3987
Sök

Lär mig lacka med sprayburk!

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
31 mars 2007
Trådstartare
Altså jag är alla tiders fummel med en sprayburk, jag fata helt enkelt inte hur mycket man ska spruta för att få ett bra resultat. Det står att man ska ta fler tunna lager men när jag kör på den varianten så blir blanka färger matta och knottriga som idag när jag lacka grillen. Det sista jag gjorde innan jag for därifrån var att spruta mer än vanligt så det bara blänkte om den, vet inte om det var för mycket.

Nån som kan lära mig en bar metod och hur man ska veta när lagret är nog tjockt utan att det ska rinna ?

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

vRsex
471 Inlägg
31 mars 2007
Man ska dra burken fram o tillbaka o alldrig hålla stilla på ett o samma ställa på 20-30cm avstånd i flera lager, då rinner det inte.

www.vr6.nu Forumet för Bilar med VW VR6 motor.
www.Gatbilar.se/Skee <- För info om min bil :)

Smålänning
7 887 Inlägg
31 mars 2007
Skee skrev:
Man ska dra burken fram o tillbaka o alldrig hålla stilla på ett o samma ställa på 20-30cm avstånd i flera lager, då rinner det inte.

Ja. Bli inte för ivrig med att täcka där det inte är färg. Den blir täckt i nästa lager.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
31 mars 2007
Trådstartare
mm.. låter ungefär som jag brukar göra, kanske är så att jag helt enkelt är FÖR försiktig och stoppar för lite. hur snabbt ska man göra rörelsen, kanske är svårt att beskriva dock hmm

26 Inlägg
31 mars 2007
Om du får en knottrig yta är det väl bara att ta lite finkornigt sandpapper?

X40 Nordic
784 Inlägg
31 mars 2007
ta det bara lungt och varje lager korsvis så brukar det årda sig. Skulle det bli riningar eller nått så är det bara att våtslipa bor det med 2000 papper..

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
31 mars 2007
Trådstartare
Våtslipa med 2000 på "svart klar" färg på burk, blir den inte matt då ? har aldrig testat så fint papper.

med lem
1 147 Inlägg
1 april 2007
jo då blir den matt, men eftersom pappret e så fint så kan du polera upp glansen igen:)

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

Jajjemen!
1 512 Inlägg
1 april 2007
Ett annat tips som är användbart när man sprayar med burk är att värma upp sprayburken lite innan. Lägg den i varmvatten, lägg den på ett element (iofs inte så vanligt att dom är på den här årstiden), ställ den framför en kupévärmare.. ja du kommer säkert på nåt bra sätt själv att värma upp den tongue
Det som gör att de blir bättre är att de blir högre tryck i flaskan.. jag tycker iaf att de är mkt lättare att få det jämt då. Du kan ju prova iaf smile

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
1 april 2007
Trådstartare
Fina bra tips smile Hur ser man att man sprutat tillräckligt, ska det se lite blött ut som att det kan börja rinna om man sprutar mera?

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
1 april 2007
Ta många tunna lager istället! smile Allt brukar inte bli täckt för mig de första lagerna tongue Det fungerar väldigt bra att värma burken så som Manne skrev smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Sök