3737
Sök

Vilken bil är mest lättrimmad?

1 Inlägg
4 maj 2007
#21
Hmm Jag har en fundering. Köpt ettt par Halo stift till min MAZDA 6 2,3 sport. ja det var väll bra men när jag monterat ur ett av de orginalstift som satt i bilen och jämfört det med Halostiftet är gängan ca 1 cm kortare på halo....??? kollade sedan upp med NGK och deras ersättningsstift och deras gänga var lika lång som på halo, men det innebär att tändpunkten kommer 1 cm högre i förbränningsrummet, kan det vara så eller kan motorn ta skada?? jag har ingen aning, någon som vet eller har erfarenhet av halo. deras reklam är ju lovande.

7 120 Inlägg
4 maj 2007
#22
mazda6zomzom skrev:
Hmm Jag har en fundering. Köpt ettt par Halo stift till min MAZDA 6 2,3 sport. ja det var väll bra men när jag monterat ur ett av de orginalstift som satt i bilen och jämfört det med Halostiftet är gängan ca 1 cm kortare på halo....??? kollade sedan upp med NGK och deras ersättningsstift och deras gänga var lika lång som på halo, men det innebär att tändpunkten kommer 1 cm högre i förbränningsrummet, kan det vara så eller kan motorn ta skada?? jag har ingen aning, någon som vet eller har erfarenhet av halo. deras reklam är ju lovande.

Kanske fel ställe att skriva på?

4 767 Inlägg
4 maj 2007
#23
Raemous skrev:
är lite sugen på r32 men samtidigt s4 med 2.2t moton...är mest intresserad vilken motor som man kan trimma mest...en anna jobbig sak med r32 är att man får den höger stryd om man ska ha den billigt

Tänk inte bara på hk, tänk på vikt också..

En R32 GTR väger inte så våldsamt mycket, och du kan utan allt för stora ingrepp nå 400 hk. smile

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

elit
327 Inlägg
4 maj 2007
#24
volvo 142 240 amazone b20 b21 mm

"Only The Good Die Young"

1 231 Inlägg
4 maj 2007
#25
940R skrev:
Figgy skrev:
Hur många hästar har en 200sx original?

169hk

snackar vi S14 så har dom 200hk orginal jaa ... och inte 163 ...

min röst faller nog oxå på en Skyline R-32
Senast redigerat av Tigerofsweden (4 maj 2007)

Herr
1 722 Inlägg
4 maj 2007
#26
Ptja, s14 är både billig o jävligt rolig bil, väger liite mer än s13 men väldigt prisvärd. Jag skulle tatt s14, finns väldigt fina för under 100k, dessutom v-styrd, turbo, rwd, relativt lätt vikt.

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

6 Inlägg
5 maj 2007
#27
Håller med camaro67. Camaro/Firebird med V8 350 blocket.För det finns så extremt mycket trim till dom och det kostar inte mycket häller.


Kettunen
5 maj 2007
#28
qiT skrev:
volvo 142 240 amazone b20 b21 mm

HAHA Vakna du upp efter den drömmen då eller ? lol lol lol
Han frågade efter den mest lätt trimmaste. Inte sveriges bilar blöjigaste.....
Senast redigerat av Kettunen (5 maj 2007)

39 Inlägg
5 maj 2007
#29
öhh va?
typ 95% av alla rally/banracebilar i sverige är ju just volvo 140/240/740/940 baserade.
metall volvon (140:a med b20) åkte ju 10:or redan på 80 talet!!!
och nu när diverse bilsportkändisar åker samma tider nu som för 20 år sen så är alla skitimpade - ööhhh oj vad coolt- dom åker på samma tider som en då 25 år gammal bil med traktormekanik gjorde för 25 år sedan....

det finns absolut mest kunnande runt volvo här i sverige
så jag menar att volvo är det absolut mest lättrimmade bilen pga av att det finns så många som håller på att det inte är nått problem som helst att få tag på trimgrejer
sen att det är ett lite tråkigt val är en annan sak

1 004 Inlägg
5 maj 2007
#30
röstar på volvos 230 motorer.....

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

7 120 Inlägg
5 maj 2007
#31
ghiarocket skrev:
öhh va?
typ 95% av alla rally/banracebilar i sverige är ju just volvo 140/240/740/940 baserade.
metall volvon (140:a med b20) åkte ju 10:or redan på 80 talet!!!
och nu när diverse bilsportkändisar åker samma tider nu som för 20 år sen så är alla skitimpade - ööhhh oj vad coolt- dom åker på samma tider som en då 25 år gammal bil med traktormekanik gjorde för 25 år sedan....

det finns absolut mest kunnande runt volvo här i sverige
så jag menar att volvo är det absolut mest lättrimmade bilen pga av att det finns så många som håller på att det inte är nått problem som helst att få tag på trimgrejer
sen att det är ett lite tråkigt val är en annan sak

Krävs ganska många ingrepp för att få ca 400hk i en b20. Sen , vem har inte volvo? Fula är dem enligt mig.

