3723
Sök

bmw 316/318 vs audi 80/100 ??

31 Inlägg
18 april 2007
Trådstartare
Vad tycker ni, vilken bil e roligast?

Funderar på att köpa nån av dessa, årsmod: 90-93.

Vilken är dyrast i drift, då med tanke på byte av delar, inte bensinkost./försäkr.

793 Inlägg
18 april 2007
318is... helt klart bäst. billig i delar då du inte behöver byta så mycket big_smile

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36

31 Inlägg
18 april 2007
Trådstartare
Är inte audi 80/100 en sån där "delätare". Byta det ena och det andra, kostar fläsk.

Bmw:n kanske håller lite bättre, elle? Den är väl lite mer avskalad, inte lika
mkt teknik.

1 418 Inlägg
18 april 2007
Har själv en bmw 318 och är nöjd med den, bränsleförbrukningen ligger mellan 0.6-1.5 beroende på körning. tillräckligt med effekt för att kunna busa med wink

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
18 april 2007
du har pm

31 Inlägg
18 april 2007
Trådstartare
http://nordicaudi.com/

Svensk site med en jävla massa beggade audi.

Nån som vet motsvarande fast BMW?

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
31 Inlägg
18 april 2007
Trådstartare
racing-jimpa skrev:
www.autopower.se

gött:cool:

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
18 april 2007
E30 318iS är en rolig o billig bil! 136hk, 0,8l milen i snitt. Ingen racer men den räcker gott om man har tun plånbok! wink

Kettunen
18 april 2007
Audi 100 går MYCKET (2,3E motorn iaf) bättre än bmw 316/8
Men sedan kostar audi delarna mer. Men om jag inte missbedömmer mig så e ju bmw dyrare i försökring va?
Senast redigerat av Kettunen (18 april 2007)

Kettunen
18 april 2007
Oj sedan drar Audi 100 ca 0.8 i milen med.
Och går som ett spjut. 2,3E motorn är 5 cylindrig

464 Inlägg
18 april 2007
det beror helt ocjh hållet på hur man kör. Jag har en Audi 100 2,3l som jag är riktigt nöjd med. Har bytt en del delar på den men det har bara vart slitagedelar som kamrem bromsbelägg.  Bränsleförbrukningen för mig har vart runt 0,65 - 0,75 vid normal körning. Sen om man börjar gasa lite så då drar förbrukningen iväg lite.

Men bmw är nog en roligare bil än Audi om du inte får tag i en Audi quattro förstås

1 418 Inlägg
18 april 2007
Försäkringen på bmw 316/318 är billig, bättre bränsle förbrukning och billigare delar än aud, Svårt val? nej inte enligt mig smile

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

31 Inlägg
19 april 2007
Trådstartare
Kettunen skrev:
Audi 100 går MYCKET (2,3E motorn iaf) bättre än bmw 316/8
Men sedan kostar audi delarna mer. Men om jag inte missbedömmer mig så e ju bmw dyrare i försökring va?

Verkar som att audin ligger lite högre i försäkring, hamnar på ca 6-7k medans
bmw:n ligger runt 5-6k

Fan rätt svårt val. Bägge bilarna är fina, väger hyfsat jämn mellan dem.
Nån som kan övertala mig vad jag ska köpa???
Vad är det som gör den ena bilen helt klart mer värd, än den andra???

Så ni säger delarna är mycket billigare på bmw?
Senast redigerat av deca (19 april 2007)

1 199 Inlägg
19 april 2007
Helt klar Audi för min del, tror du skulle tycka att både Bmw:s 316 och 318 är lite svaga, de varavar ganska mycket vid motorvägsfart. Audi 80 skulle jag inte köpa då jag tycker den ser lite konstig ut. Mitt val skulle vara Audi 100, ett prisvärt motorvägslok som är trygg och lugn på vägen..

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
19 april 2007
Köp en bmw 318is e30 sänk den och du har en banbil med tillräckligt effekt för att leka tokyo drift, skaffa ett par 17"are med lågfrofil ögonlock angeleyes och en m-tech vinge och du kan ställa ut på elmia, tryck i en bas och du kan vinna billjudstävlingar.

Det jag menar är att du får MASSOR bil för pengarna och de kostar inget att ha förutom bensin då. och möjligheterna är oändliga. rätthjuls drift och jäkligt härlig orginal låda. visst dom är lite små men det förhöjer gokarts känslan.

Kolla gärna in "Ikon" här på garaget hans e30 har inte kostat många pengar.

Lyckatill med bilköpet.

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
19 april 2007
deca skrev:
Fan rätt svårt val. Bägge bilarna är fina, väger hyfsat jämn mellan dem.
Nån som kan övertala mig vad jag ska köpa???
Vad är det som gör den ena bilen helt klart mer värd, än den andra???

Audisar är snyggare. Räcker det som övertalning? tongue

Annars så kan du ju satsa på en quattro, brukar inte vara så extremt mycket dyrare, men däremot blir det mycket roligare!

Whine whine!

237 Inlägg
19 april 2007
BMW e bäst smile

Världens Häftigaste....De E Jag de...

31 Inlägg
19 april 2007
Trådstartare
Turbomatte skrev:
Köp en bmw 318is e30 sänk den och du har en banbil med tillräckligt effekt för att leka tokyo drift, skaffa ett par 17"are med lågfrofil ögonlock angeleyes och en m-tech vinge och du kan ställa ut på elmia, tryck i en bas och du kan vinna billjudstävlingar.

Det jag menar är att du får MASSOR bil för pengarna och de kostar inget att ha förutom bensin då. och möjligheterna är oändliga. rätthjuls drift och jäkligt härlig orginal låda. visst dom är lite små men det förhöjer gokarts känslan.

Kolla gärna in "Ikon" här på garaget hans e30 har inte kostat många pengar.

Lyckatill med bilköpet.

someone skrev:
Helt klar Audi för min del, tror du skulle tycka att både Bmw:s 316 och 318 är lite svaga, de varavar ganska mycket vid motorvägsfart. Audi 80 skulle jag inte köpa då jag tycker den ser lite konstig ut. Mitt val skulle vara Audi 100, ett prisvärt motorvägslok som är trygg och lugn på vägen..

Två bra inlägg - sammanfattar. Audin är nog lite kraftfullara, bättre på motorväg. Bmw lite mindre och roligare. Bmw:n är nog också billigare än audin totalt räknat.

Det lutar åt bmw, men det blir fan tight på slutspurten. Får se vad som dyker upp, när det gäller beggat så måste man ju vänta in bilen...

Men än är det inte avgört, vad tror ni? Vikken ska jag köpa??big_smile

Sök