blir den för varm när man höjjer då lr? har kört me sån tunn kabel över 1år..:S
Denna typ av fel, underdimension av kabel, visar sig inte direkt utan det är en process som pågår under lång tid. Alltid bättre att överdimensionera, kanske kostar några kronor extra. Men då slipper man förhoppningsvis obehagliga överraskningar
Victor
Mitt nya projekt, Brother Edition "Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
Jag håller på och bygger ljud i Celican nu och jag kör 2.5mm2 till alla högtalare från slutsteget för då vet man att dem får tillräckligt med ström. Visst hade det säkert gått med mindre för jag har ju inga värsting grejer men man sparar ju kanske 5kr/m så det är inte så noga. Till 6x9:orna duger 2.5mm2 också. Till basen kör jag 4mm2 för att vara säker
Jag håller på och bygger ljud i Celican nu och jag kör 2.5mm2 till alla högtalare från slutsteget för då vet man att dem får tillräckligt med ström. Visst hade det säkert gått med mindre för jag har ju inga värsting grejer men man sparar ju kanske 5kr/m så det är inte så noga. Till 6x9:orna duger 2.5mm2 också. Till basen kör jag 4mm2 för att vara säker
aah...fan va bra..får dra iväg te brl imon å spana lite..