3067
Sök

Biltema

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
3 september 2007
steifan skrev:
Har hört lite rykten om att bromsoken bak ska vara dåliga?

Kanske är just så det är? tongue

Kanske ingen som vågat köpa framok än.

kan så vara, eftersom att det här var just ett bak ok smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

huh?
10 427 Inlägg
3 september 2007
Sannefjord skrev:
steifan skrev:
Har hört lite rykten om att bromsoken bak ska vara dåliga?

Kanske är just så det är? tongue

Kanske ingen som vågat köpa framok än.

Jag är i behov av nya framok så får väl skynda dit och investera mig ett par så jag kan komentera dom här big_smile Har besiktning med snart så det blir spännande tongue

Ja testa! tongue Funkar säkert bra. Nya ok är väl alltid bättre än gamla med rostiga kolvar.
Får man två för priset av ett ok annars så tycker jag det låter kanon.

245 Inlägg
18 november 2007
Köpt kamremssats, vattenpump o glykol nu på Biltema till min Astra och håller det inte >3år så får Biltema en reklamation på halsen och det ska inte vara så svårt att få rätt som man tror utan jag hävdar då vid ev reklamation att bilen har körts på originalrem nästan 6 år resp 5 år och då är det fel på Biltemas rem om den inte håller i åtminstone 4 år eller 6000 mil som är rekomenderad bytesintervall på min -97:a.

Sen har vi idag 3 års reklamationsrätt så bästa är ju isf att byta denna rem innan 3år så är man skyddad men då jag räknar med att sälja bilen efter 3 år så lär det bli nästa ägares huvudvärk men kan iaf ge en vink om att det är bäst att byta kamremmen snart.

There is no replacement for displacement
630 Inlägg
18 november 2007
Har inget emot biltema, även om vissa grejer är sämre än andra.
Köpte nytt kyl och avgassystem där till 740n... kylet kosta 800:-, på micro kostade det 1400:-... ett självklart val...
När jag skulle köpa en polermaskin i somras kolla jag runt lite, biltemas maskin med dubbla trissor kostade 299:-, en PRECIS likadan på micro kostade 699:-, det ända som skiljde var att den på micro var svart och biltemas blå.

Sen är klart man kanske inte hade köpt bromsar till en sportbil där:)

378 Inlägg
18 november 2007
Vad är Biltema för nått? ^^
Jag brukar handla på Pryltema. Har många fina köksartiklar big_smile

// KimpaaBooY

volvoraggare
4 776 Inlägg
18 november 2007
köpte en vattenpump från biltema och den håller än. men det är bara en tidsfråga hur länge den håller. men nu till det djävliga kompisen min köpte ett avgassystem till sin toyota corolla.  vi kolla noga på serie och artikelnummret minst 4 gånger för att vara riktigt säkra för att få rätt. men likförbannat vart det ju fel. så nu skulle han skälla ut dom på biltema efter alla konstens regler

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
18 november 2007
köppt powerblock och batterikabelskor där.. även svart färg (trä färg). och bromsar till Pulkan. allt har funkat utmärkt..

Förutom deras "autotol" (kallas metall polich på biltema) då är Äkta autosol mycket bättre smile

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

volvoraggare
4 776 Inlägg
18 november 2007
KimpaaBooY skrev:
Vad är Biltema för nått? ^^
Jag brukar handla på Pryltema. Har många fina köksartiklar big_smile

pryltema är ett bättre namn

badboy for life
356 Inlägg
18 november 2007
jag jobbar själv på biltema och kan hålla med om det är en j"vla massa prylar vi har men det finns en massa nyttiga saker där:rolleyes:roll

leva bör man ändå dör man

volvoraggare
4 776 Inlägg
18 november 2007
zorro skrev:
jag jobbar själv på biltema och kan hålla med om det är en j"vla massa prylar vi har men det finns en massa nyttiga saker där:rolleyes:roll

