3455
Sök

Ang Besiktning

53 Inlägg
6 april 2007
Trådstartare
Hej..

Någon som besiktigat bilen den senaste tiden med slitsade skivor,andra belägg,större fälgar ,FMIC,sportkatt mm.mm.......å fått igenom den..dom värkar ha blivit hårdare,min kompis s60 t5 gick inte igenom med slitsade skivor och sportkatt,öppendumop igår???

257 Inlägg
6 april 2007
hade inga problem me min, o har flera kompisar med vääääldigt upphottade bilar. brukar vara lite beroende på besiktningsgubbe man får. till mig påvisade han bara att han tyckte det var coolt me grejerna ja hade i den big_smile är nya regler på ljudnivån på avgassystemen nu...men det står la på pappret va felet va?

1 723 Inlägg
6 april 2007
Allan_ skrev:
Hej..

Någon som besiktigat bilen den senaste tiden med slitsade skivor,andra belägg,större fälgar ,FMIC,sportkatt mm.mm.......å fått igenom den..dom värkar ha blivit hårdare,min kompis s60 t5 gick inte igenom med slitsade skivor och sportkatt,öppendumop igår???

är den helbilsgodkänd får du ju knappt tanka den utan att de klagar. Skämt å sido så får man inte göra nån förändring på nyare bilar, egentligen. Finns ju de som klarar sig ändå.

6 april 2007
Vad fick han nedslag på då?
Gör man det snyggt brukar de inte klaga.

Audi A4 1.8Ts Steg 3
www.johnny.nu

326 Inlägg
6 april 2007
min polares polare fick en 2a på att han hade sportratt! alltså den va seriöst monterad och så. dom har blivit hårdare så vingen å fäljarna åker av till besiktningen

Banracing licens avklarad, driftinlicens på gång!

1 567 Inlägg
6 april 2007
merca_ skrev:
min polares polare fick en 2a på att han hade sportratt! alltså den va seriöst monterad och så. dom har blivit hårdare så vingen å fäljarna åker av till besiktningen

Vad kör han för bil då?

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

Willer34
6 april 2007
Finns det airbag orginal på bilen  och har en sportratt då får man självklart en 2 a på det !

Bamse940Ltt
6 april 2007
man ska inte få en 2:a på att arbiagen inte sitter där om man har sportratt... för airbagen är ju bara en kompleterande säkerthets grej... du kan köra in bilen med airbag lampan tänd utan att dom ska kunna säga nått.

Skogs Arbetare
413 Inlägg
6 april 2007
Ööhhh, nej, dom kan sätta en 2:a om den inte funkar när den sitter i bilen, det säger ju sej självt, elle??
Men man för inge 2:a bara för att det sitter en sportratt där istället.

Go For It!!

1 079 Inlägg
6 april 2007
nej det blir ingen 2:a för icke fungerande airbag, dvs airbaglampan/srs får lysa så bäst den vill
http://www.bilprovningen.se/externt/bpw … enDocument

Däremot är det på förslag för framtidens besiktingar enligt detta dokumentet
http://www.bilprovningen.se/Externt/bpw … enDocument

En del besiktningsmän kör med rövarhistorier så man gör nog bäst i att vara så påläst det går,
Senast redigerat av Madhouse (6 april 2007)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

(none)
1 725 Inlägg
6 april 2007
Men alltså, slitzade skivor är ju inte direkt en nackdel. Bara en positiv sak för säkerheten.
Som 9-3 Viggen, de har ju slitzade skivor som orginal. ska de få en 2:a för de då.
Så det tyckte jag var konstigt att man kan få en 2:a för slitzade skivor.. Knepig gubbe.-

--Lev i går som det vore i morgon--

326 Inlägg
14 maj 2007
en 740 årsmodell 88 dvs ingen arbag

Banracing licens avklarad, driftinlicens på gång!

169 Inlägg
14 maj 2007
min bror fick igenom sin för 1-2 månader sen 9-3 aero med slitsade skivor,andra belägg,större fälgar, 3 tums från turbo me sportkatt, stålomspunda bromsslangar, å annan dump
Senast redigerat av volvo_850glt (14 maj 2007)

//Jonas

Sök