3104
Sök

Bilprogrammen på Discovery channel va tycker ni om dom??

1 567 Inlägg
3 april 2007
Trådstartare
#1
Vad tycker ni om dom olika bilprogrammen på discovery??

Om vi bortser att 99.9% är repriser så vill jag veta vad ni tycker om dom?

Tex Amerikanska Hotrodds,wheeler dealer m.m..

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

terazzi
3 april 2007
#2
wheeler dealers e så jävla fjantigt!!!
Amerikanska Hotrods e sådär tycker ja..
RIDES e asgrymt tycker jag, men synd d bara e repriser som sagt.. men dem e inte kassa!!

684 Inlägg
3 april 2007
#3
Jo dom är rätt bra,, men wealer dealers borde komma med lite roligare bilar nu tongue, inte bara gamla klassiker,, men om dom ska hänga kvar på det kan dom väll ta en 740 tongue?
Sen är rides bra tycker jag, men som sagt mycket repriser nu. Sen amerikanska hotrods är okey,,, bara att 70% av programmet är intriger, verkliga eller inte,, tar för mycket tid.

/Andreas
Senast redigerat av villon (3 april 2007)

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life

1 567 Inlägg
3 april 2007
Trådstartare
#4
Kan ju själv säga att jag undrar vad dom sysslar med i wheeler dealer 

Edd gör en snabbservice byter olja inte filter m.m sen lagar dom rost mm men jag dom pratar aldrig om att vissa bilar dom hissar upp är totalt rostiga under..Minns när dom köpte den där suzuki jeppen som inte gick igen   bes pga att den var för rostig.Trots det så hadde dom pillat med hela chassit och svetsat på bur mm..Hmm

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

1 185 Inlägg
3 april 2007
#5
Jag tycker att amerikanska hotrods är lite B, samma sak hela tiden mest. Alla gamla fina renoveringsobjekt får ju vulgomotor och allt där till.. Lite synd, då färre originalare finns kvar.. Kanske är därför jänkarna importerar in gamla originalare..

Wheeler Dealers tycker jag är ett ganska bra program, de fixar ju till gamla klassiker, och köper faktiskt bilar via privatpersoner, som kan ljuga om en massa fel och liknande... Man lär sig även brister på olika bilar, om man nu skulle köpa en sådan i framtiden..


Dock kan man ju undra vart alla svenska bilprogram tagit vägen... För vet inte om man kan kalla mera motor på tv4+ för ngt bilprogram..
Senast redigerat av master_lars (3 april 2007)


Ford är min grej!
582 Inlägg
3 april 2007
#6
Ja som sagt! det är mest tjafs o så i A.H.R skulle vara mer hur dom bygger! Wheeler Dealers är ju lite töntigt för det går bara för bra för EDD när han ska skruva dän nå gammalt rostigt ha ha... Thunder Races är rätt fränt ibland, likaså Scrapheap Challenge! Men Rides är bäst när dom visar nå bygge från Troy Trepanier eller Chip Foose, där kan man inte klaga på mycket, som den där silver Cudan dom byggde ojojoj!
Senast redigerat av norpan (3 april 2007)

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping

Galen
849 Inlägg
3 april 2007
#7
American Hotrods är väldigt bra, gillar svensken skarpt:D
----l l----  Chopper är också bra, komiskt och seriöst !
Rides, är hyfsat bra synd bara att det är repriser varje gång man ser det.
femte växeln är kul dom testar roliga bilar och på ett bra sätt.
Wheeler dealer ttycker jag är kul, man lär sig väldigt mycket när edd meckar.

Min bmw 325 touring som ska sugtrimmas! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=191202

135 Inlägg
4 april 2007
#8
Alla motorprogram på discovery är klart sevärda, däremot har de ofta en lite "tramsig" prägel. Speciellt de brittiska programmen...
De amerikanska programmen kan bli för mycket i bland dom också när t.ex. Paul Senior brölar "It´s my way or the highway, Junior"....

Klåparna i American HotRod blir man ju bara sur på, Bluebear kunde dom ju slänga i nån container någonstans....

Dessa program tycker jag tyvärr har gjorts för att i princip vem som helst ska kunna sitta ner i en timma och tycka att det är bra underhållning... som den bilnörd jag är saknar jag "hardcore.meckande" om ni förstår vad jag menar roll   inte bara en inzoomad bild på en skruvmejsel i 3 sekunder och sen vips satt hela motorn installerad och klar...

Idrott luktar svett, sport luktar bensin

Herr
1 722 Inlägg
4 april 2007
#9
940R skrev:
Vad tycker ni om dom olika bilprogrammen på discovery??

Om vi bortser att 99.9% är repriser så vill jag veta vad ni tycker om dom?

Tex Amerikanska Hotrodds,wheeler dealer m.m..
Jag gillar wheeler dealers för där man kan lära sej en del om man har tur:)
hotrodds funkar, kul o se.. men lite fattigt me info..
American choppers (occ) Det är rätt kul, även fall ja inte e alls intresserad av choppers.
Sen det där "a 4x4 is born" det tycker jag är helt ok, men jävligt invecklat.
RIDES, e ballt också..

Finns de nå mer? smile är väl dom ja kom o tänka på mest.

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

3 113 Inlägg
4 april 2007
#10
jag kollar inte så jättemycket på Discovery channel men RIDES har jag sätt ett par gånger.. och den är ju rätt härlig winktongue

Semper Fi

135 Inlägg
4 april 2007
#11
LocKtar skrev:
Sen det där "a 4x4 is born" det tycker jag är helt ok, men jävligt invecklat.
Det är Mark Evans som bygger en 4 - hjulsdriven leksak...

