3344
Sök

Diagnosläge saab900

10 Inlägg
15 april 2007
Trådstartare
Hej!

Någon kunnig som kan hjälpa mig?

Har fått problem med check engine lampan lyser och acc har lagt av på en och samma gång.

Någon som vet  hur man får check engine lampan att blinka och ge fel-koder. Läste någon- stans att man skulle jorda stift 6 på felsöknings utaget. Stämmer detta eller hur går man tillväga.

761 Inlägg
15 april 2007
Testa att bara vrida till tändningen och vänta ngn sekund.. Sen borde checkenginelampan börja ge felkoder. Åtminstonde på min 9000cs -94

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66

1 019 Inlägg
16 april 2007
Redrum skrev:
Hej!

Någon kunnig som kan hjälpa mig?

Har fått problem med check engine lampan lyser och acc har lagt av på en och samma gång.

Någon som vet  hur man får check engine lampan att blinka och ge fel-koder. Läste någon- stans att man skulle jorda stift 6 på felsöknings utaget. Stämmer detta eller hur går man tillväga.

Har du turbo eller sugmotor? Turbo så ska det räcka med att vrida på tändningen.

76 Inlägg
16 april 2007
Hej. har en saab 900t -96 . Min check engine lampa lyser lite då och då. Bad saab kolla upp det med tech2 och det är lambasonden som håller på att gå sönder, Åk in till saab och kolla om dom kan koppla in tech2 och kolla.  dom gjorde det åt mig gratis. då ser dom vad som är fel

Sök