3221
Sök

renovera en turbo själv?

1 813 Inlägg
27 april 2007
Trådstartare
jo tänkte på det när man skickar iväg sin gamla turbo får man ut en ny "renoverad"
hos vissa... men dom måste ju kunna byta grejerna innuti rätt billigt efter som det går runt för dom å ta emot en gamal i vilket skick som helst å kunna sälja den andra dom gjort vid för ett par tusen billigare..
tänkte höra om man inte kna köpa någon renoverings satts någon stans och renovera en själv?? efter som dom kan så borde en annan med klara det;) klarar man inte det själv så kanske det finns någon duktig kille som kan lite sånt å kan byta det fan så mkt billigare än en helt ny turbo....

finns det någon hemsida som säljer sånt så vill jag gärna veta hade varit skoj å se om det går att göra=)

Åk före du så väntar jag på dig där..!

169 Inlägg
28 april 2007
hej
I sverige tror jag inte det finns att köpa. Hade det funnits så hade många renoverat sina aggregat själva. Som privatperson har man inte heller tillgång till den utrustning som turboservice firmorna har, framförallt för balansering. Det är väldigt viktigt att grejerna balanseras efter renovering.

Kolla på ebay, där har funnits till VWs turbodieslar men jag har inte sett till bensin turbos än.

Mvh Mattias

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
28 april 2007
GIK turbo har renoveringssatser, packningar o lager för en mkt överkomlig summa... Märk upp var turbinhjulen ska sitta mot axeln och var extremt noga med allt du gör så ska det gå bra... Finns ju NYA agg på biltema á 4000kr...

16 Inlägg
28 april 2007
Renoverings sats går loss på ~2000:- ...oh då är de inte säkert Du blir av med allt axiellt glapp ändå pga andra saker kan va slitna än bustningarna...själv gott bet på det till hojen sad Näta gång bli e Nytt Biltema agg!

1 813 Inlägg
29 april 2007
Trådstartare
okay.. ne jag ville mest bara kolla om det fans å få tag på tongue!!    nej för fan aldrig biltemas motor grejer i min bil..!!  små grejer kan man köpa där men när det går över till viktiga motor detaljer då litar jag inte på Feltema tyvärr..!!

Åk före du så väntar jag på dig där..!

Sök