2365
Sök

hackar vid högre varv ??

26 Inlägg
28 april 2007
Trådstartare
#1
har en toyota celica gt4  den hackar vid 4000 varv kan det vara  bränsle eller  tännings fel

Reparatör
630 Inlägg
28 april 2007
#2
okely skrev:
har en toyota celica gt4  den hackar vid 4000 varv kan det vara  bränsle eller  tännings fel

låter som tändstiftsfel . Kolla och eller byt till riktiga dvs inget knepigt märke som du tror kan funka för dom ser likadana ut smile Jag rekomenderar NGK till din bil .


265 Inlägg
28 april 2007
#3
Hade något sådant på min 850 när jag köpte den, visade sig att rotorn var riktigt kass. Ta dig en titt på den också. Och när du ändå är där kan du byta fördelarlock. wink

26 Inlägg
28 april 2007
Trådstartare
#4
ja  fördelaren ocg rotor  samt  tändstift e  bytta  det  är  när  turbon kommer  upp i tryck undrar om det kan vara tändspolen ?? vid  4000 rpm och 0,8 bar

208 Inlägg
28 april 2007
#5
tändningen? fel bränsleflöde till motorn? har du nyligt bytt tändstift och kablar. rotor och fördelare? kan vara en sån enkel sak som det.. kanske t.o.m tändspolen är riktit kass.

Wrum!

26 Inlägg
28 april 2007
Trådstartare
#6
ahh jag ställde upp bränsle trycket lite  då slutade den att hacka vid låga varv

Proljece?
1 464 Inlägg
28 april 2007
#7
Inte meningen att man ska dra upp den till 4-6000 varv ingen sportbil antagligen wink

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

26 Inlägg
28 april 2007
Trådstartare
#8
ahh bra svar sad nää  det e skumt som fan precis som ett varv stopp men fortare och det e  juh fan bara  när  man laddar på med  turbon

nästa gång ett bra svar inga  idiot svar

674 Inlägg
28 april 2007
#9
jag hade exakt samma problem på min bil... visade sej att min kamrem hade hoppat...
men gör som de säger... tändspole rotor stif och kablar annars är de soppapumpen

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.

Proljece?
1 464 Inlägg
28 april 2007
#10
okely skrev:
ahh bra svar sad nää  det e skumt som fan precis som ett varv stopp men fortare och det e  juh fan bara  när  man laddar på med  turbon

nästa gång ett bra svar inga  idiot svar

Inte meningen men har märkt att många även jag själv tycker om att varva bilen lite extra ibland smile inget påhop på dej direkt taskigt att det kändes så ber om ursäkt

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

RS
886 Inlägg
10 maj 2007
#11
Blir det så att du trycks mot framrutan när bilen "hackar" eller blir det bara lite smått? Om bilen helt dör av och motorlampan tänds är det FCD:n som går in..(Fuel cut defencer). En liten sak som finns för att skydda motorn så inte laddet rusar iväg. Dock vet jag inte vid vilket ladd den går in...Detta är vad jag tror. Hackar den bara lite vid hög belastning kanske det är turbon som e lite halvslut. Hur länge har turbon gått? Kan säkert vara andra grejer också..är inte så erfaren så jag vet inte. Ta in den på en toyotaverkstad o be dom kolla.

Focus RS

Abiit, excessit, evasit, erupit
145 Inlägg
17 juli 2007
#12
det e ju helt klart att det är fördåligt suppa tryck..!! har förövrigt samma fel på min..! men jag tänkte ta å lämna in den till någon tunner..! som e lite bättre på toyota motorer än vad jag e..! hehehe   förövrigt..! e celica st 185 gt-4 den snyggaste rally bilen som gjorts..! smile

Abiit, excessit, evasit, erupit - Han har farit, försvunnit, undkommit, störtat iväg.

2 Inlägg
5 december 2007
#13
jag har samma problem, och min turbo är helt slut:P
Efter att man gasat på och varvat upp bilen så kan den ibland stänga av sig, det är väl antagligen på grund av fcd;n, så jag tippar på turbon.

Bad Ass Toys For Bad Ass Boys

3 235 Inlägg
5 december 2007
#14
Hmm, läste nu inlägget...
har en golf IV 99, 1,4i, och har upplevt ibland att motorn liksom stoppar medan man kör på 3000-4000 varv...
Då slängs man mot vindrutan ett kort ögonblick, men så sparkar den igång igen och då går den som den skall.

Folk kom ju med flera olika förslåg om problemet, kamrem som hoppat, fcd, dåligt bränsletryck...

är det nån golfägare som känner till det fenomenet?


162 Inlägg
5 december 2007
#15
Höj EJ eller Minska sopa trycket. kan bli värre, kolla istället hur mycket du har i soppa tryck, och kolla tändningen



Sök