3865
Sök

utställnings duglig?

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
8 april 2007
Trådstartare
tjena!

är min bil utställningsduglig? många som sagt att den e d, men mitt självförtroende är la inte på topp alltid, så skulle vilja veta vad ni tycker? å gärna tips om vad jag kan göra för att få den snyggare!  för er som inte tycker den e tillräcklig!

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_18/08900000-08909999/640x480/8902758.jpg

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_18/08550000-08559999/640x480/8554830.jpg

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_18/08900000-08909999/640x480/8902760.jpg

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_18/08900000-08909999/640x480/8902761.jpg

kommer mer bilder på inredning senare!

kommentera gärna allt!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

DFFL
9 020 Inlägg
8 april 2007
Tycker den ser ut som min bil.
Väldigt vardaglig och tråkig.

Du får nog jobba lite mer med den.

EDIT:
15"-fälgar, nerlackering och vita blinkers vinner du inga priser med.
Senast redigerat av FireTraXX (8 april 2007)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Fotograf
1 319 Inlägg
8 april 2007
för vanligt... sticker inte ut på nått spec..

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
8 april 2007
någon lokal små träff duger den väl på... men dom större träffarna så är jag faktiskt väldigt tveksam

7 120 Inlägg
8 april 2007
styla den?!?

Tkr det bara ser ut som en vanlig E36 med andra fälgar.

-utan 940
1 728 Inlägg
8 april 2007
En utställningsbil ska vara något av följande:
Väldigt ombyggd
Väldigt ovanlig
Väldigt dyr
Ha väldigt mycket hästar
Vara helt original men i mint condition (måste vara några år gammal isåfall).

Vita blinkers på en vanlig bil räcker inte långt tyvärr, men en bil kan ju vara fin även om den inte platsar på utställningar.

volvoraggare
4 776 Inlägg
8 april 2007
såg ut som en bmw brukar göra

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

volvoraggare
4 776 Inlägg
8 april 2007
Andreas 940 skrev:
En utställningsbil ska vara något av följande:
Väldigt ombyggd
Väldigt ovanlig
Väldigt dyr
Ha väldigt mycket hästar
Vara helt original men i mint condition (måste vara några år gammal isåfall).

Vita blinkers på en vanlig bil räcker inte långt tyvärr, men en bil kan ju vara fin även om den inte platsar på utställningar.

eller mycket gammal ta en helrenoverad orginal volvo amazon från 64 65

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

2 672 Inlägg
8 april 2007
Trådstartare
bad om lite tips på vad man kan göra med den i första inägget också.. för er som inte tycker den räcker i nu läget, vilket alla sagt.. så vad ska ja göra me den? all styling måste väl inte va på utsidan för att den ska va utställnings duglig heller?

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu

Gorgilus addictus
4 762 Inlägg
8 april 2007
Andra fälgar, sänkning, lackerade lister. Tycker jag låter som en bra början smile. Cleant stuk smile.
Senast redigerat av THEBADGUY (8 april 2007)

Allt för den där jävla hatten!

Bärs!
3 456 Inlägg
8 april 2007
Nix, ingen utställningsbil i mina ögon... Tyvärr.

Garaget.org peakade 2008.

DFFL
9 020 Inlägg
8 april 2007
båge skrev:
bad om lite tips på vad man kan göra med den i första inägget också.. för er som inte tycker den räcker i nu läget, vilket alla sagt.. så vad ska ja göra me den? all styling måste väl inte va på utsidan för att den ska va utställnings duglig heller?

All styling ska vara på utsidan för att den ska vara utställningsduglig, annars kommer du få väldigt svårt för att få denna bilen att sticka ut bland alla andra e36:or.

Och som jag skrev i mitt första inlägg så: 15"-fälgarna räcker inte.
Du MÅSTE ha störra och snyggare fälgar för att ens tänka på att ställa ut.

Kjolpaket är också ett måste.

Om inte kjolpaket så måste du fixa en snyggare lack, lite pearl eller nån flake...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

draminbil.nu
1 382 Inlägg
8 april 2007
Känns som en fräsch (stavning?) e36, dock inget som direk sticker ut vilket krävs på en uställningsbil! Man kan ju tävla ljudtävlignar och grejer utan att ha någon styling men då är man ju inte direkt "med" på utställningen.
Som sagt en fin bil, dock inget om sticker ut så speciellt på den att den lär kamma hem några priser!

2 672 Inlägg
8 april 2007
Trådstartare
jag är inte ute efter att direkt vinna något, utan mest för att visa upp bilen, köpte fälgar men dom passade inte, så jag är på jakt efter 17 lr 18" till E36 för en inte allt för stor prislapp, förslag mottages!

vad tror folket om att plocka bort listerna och svetsa igen hålen till dom, och kanske fylla ut spåren också?

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu

Praise the lower'ed
210 Inlägg
8 april 2007
nä det är den ej.

.. Foppa ..
Mitt Cadillac Custom bygge:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 1#p3863131

DFFL
9 020 Inlägg
8 april 2007
båge skrev:
vad tror folket om att plocka bort listerna och svetsa igen hålen till dom, och kanske fylla ut spåren också?

Det är så du ska tänka för att få en utsällningsbil.
T.ex göra det du skrev och sen rensa bilen från dörrhandtag.
Blir en ren och fin look.

Russel Crowe, Gladiator.

1 231 Inlägg
8 april 2007
Ta bort listerna blir nog bra. Men då måste du ju lacka förmodligen.

Sen som de andra säger, klart du kan "ställa ut" på nån träff du åker på men krävs en hel del om man ska sicka ut med en E36.

Mitt projekt: Evo III

2 672 Inlägg
8 april 2007
Trådstartare
FireTraXX skrev:
båge skrev:

Det är så du ska tänka för att få en utsällningsbil.
T.ex göra det du skrev och sen rensa bilen från dörrhandtag.
Blir en ren och fin look.

funderar lite på att plocka bort dörrhandtagen bak, men inte fram, kan det vara snyggt? få en sedan å se lite ut som en coupe... !?!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu

348 Inlägg
8 april 2007
Finns ett bra överflöd på stylade coupes BMW med e36 caross, så jag vet inte om det är en god idé. Det är inte allt för lätt att få den unik så att säga, då e36:an är ett bra stylingsobjekt i grunden och har ett otal som är stylade

Släng på större fälgar, sänka den kanske lite och ordna m-optik?

7 120 Inlägg
8 april 2007
Bredda den, skaffa vinge och snygga racing fälgar! Race stuk smile

Sök