LocKtar skrev:
Sen det där "a 4x4 is born" det tycker jag är helt ok, men jävligt invecklat.
Det är Mark Evans som bygger en 4 - hjulsdriven leksak...
Han har även haft flera andra programserier i liknande tema. Han är egentligen veterinär och har som motto med dessa programserier att visa att en "vanlig" människa kan köpa lite verktyg och bygga bilar!
Han har byggt:
Replika av en Cobra, med Ford Sierra som donatorbil och cheva 350 under huven... Detta var hans första programserie och han köpte i princip ett verktygskitt från den lokale handlaren och satte igång hemma i kall-garaget. Han hade knappt gjort service på sin bruksbil innan men lyckades bygga en jäkligt fin cobra!
Sen har han renoverat en Jaguar E-type, från vrak till utställningsbil - blev jävligt dyrt för han lämnade bort mycket arbete till proffs...
Han har byggt en trike, renoverat en gammal motorcykel, renoverat en gammal MG-cabbe, byggt en helikopter, byggt ett flyplan och det senaste (tror jag) är att han bygger denna 4-hjulsdrivna bilen...
I samtliga programserier tar han lektioner och kurser för att lära sig köra sina fordon... Med cobran lärde han sig bankörning på knock hill, han har tagit flygcertifikat för helikopter och flygplan och nu går han terrängkörningskurser...
Väldigt lärorika program och det sätter verkligen fart på inspirationen kan jag lova!!!
Har varit i kontakt med discovery för att försöka få tag på hans program på dvd, men det är inte så lätt... har spelat in hans MG-renovering och lagt på dvd, den spanade jag igenom på en onsdagkväll utan problem...
![cool](img/smilies/cool.png)