hmmm då kanske ni kan fixa en katalog me alla bra och nyttiga prylar så man slipper en hel tjock katalog. vattenpumpen jag köpte i uppsala sakna oringar. men efter ett telefonsamtal så löste sig det. så servicen är jag nöjd med

badboy for life
356 Inlägg
18 november 2007
jag kan hålla med dig där vad det gäller vissa saker i katalogen så har det varit en del problem med att få saker i en vettig ordning men vad jag vet så är det en sak som dom arbetar på på vårt huvudkontor så vi får hoppas att det är bättre ordning på den när den kommer till våren big_smile
ironhead skrev:
zorro skrev:

hmmm då kanske ni kan fixa en katalog me alla bra och nyttiga prylar så man slipper en hel tjock katalog. vattenpumpen jag köpte i uppsala sakna oringar. men efter ett telefonsamtal så löste sig det. så servicen är jag nöjd med

leva bör man ändå dör man

volvoraggare
4 776 Inlägg
18 november 2007
hppas jag med
zorro skrev:
jag kan hålla med dig där vad det gäller vissa saker i katalogen så har det varit en del problem med att få saker i en vettig ordning men vad jag vet så är det en sak som dom arbetar på på vårt huvudkontor så vi får hoppas att det är bättre ordning på den när den kommer till våren big_smile
ironhead skrev:
zorro skrev:

8 156 Inlägg
18 november 2007
Biltema har massor av nyttiga billiga saker. Varför betala det dubbla när man kan få något funktionellt på Biltema? Sen om sakerna håller lite kortare tid, vad gör det?
Man vet vad man får. Dessutom har man råd att gå dit och köpa nytt smile

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

16 197 Inlägg
18 november 2007
Phaetoon skrev:
Biltema har massor av nyttiga billiga saker. Varför betala det dubbla när man kan få något funktionellt på Biltema? Sen om sakerna håller lite kortare tid, vad gör det?
Man vet vad man får. Dessutom har man råd att gå dit och köpa nytt smile

håller me dig till fullo=)

"Testar man inte så får man aldrig veta"

145 Inlägg
18 november 2007
jag har faktiskt testat o köpa grejer på biltema för att kolla om det verkligen är så värdelöst som kompisens farsas kompis flickväns brors hunds sysslings pappa säger.

Till Audi 80:n köpte jag stötdämpare, kostade 399:- / st istället för över 1100:-/st för orginaldämparna. Körde både på bana och konbana och nu 2år efteråt läcker de fortfarande inte, och känns stumma.

Till Audi A4:an köpte jag bromsbelägg fram o bak för att ha billiga bromsar över vintern,tills sommaren då ferodo ds ska på istället. (dumt o köra med på vintern smile
passformen som alla klagar på, ja jag vet inte.. den passade perfekt.
Jämförde med orginalbeläggena, och de är exakt likastora, och ser likadana ut.
De ska tydligen gnissla oxå, men hundra mil senare, så har de fortfarande inte gnällt en enda gång, och de tar lika bra som orginalbeläggen
Enda skillnaden är väl prislappen, då jag fick belägg både fram och bak för 300:- mindre än vad enbart frambromsbeläggen kostat annars.

Dock så måste jag varna för att biltemas skrivna katalog (ej den man får i brevlådan) vid bromsbeläggshyllan hade felaktiga artikelnnummer!. Kollade på beläggen, och de såg inte likadana ut alls, och saknade bromsvarnare, men gick och tog en biltema katalog, och kollade i dess artikelnummer och det stämde finfint. Möjligt att det är därför folk fått dålig passform? smile

Verktygen är perfekta (de med 10års garanti). Jag bygger gruvdumprar (stora maskiner som lastar 30000kg+) , och använder mina biltema ihop med bacho, facom, kamasatools, etc som vi har på jobbet, och konstigt nog så har bachos grejer gått sönder rätt ofta, medans mina biltema fortfarande ser nya ut och ej trasiga.

