3285
Sök

Gjerdingen´s Mercedes Benz 190, w201 \\ Bilen såld vidare!

OEM <3
6 957 Inlägg
18 juni 2008
Va ett tag sen man kika här...kul å se att de kommit på fälgar på den
Svft Solgen är en helschysst fälg, cleana!
Hade såna på min gamle golf för 2 år sen, nu ska du ha ner bilen lite bara?!

Mvh Björk

OEM <3

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
18 juni 2008
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
Men fy fan va dåligt mad
De hade väll kännts någorlunda okej om nått enstaka clips hade varit bort, men de e fan inte acceptabelt när drygt hälften borta!

Jaga den jävlen nu o se till att du får resten, för komplet ska va komplet.

//Jacob

Jo.. men dock har jag fått veta nu är att jag betalat styckvis för clipsen, så resten får jag betala med, bara att skaffa hem sa killen i telen, Har ju inte betalat för allt i en kartong om vi säger så för ett fast pris, utan det vart styckvis betalning och de fattas några, alltså antalet de skickade stämde inte för att det ska funka runt hela bilen..

Så det är beställt nu så bara att vänta smile

Mvh Kim

HPaddict

Tja!

Jo läs ovan ^

Finns inget "komplett set" så alla handplockas efter va köparen säger, alltså antal osv..

Så bara att beställa nya så man får dit grejerna innan den 4e smile

Tackar ås mycket big_smile
Jasså, jo jag fundera rpå att göra om den här lite om jag inte får nå bra sätt att fästa damasken till växelspaken.. tongue

Ska jag smile
Mvh Kim

Bjork

Tackar smile
Jo de är bra clena oc duger helt klart smile

Jasså smile
Jo de får dock bli senare i sommar, tror 40/40 fjädrarna som sitter på nu kommer "mjukna" upp sig när jag kört en bit me bilen och då sjunker ihop lite till, men ska kika över hur det blir i sommar eftersom ekonomin inte är på topp som vanligt tongue hehe

Mvh Kim

LillNaisarn
18 juni 2008
Tråkigt med clipsen, kan förstå om det känns ut lagom surt skulle nog varit det mist sagt själv om det skulle hänt mig - Men vilket lyft då du monterade saccot!

Fint föresten det du gjort om panelen och satt switchar!

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
19 juni 2008
Trådstartare
LillNaisarn skrev:
Tråkigt med clipsen, kan förstå om det känns ut lagom surt skulle nog varit det mist sagt själv om det skulle hänt mig - Men vilket lyft då du monterade saccot!

Fint föresten det du gjort om panelen och satt switchar!

Jo lite surt, men 450kr är inte hela världen nu när man ska sommarjobba snart.. skulle nog kännas tungt om man inte hade ett sommarjobb och så kommer ett sånt där bakslag hmm

Tackar smile
Tackar återigen!
Mvh Kim

2 079 Inlägg
19 juni 2008
kimpan_90 skrev:
Mackanol skrev:
snyggt jobb med bilen, blir ju sugen på en egen projekttråd när man läser här, fortsätt jobba, inte långt kvar nu ju, och lycka till med körkortet wink

Tackar och bockar smile
Roligt att an väckt ditt intresse för att skapa en egen tråd, tycker helt klart du ska göra det smile
Mvh Kim

sagt å gjort big_smile
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=90773
lycka till med bilen nu wink

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
19 juni 2008
Trådstartare
Mackanol skrev:
kimpan_90 skrev:
Mackanol skrev:
snyggt jobb med bilen, blir ju sugen på en egen projekttråd när man läser här, fortsätt jobba, inte långt kvar nu ju, och lycka till med körkortet wink

Tackar och bockar smile
Roligt att an väckt ditt intresse för att skapa en egen tråd, tycker helt klart du ska göra det smile
Mvh Kim

sagt å gjort big_smile
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=90773
lycka till med bilen nu wink

Bra big_smile
Kikade in den nyss och skrev nån rad smile

Tackar och desamma! big_smile
Mvh Kim

735 Inlägg
19 juni 2008
Blev riktigt snyggt med sidolisterna härligt kimpan smile

Born With Nothing..Die With Everything

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
19 juni 2008
Trådstartare
Uppdate!

Va för 10 min sen ute och åkte till ett garage me mercan me den "välkände" magnus som hjälpt mig mycket, vi ställde in ljusbilden, tog väl runt 30 sec tongue

Men nu är det ordnat och ska nu i morrn börja med att "motionera" bromsarna runt om eftersom de ligger på lite.. men har ju inte kört längre sträckor sedan bromsarna sattes på bilen så de va första "långturen" smile det gick fin fint big_smile

Men annars så vart det en städning i bilen idag mellan läsningen i körkortsboken..
Så putsning av alla rutor, damsugning, alla gummilister fick en uppfräcning på utsidan och  insidan så putsades instrument brädan upp lite smile

Så bilder får nog bli i morrn då jag nu ska sätta batteriet till den på laddning, så ni får se resultatet av städningen och morgon dagens sysslor smile

Mvh Kim

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
22 juni 2008
Trådstartare
Uppdate!