Han har även haft flera andra programserier i liknande tema. Han är egentligen veterinär och har som motto med dessa programserier att visa att en "vanlig" människa kan köpa lite verktyg och bygga bilar!
Han har byggt:

Replika av en Cobra, med Ford Sierra som donatorbil och cheva 350 under huven... Detta var hans första programserie och han köpte i princip ett verktygskitt från den lokale handlaren och satte igång hemma i kall-garaget. Han hade knappt gjort service på sin bruksbil innan men lyckades bygga en jäkligt fin cobra!

Sen har han renoverat en Jaguar E-type, från vrak till utställningsbil - blev jävligt dyrt för han lämnade bort mycket arbete till proffs...

Han har byggt en trike, renoverat en gammal motorcykel, renoverat en gammal MG-cabbe, byggt en helikopter, byggt ett flyplan och det senaste (tror jag) är att han bygger denna 4-hjulsdrivna bilen...

I samtliga programserier tar han lektioner och kurser för att lära sig köra sina fordon... Med cobran lärde han sig bankörning på knock hill, han har tagit flygcertifikat för helikopter och flygplan och nu går han terrängkörningskurser...

Väldigt lärorika program och det sätter verkligen fart på inspirationen kan jag lova!!!

Har varit i kontakt med discovery för att försöka få tag på hans program på dvd, men det är inte så lätt... har spelat in hans MG-renovering och lagt på dvd, den spanade jag igenom på en onsdagkväll utan problem... cool

Idrott luktar svett, sport luktar bensin

X40 Nordic
784 Inlägg
4 april 2007
#12
Tycker själv att rides är rikktigt bra framför allt när chip foos är med.

En serie som jag har blit lite väll angelägen om är american choppers där jag tillochmed skaffar fram programen när dom kommer ut i usa.

Men annars så tycker jag att Mark Evans program är klart det bästa om man vill lära sig nått.

American Hot Rods är bara jävligt fjantigt och riktigt tråkigt för dom kan ju alldrig exprimentera lite och så är de bara ett jävla flum med perssonalen. Under den tiden som jag har sett programet så har man lyckats skräma iväg eller avskeda hälften av dom man såg i början.

Wheeler Dealers tycker jag var sådär i början men de nya programen verkar ha fått lite mer budget så nu kan de lyxa till det med lite bättre bilar.


Hojmek
748 Inlägg
9 juli 2007
#13
Favoriten är väl american choppers, men spårar ur allt för ofta. Wheeler dealers kan vara bra ibland, men förstår mig inte på dom när dom "fusk" fixar vissa bilar å tycker dom gjort ett så fantastiskt jobb. Tex när dom köpte nya fälgar å drar dit rostigabultar, då hängde hakan på mig. men annars är det ett skojj program att kika på. American hotrods är bra det med men spårar ofta ur å handlar mer om bråk å tjafs än om själva bilarna.

huh?
10 427 Inlägg
10 juli 2007
#14
Wheeler Dealers tycker jag är riktigt schysst, typ avsnitten med Saab 900 Turbon, BMW 320 Touring, Mercedes 190 2.3E 16V osv osv..

American Chopper och American Hot Rod känns ju väldigt förskrivna manus på nåt vis.
"You're supposed to be the dumb one!" (citat från ett American Hot Rod-avsnitt).


Beredare
561 Inlägg
10 juli 2007
#15
Som sagt! Jag gillar alla dom serierna men taskigt att de e repriser..

American HotRods och Rides gillar jag klart bäst! Därför sen min bil ut som den gör.... wink

Mvh Jonas

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
10 juli 2007
#16
Jag tycker dom är bra för det mesta. smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Utbildad hobbymekare
1 125 Inlägg
10 juli 2007
#17
Slla dom dära programena e ju bra, det ja tycker minst om e wheeler deallers (stavning?)

Synd på alla repriser, tur man ha internet cool


blacken
10 juli 2007
#18
tycker bäst om OC Chopper. lite drag på arbetsplatsen kan ju inte skada. american hotrods suger fett. skulle inte fan jobba åt sådan däringa muppskalle. Mark Evans är ju också intressant att glutta på.
Senast redigerat av blacken (10 juli 2007)

7 100 Inlägg
10 juli 2007
#19
ja tkr dom programmen är bra.men en sak som ja stör mej på!i wheeler dealer(stavning) så säger han som köper bilarna och de(kommer inte i håg vad han heter),men han iaf,han klagar skitmycke på när dom ska pruta när han säljer bilen,men när han köper dom och prutar då gör det inegnting!!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
10 juli 2007
#20
bmx skrev:
ja tkr dom programmen är bra.men en sak som ja stör mej på!i wheeler dealer(stavning) så säger han som köper bilarna och de(kommer inte i håg vad han heter),men han iaf,han klagar skitmycke på när dom ska pruta när han säljer bilen,men när han köper dom och prutar då gör det inegnting!!
Kommer ihåg en gång när han skulle svetsa en störtbur på en jeep... Han stod o pratade om att man måste verkligen göra de här riktigt och svetsa grymt bra för att få de godkänt så därför ska jag göra de.... Sen när den kommer tillbaks från besiktingen så hade den nedslag på svetsarna.. smile Då sa han inte så mkt..


OC Chopper är iallafall de bästa tycker jag! Grymt drag där! Den ultimata arbetsplatsen!

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...


Sök