2749
Sök

´VARNING för detta försäkrings bolag

Utbildad hobbymekare
1 125 Inlägg
3 juni 2007
köpte en 850 GLT -92 i bra skick full service bok å allt för 23,000:- fick 28,000 av fösäkrings bolaget, bilen efter Audi 80 coupe -90 köpte jag för 18,000 fick 25,000 för + att jag behöll 4 alu fälgar som såldes för 3000:-

har salusansvar som försäkringsbolag, bra å göra med har aldrig haft något krågngel med dom

men när jag hade länsförsäkringar så fick ja bråka med dom nästan 1 år innan ja fick ut försäkrings pengar för en parkeringsskada, blev påbackad av en kärring J*vel som inte kunde titta bakåt, så ja komma inte ha länsförsäkringar mera iaf oavset premie...

304 Inlägg
4 juni 2007
andreas_940 skrev:
Ja, visst det var synd om honom. MEN!!! bara för man lägger ner massa pengar på en bil så betyder ju inte det att den blir mer värd!

Och frågan är hur många som egentligen blir nöjda med "erbjudandet" de får från försäkringsbolagen!

Vi krockade med en buss en gång, Bussens fel, Körde ut på vägen när vi kom.

Iallafall, Det var en Volvo V40 1998, 1.8SE, Mörkblå, Halvskinn, Inte alls välvårdad, Lite rost, FET spricka bredvid avgasröret i kofångaren eller vad man ska kalla det, Riktigt fet repa på högerdörrarna, Stort hål i 'kofångaren' fram som att nån har tagit en slägga och slagit, Halvt fungerande lampor, Högtalare som bara funkar när den har lust, En flaska med avfettning hade typ börjat läcka i bagaget och det luktade inte gott, Man kunde få in backen med milt våld om man hade tur, Och när man skulle lägga i 1:an så blev det visst 3:an istället, Motorn dör, Bilarna bakom tutar hmm

Inte den finaste bilen alltså.
Försäkringsbolaget erbjöd 40'000 men mamma lyckades få 50'000 big_smile
Det var ju ganska bra för en skrotbil som den

Bilen blev ganska skadad, Motorhuven tryckes typ upp mot vänster, Vänster blinkers lyckades 'hoppa' ut och hängde bredvid bilen, Alla lampor på höger sida blev såklart mosade, 'Kofångaren' såg inte så fin ut, Höger backspegel hittade jag några meter bakom bilen och vi gled typ på sidan av bussen så det blev rätt stora bucklor på dörrarna.

Bussen fick en liten repa hmm

Ingen blev skadad och dessutom så köpte vi ju en 2.0T istället big_smile

Här är en bild också på hur vi krockade
http://i2.photobucket.com/albums/y26/Fjortiz/busskrock.png
Jag är inte så bra på att måla sad

Gödseldräng
4 529 Inlägg
4 juni 2007
känner igen detta med länsförsäkringar hmm

hade vattenskada i vårat hus fick riva ur allt ca 1M under grunden och börja bygga upp
länsförsäkringar sa att vi skulle stå för 10% av kostnaden men när allt material och jobb var uppe i 500k så ångrade dom sig och tyckte att vi skulle betala 35% istället

och vi var av med våran nyaste merca i vintras = ny front skärm lysen ic och punkterade turbo trycks slangen

vi skulle betala 10% men när vi fått bilen från verkstan så ringde dom och sa varför farsan inte var med på verkstan och vittnade om vad som byttes så det blev ett jävla tjöt mellan farsgubben och länsförsäkringar så tillslut fick vi punga ut med ca 35-40k och dom gav inte ett öre

så nu har vi sagt av gården 7 bilar 1 mc 4 traktorer 2 mopeder ja går ju skriva allt som vi hade försäkrat där och värdet på allt ligger ju runt 6 miljoner så där förlorade dom ju en hel del på deras jävla sätt att bette sig mot sina kunder

9 Inlägg
1 november 2007
Kanske lite gammal tråd men såg att den handlade om länsförsäkringar.

Har problem med motorn på min bil, den började låter underligt och när jag lämnade in den till verkstaden och de kollade genom den såg de att en vevstake var krökt, på något sätt hade det kommit in någon vätska i ena cylindern.

Anmälde det till försäkringsbolaget, borde ju gå under maskinskada.

De tyckte dock inte att det fanns några bevis för att skadan var en maskinskada samt att den hade inträffat innan jag köpte bilen. De tycker att jag kan ha kört 300 mil med söndrig motor utan att det skulle märkas.

Jag har anlitat en extern firma som renoverar motorer som har undersökt min motor och kommit fram till att det är en spricka i ena cylindern och att det är mest troligt är kylvätskan som har pressats in i cylindern efter att motorn har stängs av.

Länsförsäkringar tyckte inte att det verkade möjligt så de vill fortfarande inte ersätta skadan. De har dock begärt en provtryckning av motorn för att se om det ger någonting.

Kan även nämna att det gått tre månader sedan jag anmälde skadan till länsförsäkringar.

De tycker även att jag ska be den förre ägaren att anmäla skadan till sitt försäkringsbolag (vilket också var länsförsäkringar). De kan inte garantera att de kommer att ersätta skadan om han anmäler det men det var stor chans till det.

Nackdelen är att det som de säger till mig på telefon är inte vad de sedan skriver i breven till mig. De formulerar sig mer öppet i breven så de inte kan hållas ansvariga för någonting.

Kan inte mer än att avråda alla från att teckna försäkring hos dem.
De kanske är billiga men vad hjälper det när de inte vill ersätta en skada?

study
772 Inlägg
1 november 2007
pake skrev:
Kanske lite gammal tråd men såg att den handlade om länsförsäkringar.

Har problem med motorn på min bil, den började låter underligt och när jag lämnade in den till verkstaden och de kollade genom den såg de att en vevstake var krökt, på något sätt hade det kommit in någon vätska i ena cylindern.

Anmälde det till försäkringsbolaget, borde ju gå under maskinskada.

De tyckte dock inte att det fanns några bevis för att skadan var en maskinskada samt att den hade inträffat innan jag köpte bilen. De tycker att jag kan ha kört 300 mil med söndrig motor utan att det skulle märkas.

Jag har anlitat en extern firma som renoverar motorer som har undersökt min motor och kommit fram till att det är en spricka i ena cylindern och att det är mest troligt är kylvätskan som har pressats in i cylindern efter att motorn har stängs av.

Länsförsäkringar tyckte inte att det verkade möjligt så de vill fortfarande inte ersätta skadan. De har dock begärt en provtryckning av motorn för att se om det ger någonting.

Kan även nämna att det gått tre månader sedan jag anmälde skadan till länsförsäkringar.

De tycker även att jag ska be den förre ägaren att anmäla skadan till sitt försäkringsbolag (vilket också var länsförsäkringar). De kan inte garantera att de kommer att ersätta skadan om han anmäler det men det var stor chans till det.

Nackdelen är att det som de säger till mig på telefon är inte vad de sedan skriver i breven till mig. De formulerar sig mer öppet i breven så de inte kan hållas ansvariga för någonting.

Kan inte mer än att avråda alla från att teckna försäkring hos dem.
De kanske är billiga men vad hjälper det när de inte vill ersätta en skada?

i fall du ringer ifrån mobilen så spela in det. eller i fårn vanlig telefon också det går bra det också.

Sök