IMO, synergieffekten är oerhört viktigt.
Hellre en mindre "utspökad" / smakfullt "stylad" bil än en bil med allehanda plastbitar som inte talar samma designspråk som bilen i övrigt. Varje element ska fungera bra med bilen linjer i övrigt.
Det finns alldeles för många exempel på bilar med kjolpaket, speciellt frontspoiler och även bakspoiler (vinge som stötfångare) som inte delar bilens designspråk och därmed ser pinsamt påklistrade ut.
Fälgar är ett viktigt element och rätt fälg på rätt bil kan lyfta en bil från att vara tråkig till att vara riktigt läcker - som sagt var, synergi mellan fälg och bil. Detta gäller även fälgarnas storlek, fälgar kan faktiskt bli för stora!
Hellre puts än motor om man måste välja - att insidan räknas är bara pretentiöst nonses - men kommer det hand i hand så är det självklart ett plus! Det är trevligare att glida med en snygg bil än tokköra med en ful bil som går som en oljad blixt. Bäst är det förstås att glida och dessutom ha fina fartresurser om det skulle visas sig behövas
Synergi, synergi och åter synergi.
Sedan har jag nog blivit lite för gammal för att vilja ha en tokstylad bil, man är ju en bit över 30, men det hindrar ju inte att man fortfarande kan tycka att det ser läckert ut