4 april 2007
Trådstartare
Får tacka för alla svar...
Jag lyckades få en tid snabbt hos plåtslagarn som drog ut bulan idag, kändes lite sådär när han stog och slipade ner den buliga biten så det blev helt plåtrent, sen svetsade han fast något specialverktyg som han drog ut bulan med, verkade mycket enkelt.
Tog bort listen och den där plastbiten som sitter på tröskeln längst bak, får lacka om listen med eftersom att den blev lite skadad.
Sen lade han på ett tunt lager spackel, det blev mycket jämnt och fint.
Sen lyckades jag tjata till mej en tid hos lackeraren direkt efter, så nu står bilen där och väntar på att dom ska ta tag i det.
Den skulle vara klar tills på tisdag iaf, vet inte om jag orkar vänta, fan att det ska vara påskhelg...
Han kommer lacka från listen och neråt, och han sa att han kommer kunna dimma ut det så att det inte kommer att bli någon skillnad mellan den nya och gamla lacken, vilket känns väldigt bra.
400 spänn fick jag betala hos plåtslagarn, och lacken skulle väl gå på runt 2000 spänn, lite dyrt för den där lilla biten, men då räknar jag med att det blir bra också, och då får det kosta vad det vill...
Han ska få fylla i ett lacksläpp på huven också, så får jag det gjort samtidigt.
Youngblood, synd att jag inte hann se ditt inlägg innan jag körde in bilen på ludvikalacken, annars kanske ni hade kunnat fixa det snabbare ?