2991
Sök

Vw Sharan -96 stannar hela tiden

6 Inlägg
3 april 2007
Trådstartare
Hej

Jag har en Vw Sharan -96  2.0 som vill på stanna hela tiden. När jag kör eller står på tomgång så tvärdör den bara, har jag växel i och rullar så hoppar den bara till och startar om sig men om jag står på tomgång så måste jag förstås gå på nyckeln. 98 % av gångerna så startar den och går ett tag till men ibland så går den muggigt som attan några sekunder.....

Den har också tagit 2 tändspolar på 2 år (jag tror bara det finns 1 tändspole, men osäker).

I övrigt går den som den ska, ibland dröjer det några mil innan problemet uppstår.
Skulle vara väldigt tacksam om någon har en bra ide på vad som kan vara fel.

6 Inlägg
4 april 2007
Trådstartare
Ingen som kan hjälpa mig här?

7 Inlägg
4 april 2007
Hej du det är gasspjäll som du moste byta ut...cool

jo da det kommer mer i sommar

Ägare till en Volvo XC 70
62 Inlägg
4 april 2007
Hejsan!

Det kan vara ditt gasspjäll som kan behövas att göras rent och grundinställas eller ev bytas

6 Inlägg
11 april 2007
Trådstartare
hmm
Senast redigerat av JaHve (9 augusti 2007)

6 Inlägg
9 augusti 2007
Trådstartare
Nu har bussen varit inne på verkstad. De har bytt:

Fördelare/Hallgivare
Tändspole

Jag har själv bytt bränslepump relät (det klickar när den stannar)
Tändstift, Fördelarlock och rotor.

Bussen tjuvstannar fotfarande. Verkstaden ska ta tillbaka de delar som uppenbarligen var hela men VAD SKA JAG GÖRA MED SKROTET.

Verkstaden har felsökt och lagat för snart 10000 ...... 

Jag behöver hjälp.

Ingen som kan gissa vad felet kan vara.

1 813 Inlägg
9 augusti 2007
kolla som dom andra säger ditt gasspjäll en verkstad borde ju veta det direkt.. fast det kasnke e en sådan liten verkstad med alla sorters märke du lämna in bilen till ? dom brukar oftast inte vara dom bästa fast dom e lite billigare.. ring in till din återförsäljare utav ditt märke å ring till deras verkstad och ställ frågan till dom.. dom har säkert stött på problemet tidigare.. kostar inte många ören att ringa

Åk före du så väntar jag på dig där..!

6 Inlägg
9 augusti 2007
Trådstartare
Jag har den hos min auktoriserade bilverkstad ...   En av dom större vw handlarna i Norrbotten.....

6 Inlägg
10 augusti 2007
Trådstartare
Ttt

1 Inlägg
19 april 2009
Hej jag har en sharan -98 med 2.0 l motorn. ja har haft samma problem som du och det tog 2 år och massa svordommar  innan jag upptäckte att det var ett litet kabelbrott på sladden från luftmängd givaren som sitter på insugnings röret mellan spjällhus och luftburken.Du måste sprätta upp hela härvan för att hitta felet men det är det värt. Ja gjorde av med 4 tändspolar(den givaren sänder fel signal till styrenheten som talarom när spolen ska ge gnista. det är där det klickar så bränns spolen....) innan ja hittade mitt fel. du vet ju själv vad EN spole kostar.. hoppas det går bra

Sök