3269
Sök

Audi 80 Cab Finns Ju Inte Med Turbo!

VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
12 augusti 2005
Trådstartare
Jag vill att min bil skall gå bra, men det gör den inte.  Jag är beredd att betala redigt för att få upp den i Hkr, Hur skall jag gå tillväga.
Vad skall jag göra.

Vore tacksam för svar så jag inte går å betalar för något i onödan!
Å jag vet att det är billigare att köpa turbo bil ifrån början men Cabben finns ju inte med turbo!

Jag kan tänka mig att byta motor vad som än krävs för att få den till en rödljus leksak!
Senast redigerat av spunk_totte (12 augusti 2005)

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
12 augusti 2005
om du kan tänka dej att byta motor så ligger ju en 5 cylindrig 2.2 liters turbomotor bra till hands, du vet vilken motor jag menar så jag behöver nog inte förklara så mycket mer...
växellådan får du nog byta oxå, kan vara ett problem att få dit drivlina för quattro dock. bilar med quattro har kortare axelavstånd än bilar utan q...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
12 augusti 2005
Trådstartare
aha, är det någon som har provat detta? fler tips? är det genomförbart?

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
13 augusti 2005
borde vara fullt genomförbart, mycket jobb dock, men audi S2/80sedan/avant samt audi 80 cab ligger på samma bottenplatta så det ska gå, men det lär ta en stund...

Numera leg. grusligist!

Administratör
2 978 Inlägg
13 augusti 2005
Finns/fanns en norsk audi cab med fullständig s2 specc så gå måste det göra men varför ha en snabb cab dom ska man ju glida med. För dom pengarna du lägger på din cab får du en s2a för om du vill åka fort o du slipper en massa huvudbry för att inte tala om problem med bes och lagens väktare.

En kopp av den svarta såsen...

142 Inlägg
13 augusti 2005
men du behöver väl inte ha quattro drivlinan, t.ex gamla audi 100 finns ju med turbo o framhjulsdrift? förvisso 10v men ändå...

VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
13 augusti 2005
Trådstartare
ok då vet jag lite mer, jag tror nämligen att min motor kommer rasa när som helst. så jag måste ändå byta, den framhjulsdrivna turbo motorn, är jag lite nyfiken på, kan jag stoppa i den rakt av? Vad måste jag byta hur går jag till väga? tacksam för alla tips!

10 287 Inlägg
13 augusti 2005
Du vet att du inte kan besikta den sen.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
13 augusti 2005
Trådstartare
Upptäcker dom det på besiktningen? Om man får ner avgasvärdena först? så borde dom väl inte märka något eller?? Men annars så får jag väl köra denna obesiktigad oxå, som jag gjorde med dodgen smile. Så kan ni hagla in med svar på min förra fråga? smile Sharky du kan la sånt?

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
14 augusti 2005
"märker de sånt?" ja, de lyfter på huven, så ser de det ja...

Numera leg. grusligist!

VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
15 augusti 2005
Trådstartare
ok men då kör jag denna obesiktigad oxå.. Det är ju inga problem, Har redan haft ett par körkort smile. Men kom igen nu fler tips angående motorbytet vad behöver jag göra förrutom att lyfta ur den gamla å lyfta i den andra. Vilken motor skall jag  inhandla?

10 287 Inlägg
15 augusti 2005
Skippar du sånt "tjafs" som besiktning så ligger väl en 5-cyl turbomotor från tex en S2 nära till hands.
Annars är det ju "bara" att mäta motorutrymmet och kolla vad man kan trycka ner. Volvo 5:a med turbo, BMW sexa, Audi V6 biturbo.....
Har en norrman lyckats trycka en BMW 750 motor i en 318 Compact så går allt.

/Göran

(Groucho Marx).

VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
15 augusti 2005
Trådstartare
Ha ha skön du e göran!  Har en norrman lyckats trycka en BMW 750 motor i en 318 Compact så går allt. årets kommentar? Men för en ohändig kille som jag omgiven av väldigt händiga vänner med begränsad tid, Vilken morot tror ni ksulle gå fortast/smidigast att få i?

10 287 Inlägg
15 augusti 2005
S2 motor, eller kanske lättare att få tag på: en V6, 2.8L (antagligen lättare operation eftersom Audi 80 Cab finns med 2.8)

/Göran

(Groucho Marx).

VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
15 augusti 2005
Trådstartare
men jag vill ju åt turbon.. hm e inte s2:an 4wd?

2 Inlägg
15 augusti 2005
jo S2:an finns bara i Quattro

AudiRacing

17 Inlägg
15 augusti 2005
Om du inte ska besikta så varför inte inhandla en motor som faktiskt passar och kompressor mata den? Finns gott om "färdiga" kit till diverse Audi motorer.

VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
15 augusti 2005
Trådstartare
ok låter spännande smile vars hittar man sådant?

17 Inlägg
15 augusti 2005
http://www.superchargersonline.com/prod … ES-2830VSC

Ser ut som denna men du måste hitta ett paket till just din motor.

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
15 augusti 2005
den kommer inte passa ens på den 2.8 motor som passar i hans bil, den 2.8 litern (motorkod AAH) som nämnts tidigare är en 12 V, inte en 30 V... bara så ni vet...

Numera leg. grusligist!

Sök