2878
Sök

ford problem: Ingen bensin till motorn

14 Inlägg
29 april 2007
Trådstartare
tjena!

tänkte om någon här visste vad som är fel på min ford

det är en ford sierra 2,0i clx , det var meningen att den skulle besiktas i torsdags
men vi fick aldrig bensinen att komma fram till motorn...

allt startade med att den gamla pumpen läckte soppa ( men bilen gick)
så vi köpte en helt nu soppa-pump och satte dit med ny packning å allt , så
ville den inte starta , då kollade vi alla ledningar men hittade inget .
så vi köpte ett nytt bränsle-filter och provade men den sa inget .

visst , motorn går runt men den tänder inte...

vi tog loss slangen vid bränsle-filtret och kollade så att den verkligen försökte
pumpa , och det gjorde den! , farsan vart inte så glad av all bensin rakt upp i näsan... smile

så nu har vi vridigt å vänt men vi får ej igång på den , men jag tycker nästan att det är synd att sälja den för att jag köpte den för bara 1500:- av min kusin , och när den gick så gick den otroligt bra , bara att han va lite dum å trodde att växel-lådan hade rasat (när det var soppa-torsk) smile ASG!!!

men det roliga är att bilen startar på start-gas..

så jag tänkte om nån här hade haft samma fel och kunde hjälpa mig..! smile

tack i förhand // robin
Senast redigerat av karlsson900 (29 april 2007)

SOS vad kan jag stå till tjänst med?..
- Är du SERIÖS?!?!

SSS -12
3 217 Inlägg
29 april 2007
Byt rubriken snabbt innan moderators upptäcker det!

Sen är frågan i sig lite svamlig och oformulerad... Men jag ska göra mitt bästa!

Tänder stiften? Kollat med lambdan att luft/bränsle blandningen fungerar som den ska? Luftmassemätare?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

14 Inlägg
29 april 2007
Trådstartare
aa dom tänder

och lambdan ska det inte vara nå fel på , bilen gick fint för ca 2 veckor sen , innan pump bytet...

- Är du SERIÖS?!?!

SSS -12
3 217 Inlägg
29 april 2007
Det kan inte vara fel på den nya pumpen också? Någon kontakt som fått på nöten? Databoxen som strular?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

12 086 Inlägg
29 april 2007
Men du har alltså spänning till pumpen och pumpen fungerar?
Ta loss soppaslangen vid fuelrailen och vrid runt motorn, då ska de spruta soppa framme vid motorn. Gör de de så är de ju troligen inget fel på soppatillförseln, det kan ju va spridarna som inte öppnar men tror fan inte de.

14 Inlägg
30 april 2007
Trådstartare
pumpen är det inge fel på , och databoxen är det inge fel på så vitt ja vet

kan det ha något med säkringar/reläer att göra med?? , läste i "manualen"
och då finns det att det ska finnas ett relä till -bränsle-pumpen (luftkonditionering)-

men jag kollade å det fanns ingen sådan :S , och ingen har plockat bort den heller

och så finns det - styrdon under instrument-panelen- där står det - P2 bränsleinsprutning-

har ingen aning om vad det är men nån annan kanske vet??

- Är du SERIÖS?!?!

14 Inlägg
30 april 2007
Trådstartare
men hur vet jag om det är databoxen som strular?

finns det andra relän mm. som det kan vara fel på?

- Är du SERIÖS?!?!

Dr. Turbo
459 Inlägg
30 april 2007
hur är det med bränsletrycksregulatorn ... den kan vara felskruvad eller trasig så bensinen bara kommer tillbaka till tanken smile

14 Inlägg
30 april 2007
Trådstartare
vars sitter den??hmm

- Är du SERIÖS?!?!

582 Inlägg
30 april 2007
kolla upp bränsle avstängningskontakten för olyckor,den sitter i skuffen under res,hjulet den vita knappen ska vara nertryckt. den är skitkänslig, lite kul att jäklas med nån som har en sierra en lätt spark på res,hjulsbaljan o vips så startar inte bilen big_smile

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping

12 086 Inlägg
1 maj 2007
norpan skrev:
kolla upp bränsle avstängningskontakten för olyckor,den sitter i skuffen under res,hjulet den vita knappen ska vara nertryckt. den är skitkänslig, lite kul att jäklas med nån som har en sierra en lätt spark på res,hjulsbaljan o vips så startar inte bilen big_smile

Just de, vafan tänkte jag inte på de för!
Där har du förhoppningsvis felet, vet själv första gången min ford inte gick igång, felsökte i timmar innan en kompis sa de där med knappen.

14 Inlägg
1 maj 2007
Trådstartare
hmm , visste inte ens att det satt nån knapp där hehe

ska kolla det så fort jag kan

TACKAR!!

- Är du SERIÖS?!?!

14 Inlägg
2 maj 2007
Trådstartare
kollade knappen , men jag vet inte hur du menar exakt , för när man trycker ner den så kommer den upp igen , typ som en fjärder... ska det vara så , och om det är så , så hur vet man om den är av eller på? :S

- Är du SERIÖS?!?!

582 Inlägg
2 maj 2007
tjena! har den löst ut så klickar det i den när du trycker ner den, men den ska fjädra som du märkt. lycka till o hoppas det löser sig.

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping

14 Inlägg
4 maj 2007
Trådstartare
mm , men det är det som är problemet hmm , den klickar inte , den bara kommer upp igen , så då lär väll det vara felet då eller? smile , men hur vet jag om data-boxen är paj??

- Är du SERIÖS?!?!

Dr. Turbo
459 Inlägg
4 maj 2007
japp låter som det är krocksensorn som är felet
bygla bort eller fixa ny smile

Sök