Öh, en liten fråga till alla som säger åt honom att köpa en Skyline GTR, öhumn, VAR hittar ni alla GTR som kostar 100k eller mindre..? Tipsa mig direkt isf!
Om jag hade varit du hade jag försökt leta rätt på en S2/S4 som var rätt fräcsh för att slippa lägga ned pengar på att få den fin; Audiprylar är rättt dyra så man vill helst slippa fixa andra saker än det man "verkligen" vill. Men det beror också på vad du är ute efter, en S-audi går väldigt bra för vanligt gatbruk, åka lite rödljus och liknande, men nackdelen med båda nämnda bilar (S2/S4)är att dom är ganska tunga, särskilt framtunga. Går riktigt bra för sin vikt dock.
2.2T motorn är lätt att klämma hästar ur och håller bra redan original om den är fräsch inuti. Sprickor i grenrör, turbo och topp är vanligt men gör kanske inte så väldigt mycket. Grenröret original är skitdåligt flödesmässigt. Om man är sugen på att trimma kan man börja med att stoppa i RS2-prylarna, tex rsturbo, rsgrenrör, rsspridare, mapsensor och lite programvara. Går även att ta en större turbo än så och matcha spridare och map om man vill högre än 350-380. Med oöppnad motor original är det nog ungefär där man med gott samvete kan lägga sig. Klarar kanske 450 häst ett tag men vafan, då ska det vara fräscht.
Om jag varit du hade jag kort och gott köpt mig en S2a (-93 uppåt)som var fin, nya motorn och lådan, och stoppat i RSgrejer. Kan man lite meka själv är det rätt billiga hästar.
Eller
Köpt mig en tidig evo och trimmat
![smile](img/smilies/smile.png)
Dock hade man inte haft nåra cash till övers efter köpet om budgeten är 100k