Tja alla!

Tog mig en liten tid idag och tänkte motionera bromsarna ju runt om, första gick bra sedan så självklart strejkade ett helt klart ibak, vänster bak.. det va slut och visade ha en liten spricka..

Fyfan va less jag är på bromsok.. så beställde ett nytt idag och det kommer på tisdag..
Skönt me nytt och aldrig mer ett begagnat ok säger jag bara, jag börjar jobba i morrn och är bra less nu, ska lägga mig och läsa och glömma det där Oket nu..

Men jobbar i morrn och så kommer clipsen med hoppas jag smile
Oket kommer på tisdag morgon så blir meckande nu och försöka få klart bilen till på fredag, då äre besiktning! big_smile

Fyller även 18 år om 2 dagar så ni vet wink hehe.. ska även skriva teori då på tisdag morgon och försöka fixa det smile

Men over and out..
Mvh Kim
Senast redigerat av kimpan_90 (22 juni 2008)

2 655 Inlägg
22 juni 2008
Låter som du kommer ha en händelserik vecka..

Synd med oket dock.. Men jag håller tummarna både till teorin och besiktningen..
Lär ju vara ett tag sen bes. gubbarna såg en sån fräsch Merca.. smile

DailyFresh Drifter
2 466 Inlägg
22 juni 2008
tråkigt det där med oket, det blir nog bra när du får på det nya fräscha oket smile

håller tummarna för dig med uppskrivningen och besiktningen av mercan wink

keep it coming:)

mvh stångberg

Kolla in mitt projekt här http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=101789/
Automationstekniker

4 663 Inlägg
22 juni 2008
är så jävla tråkigt när det händer sad
som sagt du ha ren händelse rik vecka big_smile kommer att hålla tummarna för dig big_smile
mvh robin

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
22 juni 2008
Trådstartare
Streckkoden skrev:
Låter som du kommer ha en händelserik vecka..

Synd med oket dock.. Men jag håller tummarna både till teorin och besiktningen..
Lär ju vara ett tag sen bes. gubbarna såg en sån fräsch Merca.. smile

Jo jobb och jävelskap tongue

Närrå men lite clips så listerna kan monteras kommer och så ett nytt ok.. en liten skrivning och sedan födelsedag.. är ju som vanligt roll tongue

Jo de va lite surt.. men har fått tips från en bilmeck som jobbat med mercedes bilar och lite andra sorter med för den delen.. så nu ska de nog gå fint me de andra två som ska motioneras..

Tackar så mycket smile huvudsaken är att mercan blir besiktigad innan den 4 juli då den ska på Mercedes Träff smile

Hehe jo, får se va dom säger wink
Mvh Kim

HPaddict

Jo skönt me nya grejer som inte borde krångla lika mycket tycker man tongue

Tackar så mycket smile det uppskattas!

Jajamensan!
Mvh Kim

Saab_Robin

Jo surt äre, men som tur är att man sommarjobbar så de är bara att betala och le tongue

Hehe, jo de blir en tuff vecka smile tongue

Tackar så mycket! big_smile
Mvh Kim

4 299 Inlägg
22 juni 2008
Fan va irreterande hmm De e de värsta som finns när man tror att de e klart o så e de nåt som e paj sad
Hände ju samma sak för mig, fast de va ju vattenpumpen wink

Men de har ju ordnat sig så de e bara o hålla tummarna på fredag, o på tisdag så klart smile Gissar att du pluggar för fullt nu wink

Ha de smile
//Jacob

bil intreserad anläggare
467 Inlägg
22 juni 2008
lycka till och hoppas du klarar teori provet och besiktnigen går bra så att det bara är att tuta och köra när lappen kommer:D

/mackan

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
23 juni 2008
Trådstartare
Tackar för stödet boys smile

Uppdate!

Idag så anlände clipsen så blir att hämta dem i morrn efter skrivningen, Broms Oket ska även hämtas i morrn, sen blir fortsatt arbete på jobbet, sedan blir att fira 18års dagen me familj och vänner! big_smile

Men meck ska det bli på kvällarna då jag vill ha klart bilen nu till besiktningen!
Mvh Kim

735 Inlägg
23 juni 2008
Får önska lite i förskott då ett stort grattis och en lyckospark inför skrivningen tongue

Born With Nothing..Die With Everything

4 663 Inlägg
23 juni 2008
ska hålla tummarna för dig imorgon big_smile lycka till
mvh robin

DailyFresh Drifter
2 466 Inlägg
23 juni 2008
Grattis i förskott;)

mvh stångberg

Kolla in mitt projekt här http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=101789/
Automationstekniker