
Tänk en sån motor på 10 000 rpm...
Då skulle jag stå på 1mils avstånd. Rörelseenergi som en atombomb
bugattin har v16 med fyra turboagreggat dock itne så stor volym på dom trots 16 cylindrar
finns en bugatti vet v 18 läste jag i en biltidning
Finns 2st W18.4 och W18.3 Dom sitter dock bara i deras koncept bilar har hälften av vad deras v16 har (ca 522hp @ 6L V18) och dessa motorer byggdes 2000 men dom valde bort dem och körde på v16 istället....
Finns även v24 och även Raka 8:or bla i en 1940 årsmodell av oldsmobil.... Samt en av dom mindre kända "chevrolets Boxer 10:a" men rekordet hålls ändå av porsche som faktiskt provade en Boxer 16 som dock aldrig kom i produktion....