Satsa på Audi QT eller Skyline GTR!

"audiot"
287 Inlägg
5 maj 2007
#32
Öh, en liten fråga till alla som säger åt honom att köpa en Skyline GTR, öhumn, VAR hittar ni alla GTR som kostar 100k eller mindre..? Tipsa mig direkt isf!

Om jag hade varit du hade jag försökt leta rätt på en S2/S4 som var rätt fräcsh för att slippa lägga ned pengar på att få den fin; Audiprylar är rättt dyra så man vill helst slippa fixa andra saker än det man "verkligen" vill. Men det beror också på vad du är ute efter, en S-audi går väldigt bra för vanligt gatbruk, åka lite rödljus och liknande, men nackdelen med båda nämnda bilar (S2/S4)är att dom är ganska tunga, särskilt framtunga. Går riktigt bra för sin vikt dock.

2.2T motorn är lätt att klämma hästar ur och håller bra redan original om den är fräsch inuti.  Sprickor i grenrör, turbo och topp är vanligt men gör kanske inte så väldigt mycket. Grenröret original är skitdåligt flödesmässigt.  Om man är sugen på att trimma kan man börja med att stoppa i RS2-prylarna, tex rsturbo, rsgrenrör, rsspridare, mapsensor och lite programvara. Går även att ta en större turbo än så och matcha spridare och map om man vill högre än 350-380.  Med oöppnad motor original är det nog ungefär där man med gott samvete kan lägga sig. Klarar kanske 450 häst ett tag men vafan, då ska det vara fräscht.

Om jag varit du hade jag kort och gott köpt mig en S2a (-93 uppåt)som var fin, nya motorn och lådan, och stoppat i RSgrejer. Kan man lite meka själv är det rätt billiga hästar.

Eller

Köpt mig en tidig evo och trimmat smile Dock hade man inte haft nåra cash till övers efter köpet  om budgeten är 100k
Senast redigerat av oumi (5 maj 2007)

"... Vi hamnade i alla fall inte på taket"

349 Inlägg
7 maj 2007
#33
oumi skrev:
Öh, en liten fråga till alla som säger åt honom att köpa en Skyline GTR, öhumn, VAR hittar ni alla GTR som kostar 100k eller mindre..? Tipsa mig direkt isf!

Importera en bil fran Japan tongue Far dem flesta bilarna grymt billigt... och anpassade for vanstertrafik.


1 150 Inlägg
7 maj 2007
#34
ghiarocket skrev:
öhh va?
typ 95% av alla rally/banracebilar i sverige är ju just volvo 140/240/740/940 baserade.
metall volvon (140:a med b20) åkte ju 10:or redan på 80 talet!!!
och nu när diverse bilsportkändisar åker samma tider nu som för 20 år sen så är alla skitimpade - ööhhh oj vad coolt- dom åker på samma tider som en då 25 år gammal bil med traktormekanik gjorde för 25 år sedan....

det finns absolut mest kunnande runt volvo här i sverige
så jag menar att volvo är det absolut mest lättrimmade bilen pga av att det finns så många som håller på att det inte är nått problem som helst att få tag på trimgrejer
sen att det är ett lite tråkigt val är en annan sak

Huhh 10or ?knappast:)


7 120 Inlägg
7 maj 2007
#35
oumi skrev:
Öh, en liten fråga till alla som säger åt honom att köpa en Skyline GTR, öhumn, VAR hittar ni alla GTR som kostar 100k eller mindre..? Tipsa mig direkt isf!

Om jag hade varit du hade jag försökt leta rätt på en S2/S4 som var rätt fräcsh för att slippa lägga ned pengar på att få den fin; Audiprylar är rättt dyra så man vill helst slippa fixa andra saker än det man "verkligen" vill. Men det beror också på vad du är ute efter, en S-audi går väldigt bra för vanligt gatbruk, åka lite rödljus och liknande, men nackdelen med båda nämnda bilar (S2/S4)är att dom är ganska tunga, särskilt framtunga. Går riktigt bra för sin vikt dock.

