Jonni skrev:
Jag kan tillägga att jag har en Volvo 744 GL -89 som har rullat 39000 mil
Den ser fräsch ut i både lack och interiört, luktar fräscht utan doftgranar, hemligheten bakom det är tvätt, dammsugning och avtorkning av paneler regelbundet.
Mvh Jonni
Åh så sanna ord!!!
Vi fick för en tid sedan en bil i inbyte när en god vän till oss köpte en kombi från -98.
Vår vän är lite fåfäng av sig, han vill gärna vara snygg och fräch och är en sån där kille som de flesta lägger märke till och anser "dekorativ"... Han är även ganska petig med sitt hem som ska vara "representativt".
MEN hans bil!!!!
Den luktade vidrigt, tvättad vet jag inte när den var senast, och jag plockade ut en hel ICA-kasse med bröte!!! Allt från spräckta kassettfodral till bananskal, drickaburkar och kartonger!!!
När jag beklagade mig över den äckliga lukten visade det sig att hans hund bitit sönder ett paket mjölk i baksätet i vintras, det kändes nu när värmen kom kan jag säga...
Vi övervägde om det var skrot eller säljbart.
MEN efter ett par timmars städning där allt dammsögs, skumtvättades och torkades noga (baksätet krävde lite mer) framträdde en helt ny bil! Den visade sig vara hel och fin och blev riktigt trevlig!
En tvätt av utsidan tog visserligen inte bort rostbubblor och skador, men det gjorde enorm skillnad. Med tanke på bilens värde bryr vi oss inte om att åtgärda detta, det får kunden göra om intresse finns.
Och nej, jag tycker inte vi lurar någon, bilen hade potential och vi plockade fram den!
Tänk om folk skötte om sina bilar, förstår inte hur någon kan VÄLJA att åka omkring i en äckligt smutsig bil?! Det är ju ändå inuti bilen man sitter, det är ju viktigare än utsides tvätt tycker jag. Fast det enda som räknas är kanske vad andra ser? Missförstå mig rätt nu, utsidan är jätteviktig, men inte mer viktig än insidan!
// Ellen