Det är ju en BMW kanske är så... verkar som på dom där gammle 325orna att man får byta kamaxel samtidigt som motor oljan, för dom behöver det finaste av oljor... LYX bil ja!
Det är ju en BMW kanske är så... verkar som på dom där gammle 325orna att man får byta kamaxel samtidigt som motor oljan, för dom behöver det finaste av oljor... LYX bil ja!
men det blir bra det där.
Jopp tyvärr är det så var in till reservdelsfirma så lagret är inpressat så det blir med nav och allt,hehe kan nog så vara, allt gammalt blir ju slitet och det får man ju räkna med givetvis oberoende av bil,,inte mycket att göra åt förutom att köra regelbunden service förstås
Var ett tag sen man var i garaget men idag lyckades man ta med kameran också ingen bra bild men nu börjar framvagnen plockas ihop vartefter så man kan få ner den på alla hjul,målade lite inne i hjulhusen och plockade på nya damasker till kuggen och nya p-ändor,och nu i veckan borde jag få mina topplagringar så fjäderbenen kan hängas på plats,chimsade även ner rattstången i övre kant typ 1-1,5 cm för stolarna blev ganska låga och med nya ratten som är lite större så såg man knappt över den
Och lite godis för händer och fötter fick hänga med hem idag hehe
Fint projekt! skulle inte skada med större bilder i tråden, jobbigt att sitta å klicka
Tack tack hehe lite klicka måste man ju orka
Idag har det hänt lite mer fick mina topplagringar,naven fram,men endast en bärarm suck,men fjäderbenen är helt ihop plockade så nu är det egentligen bara att hänga dit dom
Idag har det hänt lite mer,skruvade dit fjäderbenen med nya nav,topplagringar,fjädrar,sköldar och bärarmarna,nu behöver jag bara bussningarna till kränghämmaren och bärarmarna så är det klart förutom en repsats till bromsoken och ett bromsrör sen äntligen är den klar så långt att man kan börja lyfta ur motor och låda
Idag har det hänt lite mer,skruvade dit fjäderbenen och bärarmarna,nu behöver jag bara bussningarna till kränghämmaren och bärarmarna så är det klart förutom en repsats till bromsoken och ett bromsrör sen äntligen är den klar så långt att man kan börja lyfta ur motor och låda
Idag har det hänt lite mer,skruvade dit fjäderbenen och bärarmarna,nu behöver jag bara bussningarna till kränghämmaren och bärarmarna så är det klart förutom en repsats till bromsoken och ett bromsrör sen äntligen är den klar så långt att man kan börja lyfta ur motor och låda
har inte ens sett att du har en projekttråd här förän nu blir fint björnen! i med en likadan motor som min sen till nästa sommar så blir de fint som tusan så får vi köra mot varandra på strippen sen