3582
Sök

v8 Twin Turbo/Kompressor

Camaro The Legend Of Muscle Cars
148 Inlägg
29 april 2007
Trådstartare
#1
hej hej folket.. blev klar me nya sprutet d på min camaro nu så ska d rulla vidare e trött en.. åh sitter har beslut ångerst över om man ska ta hem antingen kompressor me intercooler eller om man skulle köra på Dubbel Turbo och intercooler:/ ska ju ge samma funktion åh samma ladd.. kompresson e ju bra mö lättare bygga på men åh andra sidan kostar ju 42 000:- åh turbo ligger ju runt 20 000:- (usa) så Dubbel Turbo vs Kompressor?


88 Inlägg
29 april 2007
#2
Borde kunna hitta bätre begagnad kompressor billigare och kompressor är ju lätare att ta av än turbo för besiktning

centrifugalkompressor eller skruv ? kolla http://www.nitroz.se/motor/ fins många begagnade där smile
Senast redigerat av Sjodda (29 april 2007)


64 Inlägg
29 april 2007
#3
Såg att dom sålde motorer där med, ingen som vet nån salu sida med vanliga trimmade snurror? smile

Sjodda skrev:
Borde kunna hitta bätre begagnad kompressor billigare och kompressor är ju lätare att ta av än turbo för besiktning

centrifugalkompressor eller skruv ? kolla http://www.nitroz.se/motor/ fins många begagnade där smile


Camaro The Legend Of Muscle Cars
148 Inlägg
1 maj 2007
Trådstartare
#4
nja bara bocka rör som man sätter istället för turbosarna på besiktningen så e lika jobb typ.. nja gillar inte begangnat smile ska va nya saker.. smile


2 014 Inlägg
1 maj 2007
#5
Hade lätt gått på dubbelturbo...

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

88 Inlägg
3 maj 2007
#6
Eller båda två  smile



Sök