2437
Sök

Volvo 745 tic som knackar

17 Inlägg
10 maj 2007
Trådstartare
Var och kollade på en volvo jag skulle köpa igår. Var väldigt fräsch in och utvändigt MEN uptäckte fort en sak på den som gjorde mig lite fundersam. Motorn knackade...frågade han om det var topparna    men dom var genomgågna han  sa att det är så på flesta tic bilar som gått över  25000km men jag är lite tveksam över det. Funderar på om det är stakarna som gått åt helvete eller nå lager. Eller att det han säger stämmer men jag är fortfarande tveksam. Bilen har bara  kcr box allt annat är original han har ställt laddtrycket från 1.0 till 0.5 för att spara bränsle sa han. Men är det någon volvo kunnig säga mig om de nu är  så att detta händer på tic motorer som gått så långt. Det han begär för bilen är 15000kr

Försöker komma på något att skriva....

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
10 maj 2007
Ventilknack kanske?

Allt för den där jävla hatten!

17 Inlägg
10 maj 2007
Trådstartare
nä han sa själv att dom gått igenom topparna för att utesluta just det

303 Inlägg
10 maj 2007
Topparna(?)  (-plural)  Ska bara finnas en topp på en 745TIC.. 

men.. justrering av ventiler (tror inte dessa hade självjustrerande) eller sliten kamaxel?? Är mina blygsamma gissningar.

If someone draws a line in the sand you may legally ignore said challenge by filling it in.

17 Inlägg
10 maj 2007
Trådstartare
Genomgången och justerad. Han säger ju själv att de har med stakarna att göra...att detta händer på tic motorer som gått över 25 000  och att de inte är något att oroa sig för.
Senast redigerat av Hani (10 maj 2007)

Sök