3535
Sök

Importera fälgar från USA??

3 Inlägg
17 april 2007
Trådstartare
Hej jag behöver hjälp och tips om hur man kan beställa Gianna - Monumentum 18" fälgar till min Hyunday Coupe/tiburon 2003

Har någon av er erfarehet av köp från usa eller andra länder så vill jag gärna att ni hör av er. Fraktkostnaden har varit det största problemet då de påstår att de kostar ca 950us dollar...men jag är dessutom intresserad av att samköpa ifall någon är intresserad att dela på fraktkostnaden.
Senast redigerat av josh82 (17 april 2007)

DFFL
9 020 Inlägg
17 april 2007
Glöm inte tullens lilla avgift.
5% på varans kostnad tror jag.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

46 Inlägg
17 april 2007
Gå in på www.superbuytires.com, där kostar frakten "bara" 650usd ca.

förmodligen har dom dina fälgar där också!

Jag ska till staterna i Maj...kanske kan styra upp nåt där?

Om jag skickar det som en "gåva" därifrån så blir det ingen avgift på skiten.

Inläggskritiker
990 Inlägg
17 april 2007
Glöm inte 25% moms av värdet med, tullen tar alltid ut sina 3%

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

3 Inlägg
17 april 2007
Trådstartare
ett stort tack för alla era svar!

300C_Rider.. ett sammarbete kan vara intressant smile generöst erbjudande , vilken avgift tänker du på då? momsen eller tullavgiften?

som sagt jag är mycket nitresserad av att fortsätta med detta köp.

hemsidan du referera till gav mig precis en transportkostnad på ca 950us dollar ..med UPS men det måste finnas bättre alternativ på frakt
Senast redigerat av josh82 (17 april 2007)

101 Inlägg
17 april 2007
Har själv precis beställt fälgar från usa.
Min frakt gick på 320 usd. Va 19" BMW fälgar.
Finns bara fälgar till BMW där jag beställde så är nog inte intressant för dig

Kollade även priserna på kompletta hjul med däck men trots att däck är betydligt mycket billigare i USA än här så ökade fraktkostnaden för mycket för att det skulle löna sig.
Senast redigerat av klasc (17 april 2007)

custom lover
227 Inlägg
17 april 2007
Ja köpte  Cragar Drag Star från www.Jegs.com De gick på ca 5600 kr Å ja sparade ca 3000 kr på det! ( men köpte via ett svenskt företag)
Senast redigerat av Turbo_noz (17 april 2007)

3 Inlägg
17 april 2007
Trådstartare
klasc

Vlket fraktföretag använde ni er av? det skulle vara intressant att å hänvisa till dem smile..tackar på förhand

snickarelärling
54 Inlägg
17 april 2007
hur översätter man bultcirkeln ? jag ska ha till en opel astra 4*100 årsmodell -99

mvh
matte

hmmm...?? the fire is burning !!

Sök