Tjena Corre,
Tyvärr så måste jag meddela att du kommer att tappa rattstyrningen om du byter enhet, Det du kan göra är att köpa en IPOD och leta efter en sån kabel som du monterar mellan antennkabeln och huvudenheten (typ som en fm-sändare, fast bättre)
En aktiv bastub kan du lägga där bak, vi hade det i en av våra demobilar för några årsedan
Har jobbat med Chevorna i många år och det är många som ställt samma fråga som dig, Har du köpt en Transsport med AWD eller utan? C-Kombination? (2+3+2) D-Kombination? (2+2+3 Skinn/Tyg?) Eldörrar? Eldörr? Högtalare i bagageluckan?
Bara nyfiken
Finns en h*lv*tes massa kombinationer nämligen
Lite värdefulla tips:
Om det vibrerar i framvagnen så kolla bromsskivorna, det är bara att byta med en gång, det är ett av de vanligaste slitagefelen på Trans Sporten.
Håll koll på huven och bakluckan, Kan börja "Rosta" och går ej på garantin längre.
Även växellådan, det sägs att växellådorna ska vara klena, dock så tror jag inte på att dem är klena utan det beror på hur man kör bilen, om du får problem med att överväxeln inte går i så åk till en verkstad direkt så dom får felsöka, börjar det strula så kan det rasa fort p.g.a överhettning i lådan..
edit:
I övrigt är det en kanonbil, Jag älskar Trans Sporten.
Körde till sälen med 4 man i bilen och packningen för bilen som åkte bakom oss
9,4l/100km (AWD) Det går inte att köra så "snålt" med Chrysler Voyager, inte för att det är något fel på den men TransSporten utklassar, både kraftmässigt och förbrukningsmässigt
Enda nackedelen jag kan komma på är att den har fartspärr på 180km/h
Mvh Jonni