jag har en saab 9.5 2.0 t som ryker lite mer änn va den borde. Och när jag gasar så känns de som om turbon slutar ladda i några sekunder vid ca 5-6000 varv sen börjar den ladda igen. hel skumt. Hur kan man veta ifall turbon ä på väg att gå i graven? en till fråga. Vad kan va felet jag får stötar så fort ja kliver ut ur bilen. har varit så i ca 2 veckor nu.
Det att du får stötar, har jag för mig, har med att göra med luftfuktigheten eller så i luften som gör att man blir statiskt uppladdad och därmed får stötar. Jag samt många av mina polare har samma "problem"
Vad för färg på avgaserna. Blå? inte så bra. Ta bort luftfiltret och slangen. Å känn på axeln som går genom turbon. Axeln får glappa från sida till sida men inte in och ut Mvh Krille
jag har en saab 9.5 2.0 t som ryker lite mer änn va den borde. Och när jag gasar så känns de som om turbon slutar ladda i några sekunder vid ca 5-6000 varv sen börjar den ladda igen. hel skumt. Hur kan man veta ifall turbon ä på väg att gå i graven?
tack för seriösa svar
//Peter
Känn på wastegatestaget kan juh vara så att mebranet e utslitet..
ja får också stötar av min A4.. gör inte så ont men endå vill man inte röra bilen. har hört en myt om att de ska ha å göra med vad för underkläder man har. har inte gjort nått test på det en men är skulle vara kul. //hansson
ja får också stötar av min A4.. gör inte så ont men endå vill man inte röra bilen. har hört en myt om att de ska ha å göra med vad för underkläder man har. har inte gjort nått test på det en men är skulle vara kul. //hansson
Det måste stämma, För att bli av med stötarna måste ni ha märkes underkläder så som: björn borg eller cc!
Det måste stämma, För att bli av med stötarna måste ni ha märkes underkläder så som: björn borg eller cc!