(ALLA BILDER TAGNA MED MOB, KAN VARA KASS KVALITÉ)
Tjooo...
Kanske inte ska kalla detta ett projekt för SÅ mycket ska jag ändå inte göra med den men några smågrejor som ska lyfta bilen look..
Har iaf en VW Bora SR av 1999års modell, kan säga att detta är min förstabil (hade en opel innan när jag var 16 men den köpte skrothandlarn för 1500
)
Jag köpte bilen på audi/vw i helsingborg i september -06. Fastnade direkt för den, hade dock kollat mycket på Bora innan det, samt octavia rs.. Men denna var så fin i skicket, hade bara gått 5000mil och en ägare så jag slog till direkt utan att det var meningen att jag skulle köpa något egentligen, alltså impuls, men ack så bra det blev
Såhär träffade jag henne första gången
Jag vill inte ha kjolpaket med mera på bilen, utan bara lyfta bilens utseende med lite små detaljer. Det jag har gjort med den än så länge är att:
1. Fixa små släpp i lacken på 2 av dörrarna som antagligen hade uppkommit efter att han som hade bilen innan hade skrapat kanten på dörren mot en annan bil.
2. Köpt nya vinterdäck (Tigar 195/65/15) o satt på originalplåtfälgarna med originalnavkapsel (WOOOOW
)
3. Köpt ny huvudenhet, Kenwood cd/mp3/wma spelare med 4x50w mosfet
4. Köpt ny baslåda, steg och alla sladdar.. Steg: Mutant 1x150w Låda: Mutant låda med mutant bas 600w och MDS galler på det hela..
5. Nya sommardäck och sommarfälgar. Däck: Sunny 225/45/17 Fälgar: Devino Score 17"
6. Ny PB 3,5" LCD tuchscreen med GPS/mp3/bildvisning
Här kommer lite bilder på grejorna
Nu denna veckan ska jag sätta i nät i de 4 luftintagen som sitter nere fram på bilen och lackera den nedersta plasten fram och bak på bilen (sidorna är redan klara) Dom ska också bli candyvita precis som resten av bilen.. Kommer bilder i slutet av veckan när allt är klart.
Sen ska den sänkas 35/35 inom en månad ungefär
Ändrören ska kapas och det ska svetsas på nya större och längre
Jag har också en tanke om att köpa detta och lacka i candyvitt
Sen får jag se om jag kanske sätter nät bak också, detta är bara gjort i paint (sänkt/målat den biten som ska lackas denna veckan + näten) Självklart ska jag försöka hålla mig till formerna som finns där fram på bilen om jag ska göra hål här bak. Detta är bara för att ge en uppfattning