3282
Sök

Kör med regskylt!!

191 Inlägg
27 april 2007
Trådstartare
Fick böter idag pga att jag kör med fejkad regskylt fram! 1500spänn åt helvete! så jag rekomenderar alla med små plånböcker att köra med regskyltarna på!

142 Inlägg
27 april 2007
kanske jag inte ska köpa en USA plåt då.. fundera ju på de.. men jag har ju me nåra onödiga böter på axlarna..tongue

..,,Nilsson is over and out,,..
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
You might surprise people, but you're still gay"

191 Inlägg
27 april 2007
Trådstartare
beställ en liten från vägverket.. jag har ju en sån liten men gietvis är man så trög så man kör med en ännu mindre fejk ändå.

9 108 Inlägg
27 april 2007
Blörke skrev:
beställ en liten från vägverket.. jag har ju en sån liten men gietvis är man så trög så man kör med en ännu mindre fejk ändå.

Det är inte bara att beställa. Bara vissa modeller som får ha små.

142 Inlägg
27 april 2007
man kan skicka in en ansökan men va fan då måste man ju ha bild bevis varför man vill ha mindre.. massa skit arbete..

..,,Nilsson is over and out,,..
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
You might surprise people, but you're still gay"

191 Inlägg
27 april 2007
Trådstartare
okejokej.. min hade fick dock liten när den reggades in i sverige.. trodde det var lättare att skaffa.. my bad!

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
27 april 2007
Jag körde utan regplåt fram i flera månader tills snuten stannade mig, det slutade med att jag gick ut och visade dom hela bilen, dom var jättenyfikna, snackade massa om bilen och motorn (öppnade motorhuven) och allt, jättetrevliga verkligen. Sen sa dom trevlig sommar och drog iväg (touren gick på 15 min kanske, medans dom hade ställt polisbilen mitt i gatan med blåljus på hehehe).
Bättre köra utan regplåt än att köra med en liten fake. Har du ingen regplåt kan du iaf säga att nån snott den, eller att nån ryckt bort den, vikt den och stampat på den så du inte kunde sätta tillbaka den.
Ingen plåt märks mindre än att ha en plåt som är fel.

Jag älskar cab
73 Inlägg
27 april 2007
Precis som fl3jm säger
säg bara att någon har tagit den , det har jag sagt och det har funkat smile

Fukttekniker
100 Inlägg
27 april 2007
EYSHU skrev:
Precis som fl3jm säger

Inte bara det, att köra med en liten "fejkplåt" anses falskregistrerat och är högre böter än att köra utan plåt helt och hållet. Det är helsjukt! Min bror är polis, rätt bra att ha honom att fråga om saker och ting smile

Thorssa
27 april 2007
Magnus9-3 skrev:
EYSHU skrev:
Precis som fl3jm säger

Inte bara det, att köra med en liten "fejkplåt" anses falskregistrerat och är högre böter än att köra utan plåt helt och hållet. Det är helsjukt! Min bror är polis, rätt bra att ha honom att fråga om saker och ting smile

Nu är du ute och cyklar iaf! Att ha en felaktig regplåt likställs med att inte ha någon alls. Brorsan din kanske skulle ta o läsa på lite....

Har man däremot en regplåt med fel regnummer kan det bli tal om det.
Senast redigerat av Thorssa (27 april 2007)

Rebel with a cause
224 Inlägg
27 april 2007
Jag påstod att min hade blivit stulen och det funkade sådär tills dom upptäckte min "tullkepa" i bak... tongue Vilket jag för övrigt sluppit böter för två gånger...

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
27 april 2007
heltsonika skrev:
Jag påstod att min hade blivit stulen och det funkade sådär tills dom upptäckte min "tullkepa" i bak... tongue Vilket jag för övrigt sluppit böter för två gånger...

Vadå, får man inte ha det? O_o

Rebel with a cause
224 Inlägg
27 april 2007
Jag har hört både och. En gång blev jag stoppad med tullkepa både fram och bak. Polisen missade den i fram men såg den i bak och frågade vad det var (jag blev stoppad strax efter Sala). "En Spoiler för att hålla nummerplåten ren"- fick jag ur mig vartefter han frågade om den funkade. "Ja visst!!" smile Att den skymde regbelysning fick jag inget nerslag för... När jag skulle åka såg jag att gubben(!) framför också hade tullkepa i bak och han blev kvar... Han fick stiga ur bilen och förklara sig.

Tullarna är ju snart tillbaka så är det någon som fått böta för tullkepa?

343 Inlägg
27 april 2007
Thorssa skrev:
Magnus9-3 skrev:
EYSHU skrev:
Precis som fl3jm säger

Nu är du ute och cyklar iaf! Att ha en felaktig regplåt likställs med att inte ha någon alls. Brorsan din kanske skulle ta o läsa på lite....

Har man däremot en regplåt med fel regnummer kan det bli tal om det.

Precis som du säger, att köra med liten reg. plåt är samma som att inte ha någon alls. Så på min bot stod det att reg. plåt saknades.  Surt sa räven, men kostar att ligga på topp!

190 Inlägg
27 april 2007
Att köra med egentillverkad liten plåt räknas som urkundsförfalskning och kan ge böter eller som värst fängelse i 2 år. Så var glada att dom skriver "skylt saknas" och inte nåt annat.

Samma sak som att skriva morsans namn på breven man fick hem i skolan smile

There´s a very fine line between a hobby and mental illness

Thorssa
27 april 2007
heltsonika skrev:
Jag har hört både och. En gång blev jag stoppad med tullkepa både fram och bak. Polisen missade den i fram men såg den i bak och frågade vad det var (jag blev stoppad strax efter Sala). "En Spoiler för att hålla nummerplåten ren"- fick jag ur mig vartefter han frågade om den funkade. "Ja visst!!" smile Att den skymde regbelysning fick jag inget nerslag för... När jag skulle åka såg jag att gubben(!) framför också hade tullkepa i bak och han blev kvar... Han fick stiga ur bilen och förklara sig.

Tullarna är ju snart tillbaka så är det någon som fått böta för tullkepa?

Har för mig att det varit upp ett fall i tingsrätten men minns tyvärr inte hur det gick, nån som orkar leta?

190 Inlägg
27 april 2007
Dom lär nog komma på nåt lagom tills tullarna drar igång igen. Har för mig att om det är en bockad plåt eller hårdplast så åker du dit på att det är vassa kanter som kan skada  fotgängare, och därmed inte tillåtet. I övrigt så gäller det väl bara att skylten ska vara väl synlig framifrån och bakifrån?

There´s a very fine line between a hobby and mental illness

Sök