2.2T motorn är lätt att klämma hästar ur och håller bra redan original om den är fräsch inuti.  Sprickor i grenrör, turbo och topp är vanligt men gör kanske inte så väldigt mycket. Grenröret original är skitdåligt flödesmässigt.  Om man är sugen på att trimma kan man börja med att stoppa i RS2-prylarna, tex rsturbo, rsgrenrör, rsspridare, mapsensor och lite programvara. Går även att ta en större turbo än så och matcha spridare och map om man vill högre än 350-380.  Med oöppnad motor original är det nog ungefär där man med gott samvete kan lägga sig. Klarar kanske 450 häst ett tag men vafan, då ska det vara fräscht.

Om jag varit du hade jag kort och gott köpt mig en S2a (-93 uppåt)som var fin, nya motorn och lådan, och stoppat i RSgrejer. Kan man lite meka själv är det rätt billiga hästar.

Eller

Köpt mig en tidig evo och trimmat smile Dock hade man inte haft nåra cash till övers efter köpet  om budgeten är 100k

Hört talas om importera?

2 014 Inlägg
7 maj 2007
#36
Finns gott om billiga och bra Skyline R32 GT-R i UK och Japan. Numera kan man nästan få en R33 GT-R för runt 140K om man inte är kräsen.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
7 maj 2007
#37
Säger också Volvo. har man inte trinmmat innan så är dom ju perfekta att lära sig grunderna på...

Säg som så att köp en volvo TIC för 15000:- lägg resten av pengarna på motorn (85000:-) då kommer den att röra på sig...
Senast redigerat av Xoff (7 maj 2007)


"audiot"
287 Inlägg
7 maj 2007
#38
Aerodynamik skrev:
oumi skrev:
Öh, en liten fråga till alla som säger åt honom att köpa en Skyline GTR, öhumn, VAR hittar ni alla GTR som kostar 100k eller mindre..? Tipsa mig direkt isf!

Om jag hade varit du hade jag försökt leta rätt på en S2/S4 som var rätt fräcsh för att slippa lägga ned pengar på att få den fin; Audiprylar är rättt dyra så man vill helst slippa fixa andra saker än det man "verkligen" vill. Men det beror också på vad du är ute efter, en S-audi går väldigt bra för vanligt gatbruk, åka lite rödljus och liknande, men nackdelen med båda nämnda bilar (S2/S4)är att dom är ganska tunga, särskilt framtunga. Går riktigt bra för sin vikt dock.

2.2T motorn är lätt att klämma hästar ur och håller bra redan original om den är fräsch inuti.  Sprickor i grenrör, turbo och topp är vanligt men gör kanske inte så väldigt mycket. Grenröret original är skitdåligt flödesmässigt.  Om man är sugen på att trimma kan man börja med att stoppa i RS2-prylarna, tex rsturbo, rsgrenrör, rsspridare, mapsensor och lite programvara. Går även att ta en större turbo än så och matcha spridare och map om man vill högre än 350-380.  Med oöppnad motor original är det nog ungefär där man med gott samvete kan lägga sig. Klarar kanske 450 häst ett tag men vafan, då ska det vara fräscht.

Om jag varit du hade jag kort och gott köpt mig en S2a (-93 uppåt)som var fin, nya motorn och lådan, och stoppat i RSgrejer. Kan man lite meka själv är det rätt billiga hästar.

Eller


Köpt mig en tidig evo och trimmat smile Dock hade man inte haft nåra cash till övers efter köpet  om budgeten är 100k

Hört talas om importera?

Jadå, jag har hört talas om att importera, men endå, går det att få hem en GTR R32,R33 för 100kkr reggat och klart i sverige utan att ha en krockad rishög?  Visst kan man importera men då försvinner mycket pengar bara i att få hit bilen.  Får man in en för 100kkr GTr, Isf säljer jag s2an och fixar en sån ist. smile

"... Vi hamnade i alla fall inte på taket"

46 Inlägg
7 maj 2007
Trådstartare
#39
en audi s2 väger väll ca 1450kg? och en audi s4 väger lite över 1600kg och dom har samma motor då måste s2 dra s4 eftersom den är mycket lättare...har hört att dom går rätt lika även att moton är exkt dom samma.

It`s not the fart that kills you it`s the smell
Projekttråd: http://forum.attitudemotorclub.com/view … 2867#72867

7 120 Inlägg
7 maj 2007
#40
Xoff skrev:
Säger också Volvo. har man inte trinmmat innan så är dom ju perfekta att lära sig grunderna på...

Säg som så att köp en volvo TIC för 15000:- lägg resten av pengarna på motorn (85000:-) då kommer den att röra på sig...

lol


Sök