4429
Sök

Hur trimma Audi A3 1,8T till 300hk?

28 Inlägg
6 maj 2007
Trådstartare
#1
hallå

Är det någon som vet vad man ska göra för att trimma en audi a3 1,8T till ungefär 300hk? tack på förhand


MVH Macc


Linköping
181 Inlägg
6 maj 2007
#2
Chip,3" avgas,porta toppen,annat grenrör,andra spridare,annan kam,andra kolvar, ja finns mkt man kan göra tongue

2 123 Inlägg
6 maj 2007
#3
Macc skrev:
hallå

Är det någon som vet vad man ska göra för att trimma en audi a3 1,8T till ungefär 300hk? tack på förhand


MVH Macc

Finns en tråd om detta redan som till och med är med på startsidan.
Men jag kan väl ge några generella grejor som behövs.
Sportluftfilter
Avgassystem
Extraktor grenrör
Ny Turbo
Osv.

Troligen galen...
567 Inlägg
6 maj 2007
#4
byte turbo
grenrör
intercooler
bränsletrycksregulator
spridare
stakar
luftfilter
racekat och komplett sportavgassystem med 3" DP.
Mappning.




Ovanpå detta lär du behöva ny koppling samt diverseprylar som förbättrar väghållningen...

550 Inlägg
7 maj 2007
#5
Mebb skrev:
byte turbo
grenrör
intercooler
bränsletrycksregulator
spridare
stakar
luftfilter
racekat och komplett sportavgassystem med 3" DP.
Mappning.




Ovanpå detta lär du behöva ny koppling samt diverseprylar som förbättrar väghållningen...

Man behöver inte növändigtvis byta bänsletrycksregulator. Bosch "gröna" spridare flödar 413 cc@3bar.
Men bränslepumpen behöver bytas.


78 Inlägg
11 januari 2011
#6
mumin1 skrev:
Chip,3" avgas,porta toppen,annat grenrör,andra spridare,annan kam,andra kolvar, ja finns mkt man kan göra tongue

Har för mig att du tappar effekt om du har större än 2.5" rör

930 Inlägg
11 januari 2011
#7
det blir billigare om du köper en S3 och chipar den istället.

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

79 Inlägg
15 januari 2011
#8
DiamondRed skrev:
mumin1 skrev:
Chip,3" avgas,porta toppen,annat grenrör,andra spridare,annan kam,andra kolvar, ja finns mkt man kan göra tongue

Har för mig att du tappar effekt om du har större än 2.5" rör

Hej

Utveckla gärna varför en turbobil tappar effekt med 3" avgas roll

Kristian
Senast redigerat av KristianAero (15 januari 2011)

930 Inlägg
15 januari 2011
#9
KristianAero skrev:
DiamondRed skrev:
mumin1 skrev:
Chip,3" avgas,porta toppen,annat grenrör,andra spridare,annan kam,andra kolvar, ja finns mkt man kan göra tongue

Har för mig att du tappar effekt om du har större än 2.5" rör

Hej

Utveckla gärna varför en turbobil tappar effekt med 3" avgas roll

Kristian

Ja tack utveckla de där

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

296 Inlägg
15 januari 2011
#10
Max. effekt:           330 hk (243 kW)

Max. vridmoment:      412 Nm

Toppfart:                   264 km/h

Åtgärder:                 Byte av E-Prom, optimering av flöde till intercooler, byte turbo, grenrör, wastegate, intercooler, bränsletrycksregulator, spridare, vevstakar, koppling, luftfilter,       ombyggnad luftfilterbox och rör till och från intercooler samt byte till racekat och komplett rostfritt avgassystem.

Pris inkl. montering        166100 :- exkl. moms [207625:- inkl. moms]

Taget direkt från dahlbäckracing!

http://www.dahlbackracing.se/

"Dont drive faster than your guardian angel can fly"

Xenoholic
2 559 Inlägg
15 januari 2011
#11
2quick4u skrev:
Max. effekt:           330 hk (243 kW)

Max. vridmoment:      412 Nm

Toppfart:                   264 km/h

Åtgärder:                 Byte av E-Prom, optimering av flöde till intercooler, byte turbo, grenrör, wastegate, intercooler, bränsletrycksregulator, spridare, vevstakar, koppling, luftfilter,       ombyggnad luftfilterbox och rör till och från intercooler samt byte till racekat och komplett rostfritt avgassystem.

Pris inkl. montering        166100 :- exkl. moms [207625:- inkl. moms]

Taget direkt från dahlbäckracing!

http://www.dahlbackracing.se/

Billigt att åka Audi tongue

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

78 Inlägg
15 januari 2011
#12
KristianAero skrev:
DiamondRed skrev:
mumin1 skrev:
Chip,3" avgas,porta toppen,annat grenrör,andra spridare,annan kam,andra kolvar, ja finns mkt man kan göra tongue

Har för mig att du tappar effekt om du har större än 2.5" rör

Hej

Utveckla gärna varför en turbobil tappar effekt med 3" avgas roll

Kristian

ursäkta att man missa T:et bakom 1.8..... vanliga, icke turbo, motorer tappar effekt efter 2.5"....

Rejsa ?
2 959 Inlägg
16 januari 2011
#13
Aerocombi skrev:
2quick4u skrev:
Max. effekt:           330 hk (243 kW)

Max. vridmoment:      412 Nm

Toppfart:                   264 km/h

Åtgärder:                 Byte av E-Prom, optimering av flöde till intercooler, byte turbo, grenrör, wastegate, intercooler, bränsletrycksregulator, spridare, vevstakar, koppling, luftfilter,       ombyggnad luftfilterbox och rör till och från intercooler samt byte till racekat och komplett rostfritt avgassystem.

