3115
Sök

Broken-Arrow's M3 Breddade E30: Såld!!

735 Inlägg
19 juni 2007
Trådstartare
Gah är det faktiskt så att lagret i naven fram inte går att byta ut??? hmm

Born With Nothing..Die With Everything

GREASEMONKEY
822 Inlägg
27 juni 2007
Det är ju en BMW kanske är så... verkar som på dom där gammle 325orna att man får byta kamaxel samtidigt som motor oljan, för dom behöver det finaste av oljor... LYX bil ja!

men det blir bra det där.

Mvh S.Österdahl

735 Inlägg
27 juni 2007
Trådstartare
770_EVOLVE skrev:
Det är ju en BMW kanske är så... verkar som på dom där gammle 325orna att man får byta kamaxel samtidigt som motor oljan, för dom behöver det finaste av oljor... LYX bil ja!

men det blir bra det där.

Jopp tyvärr är det så var in till reservdelsfirma så lagret är inpressat så det blir med nav och allt,hehe kan nog så vara, allt gammalt blir ju slitet och det får man ju räkna med givetvis oberoende av bil,,inte mycket att göra åt förutom att köra regelbunden service förstås

17 Inlägg
28 juni 2007
Det blir nog fint det här kämpa på bara, så kommer jag ner och agerar moraliskt stöd smile

Drömbil: en sådan bil man köper när förnuftet sover.

735 Inlägg
29 juni 2007
Trådstartare
Sundman skrev:
Det blir nog fint det här kämpa på bara, så kommer jag ner och agerar moraliskt stöd smile

Hehe kan nog behövas smile blir ett ryck igen nu,ett 12-pack med bara så fixar man vad somhelst lol

17 Inlägg
29 juni 2007
blir att "skruva" så h-vete på lördag då hör jag big_smile
Senast redigerat av Sundman (29 juni 2007)

735 Inlägg
29 juni 2007
Trådstartare
Sundman skrev:
blir att "skruva" så h-vete på lördag då hör jag big_smile

Hehe big_smile kanske söndag snarare kan ju råka bli några kalla ikväll wink

17 Inlägg
30 juni 2007
Det kan ju hända smile har en hel julkalender hemma big_smile

735 Inlägg
30 juni 2007
Trådstartare
Sundman skrev:
Det kan ju hända smile har en hel julkalender hemma big_smile

kan bli roligt att öppna alla luckor och se vad som är i då hehe:D

735 Inlägg
1 juli 2007
Trådstartare
Var ett tag sen man var i garaget men idag lyckades man ta med kameran också ingen bra bild men nu börjar framvagnen plockas ihop vartefter så man kan få ner den på alla hjul,målade lite inne i hjulhusen och plockade på nya damasker till kuggen och nya p-ändor,och nu i veckan borde jag få mina topplagringar så fjäderbenen kan hängas på plats,chimsade även ner rattstången i övre kant typ 1-1,5 cm för stolarna blev ganska låga och med nya ratten som är lite större så såg man knappt över den tongue
http://img380.imageshack.us/img380/2481/liteblandat2002kx3.jpg

Och lite godis för händer och fötter fick hänga med hem idag hehe big_smile
http://img295.imageshack.us/img295/4346/liteblandat2001ui4.jpg
Senast redigerat av Broken-Arrow (8 mars 2008)

14 Inlägg
3 juli 2007
Fint projekt! smile   skulle inte skada med större bilder i tråden, jobbigt att sitta å klicka tongue

Gasa tills det rasa

735 Inlägg
3 juli 2007
Trådstartare
Antemekarfraze skrev:
Fint projekt! smile   skulle inte skada med större bilder i tråden, jobbigt att sitta å klicka tongue

Tack tack smile hehe lite klicka måste man ju orka wink

Idag har det hänt lite mer fick mina topplagringar,naven fram,men endast en bärarm suck,men fjäderbenen är helt ihop plockade så nu är det egentligen bara att hänga dit dom big_smile

735 Inlägg
9 juli 2007
Trådstartare
Idag har det hänt lite mer,skruvade dit fjäderbenen med nya nav,topplagringar,fjädrar,sköldar och bärarmarna,nu behöver jag bara bussningarna till kränghämmaren och bärarmarna så är det klart förutom en repsats till bromsoken och ett bromsrör sen äntligen är den klar så långt att man kan börja lyfta ur motor och låda smile
http://img392.imageshack.us/img392/6945/bmwe3086uo8.jpg
Senast redigerat av Broken-Arrow (8 mars 2008)

.......
2 655 Inlägg
9 juli 2007
Broken-Arrow skrev:
http://www.imagewoof.com/view_thumb/a67ff1236/bmwe3086.jpg

Idag har det hänt lite mer,skruvade dit fjäderbenen och bärarmarna,nu behöver jag bara bussningarna till kränghämmaren och bärarmarna så är det klart förutom en repsats till bromsoken och ett bromsrör sen äntligen är den klar så långt att man kan börja lyfta ur motor och låda smile

faan va fint de blir big_smile...

735 Inlägg
9 juli 2007
Trådstartare
beemern skrev:
Broken-Arrow skrev:
http://www.imagewoof.com/view_thumb/a67ff1236/bmwe3086.jpg

Idag har det hänt lite mer,skruvade dit fjäderbenen och bärarmarna,nu behöver jag bara bussningarna till kränghämmaren och bärarmarna så är det klart förutom en repsats till bromsoken och ett bromsrör sen äntligen är den klar så långt att man kan börja lyfta ur motor och låda smile

faan va fint de blir big_smile...

Hehe ja det duger iallafall säger vi wink

Heavy Metal N' Horsepower
174 Inlägg
14 juli 2007
Nice work m8! Skulle du klämma i en m20 först och m50 senare eller hur var det? Kämpa på, det blir nog asbra till slut big_smile

Alla kan köra fort rakt fram...

735 Inlägg
14 juli 2007
Trådstartare
Nasty skrev:
Nice work m8! Skulle du klämma i en m20 först och m50 senare eller hur var det? Kämpa på, det blir nog asbra till slut big_smile

Tack tack smile japp det blir m20b25 först till att börja med sen ska jag samla ihop lite pengs och lägga i m50 troligen tills nästa sommar om allt går bra

15 Inlägg
14 juli 2007
kommer bli skit fint:) lycka till:)

dNC^ duett power^^

735 Inlägg
14 juli 2007
Trådstartare
dancen skrev:
kommer bli skit fint:) lycka till:)

Tack tack smile det hoppas jag att det blir

2 Inlägg
16 juli 2007
har inte ens sett att du har en projekttråd här förän nu hmm blir fint björnen! i med en likadan motor som min sen till nästa sommar så blir de fint som tusan smile så får vi köra mot varandra på strippen sen big_smile

Sök