Ska köpa nya bromsslangar på biltema. Micro tog 214kr styck, och biltema tog 66kr styck.
"Man får vad man betalar för" säger ni nu, och ja.. semperit står det på Audi bromslangarna på biltema, semperit som är en av de största hydraulslangsfabrikörerna.

antar att biltema inte kör med stora marginaler som vanliga biltillbehörsfirmor gör.
Oljor kan ju ha 3-400% i marginal hos micro, och har de då bara 25% hos biltema är det ju inte lustigt att oljan är billig där.

16 Inlägg
18 november 2007
jag köper skruvmejslar på biltema möjligtvis, dom säljer korv också.. wink

Rätta mig om jag har fel

145 Inlägg
18 november 2007
just ja.. bakhjulslager till audi 80:n köpte jag oxå. funkar perfekt. var av märket FAG, så oxå rätt kännt märke.

Antar att när folk säger att hjullagrena pajar på en gång, är att de inte vet hur man ska montera ett sådant, eller hur hårt man ska dra åt dom.

samma sak med dämpare, de kanske hanteras ovarsamt, eller upp o ner, och motioneras ej innan montering.

4 506 Inlägg
18 november 2007
Jag köpte Givare för Oljetemp+Oljetryck till mina Volvo orginal 52mm mätare på biltema, Funkar aldeles ypperligt!

Kan du andas kan du dö.

21 761 Inlägg
18 november 2007
Deras kabelskotång fungerar bra iaf, använder den när polaren och jag bygger billjud i en 245:a. Klämmer 50mm2 kabelskor riktigt ordentligt, ingen glappkontakt där inte. Får se till våren när bilen ska igång om Biltemas startmotor och 100A generatorer också fungerar lika bra smile.

volvoraggare
4 776 Inlägg
18 november 2007
_Andrew_ skrev:
jag har faktiskt testat o köpa grejer på biltema för att kolla om det verkligen är så värdelöst som kompisens farsas kompis flickväns brors hunds sysslings pappa säger.

Till Audi 80:n köpte jag stötdämpare, kostade 399:- / st istället för över 1100:-/st för orginaldämparna. Körde både på bana och konbana och nu 2år efteråt läcker de fortfarande inte, och känns stumma.

Till Audi A4:an köpte jag bromsbelägg fram o bak för att ha billiga bromsar över vintern,tills sommaren då ferodo ds ska på istället. (dumt o köra med på vintern smile
passformen som alla klagar på, ja jag vet inte.. den passade perfekt.
Jämförde med orginalbeläggena, och de är exakt likastora, och ser likadana ut.
De ska tydligen gnissla oxå, men hundra mil senare, så har de fortfarande inte gnällt en enda gång, och de tar lika bra som orginalbeläggen
Enda skillnaden är väl prislappen, då jag fick belägg både fram och bak för 300:- mindre än vad enbart frambromsbeläggen kostat annars.

Dock så måste jag varna för att biltemas skrivna katalog (ej den man får i brevlådan) vid bromsbeläggshyllan hade felaktiga artikelnnummer!. Kollade på beläggen, och de såg inte likadana ut alls, och saknade bromsvarnare, men gick och tog en biltema katalog, och kollade i dess artikelnummer och det stämde finfint. Möjligt att det är därför folk fått dålig passform? smile

Verktygen är perfekta (de med 10års garanti). Jag bygger gruvdumprar (stora maskiner som lastar 30000kg+) , och använder mina biltema ihop med bacho, facom, kamasatools, etc som vi har på jobbet, och konstigt nog så har bachos grejer gått sönder rätt ofta, medans mina biltema fortfarande ser nya ut och ej trasiga.

Ska köpa nya bromsslangar på biltema. Micro tog 214kr styck, och biltema tog 66kr styck.
"Man får vad man betalar för" säger ni nu, och ja.. semperit står det på Audi bromslangarna på biltema, semperit som är en av de största hydraulslangsfabrikörerna.

antar att biltema inte kör med stora marginaler som vanliga biltillbehörsfirmor gör.
Oljor kan ju ha 3-400% i marginal hos micro, och har de då bara 25% hos biltema är det ju inte lustigt att oljan är billig där.

då har du bara haft tur me biltemas saker

Sök