Pris inkl. montering        166100 :- exkl. moms [207625:- inkl. moms]

Taget direkt från dahlbäckracing!

http://www.dahlbackracing.se/

Billigt att åka Audi tongue

Haha ja säger detsamma. Ett 19T, chipp och avgas på en Volvo så mar man ungefär samma prestanda.

Autotech

7 274 Inlägg
16 januari 2011
#14
Busgrabb skrev:
Aerocombi skrev:
2quick4u skrev:
Max. effekt:           330 hk (243 kW)

Max. vridmoment:      412 Nm

Toppfart:                   264 km/h

Åtgärder:                 Byte av E-Prom, optimering av flöde till intercooler, byte turbo, grenrör, wastegate, intercooler, bränsletrycksregulator, spridare, vevstakar, koppling, luftfilter,       ombyggnad luftfilterbox och rör till och från intercooler samt byte till racekat och komplett rostfritt avgassystem.

Pris inkl. montering        166100 :- exkl. moms [207625:- inkl. moms]

Taget direkt från dahlbäckracing!

http://www.dahlbackracing.se/

Billigt att åka Audi tongue

Haha ja säger detsamma. Ett 19T, chipp och avgas på en Volvo så mar man ungefär samma prestanda.

Bilen ifråga har 150hk... Det är alltså MER än en fördubbling utav orginaleffekten på en liten 1.8 motor.
Inte så konstigt att det kostar då.


Rejsa ?
2 959 Inlägg
16 januari 2011
#15
Brains skrev:
Busgrabb skrev:
Aerocombi skrev:

Billigt att åka Audi tongue

Haha ja säger detsamma. Ett 19T, chipp och avgas på en Volvo så mar man ungefär samma prestanda.

Bilen ifråga har 150hk... Det är alltså MER än en fördubbling utav orginaleffekten på en liten 1.8 motor.
Inte så konstigt att det kostar då.

Jo men Volvo T4 är också på 1.8 liter men kostar bra mycket mindre att få 300 Hkr i. Typ 25 loppor.
Nu blir det lite OT i tråden här men ingen kan neka till att det är jävligt dyrt att få lite pulver i en Audi 1.8T.

Autotech

Xenoholic
2 559 Inlägg
16 januari 2011
#16
Busgrabb skrev:
Brains skrev:
Busgrabb skrev:

Haha ja säger detsamma. Ett 19T, chipp och avgas på en Volvo så mar man ungefär samma prestanda.

Bilen ifråga har 150hk... Det är alltså MER än en fördubbling utav orginaleffekten på en liten 1.8 motor.
Inte så konstigt att det kostar då.

Jo men Volvo T4 är också på 1.8 liter men kostar bra mycket mindre att få 300 Hkr i. Typ 25 loppor.
Nu blir det lite OT i tråden här men ingen kan neka till att det är jävligt dyrt att få lite pulver i en Audi 1.8T.

Måste säga samma sak jag, min 9-3a har 154 pållar från början o med 200 000:- får man liiiite mer än 330 hk hmm
Behöver inte ens öppna upp motorn för att få 400 hk med hållbarhet wink
Sorry för OT även här.

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

7 274 Inlägg
16 januari 2011
#17
Ja och en skyline/supra kan man köra ännu mer utan att öppna motorn....
Plus att det där priset är inklusive montering.


Rejsa ?
2 959 Inlägg
16 januari 2011
#18
Brains skrev:
Ja och en skyline/supra kan man köra ännu mer utan att öppna motorn....
Plus att det där priset är inklusive montering.

Ja och där är 2 cylindrar mer och över en liter mer i cylindervolym.

Autotech

4 586 Inlägg
16 januari 2011
#19
Busgrabb skrev:
Aerocombi skrev:
2quick4u skrev:
Max. effekt:           330 hk (243 kW)

Max. vridmoment:      412 Nm

Toppfart:                   264 km/h

Åtgärder:                 Byte av E-Prom, optimering av flöde till intercooler, byte turbo, grenrör, wastegate, intercooler, bränsletrycksregulator, spridare, vevstakar, koppling, luftfilter,       ombyggnad luftfilterbox och rör till och från intercooler samt byte till racekat och komplett rostfritt avgassystem.

Pris inkl. montering        166100 :- exkl. moms [207625:- inkl. moms]

Taget direkt från dahlbäckracing!

http://www.dahlbackracing.se/

Billigt att åka Audi tongue

Haha ja säger detsamma. Ett 19T, chipp och avgas på en Volvo så mar man ungefär samma prestanda.

autotech tar 28.000 för sina 320 hästar så billigt är det inte att trimma volvon heller. 207625 inkl arbetskostnad är ett bra pris då dom byter lite mer än på volvon


415 Inlägg
16 januari 2011
#20
jocke_gronberg skrev:
Busgrabb skrev:
Aerocombi skrev:

Billigt att åka Audi tongue

Haha ja säger detsamma. Ett 19T, chipp och avgas på en Volvo så mar man ungefär samma prestanda.

autotech tar 28.000 för sina 320 hästar så billigt är det inte att trimma volvon heller. 207625 inkl arbetskostnad är ett bra pris då dom byter lite mer än på volvon

28.000 tycker jag verkar vara ett kap jämfört med 207.625 wink

, ___
/ _ _ _\_
⌠¯¯¯¯¯' [☼===☼]
`()_);-;()_)--o--)_)


Sök