2724
Sök

Vad göra då motivationen börjar svika?

"Glidare"
254 Inlägg
11 maj 2007
Trådstartare
Har så gott som hela mitt liv varit intresserad av bilar. Alting har kretsat kring motorer, styling och allt som har med bilar att göra.

Började redan då man köpte sig den första bilen, bygde om den till en a-traktor och då var man såld, sedan dess har man alltid hållt på med bilar.

Efter att nu avslutat mitt senaste projekt som taggit nästan runt 1,5 år så har motivationen börjar vissna.

En stor anledning till detta är just att jag fått kommentarer, dels från vänner och dels från andra att bilen ser "fjantig ut", oseriöst byggd och att det skulle vara skämigt att köra en sån bil m.m

Efter att bygt en bil ett längre tag, så skaffar man vissa känslor för den, det känns då väldigt tungt att höra kommentarer som dessa...

Kolla gärna in på min bil om ni får tid över se: http://www.garaget.org/?car=9702

Eftersom jag är en bilmänniska har jag redan planerat in nästa bygge, men har tappat motivationen efter all denna kritik m.m. Jag vet man ska inte ta åt sig men det är svårt.

Därför undrar jag om någon har några tips om hur man ska få tillbaka motivationen? Så att man är redo att börja på nästa bygge. Tacksam för alla tips som går att få!

177 Inlägg
11 maj 2007
jag har inga tips på hur du kan få motivation men bilen va faktist riktigt snygg! smile
Ta inte åt dig allt dåligt folk säger för det är avundsjukan som pratar.

Keep up the good work säger jag bara! wink

.......
2 655 Inlägg
11 maj 2007
fattar inte hur du kan få sånna komentarer om den bilen yikes. får själv dumma komentarer av kompisar om just den nya färgen som kommer på den ganska snart och att de e förmycke siliconslangar å dittan dattan.

men du borde tänka lite mer som mej, att så läänge du själv e nööjd och sen skiter i va alla andra säger. den e riktigt snygg iallfalll smile...

och har oxo planer för nästa bygge, folk klagar på de oxo men de bryr ja mej inte om... tongue
Senast redigerat av beemern (11 maj 2007)

66 Inlägg
11 maj 2007
Dom som snackat skit om den bilen kan ta sig någon stanns big_smile
Den e najs!

37 Inlägg
11 maj 2007
dom som sa de där om din bil kan fara långt åt h-vete din bil är skit snygg,

Colaberoende
1 219 Inlägg
11 maj 2007
Titta på dina röster på bilen.. Det är ju vad andra har tyckt om din bil. Samt att du kan ju inte vara missnöjd med det du har skapat. Då hade du inte gjort klart det.

Skit i dom dåliga kommentarerna och ta åt dig dom bra istället.

Bilen är Läcker... Så är det bara.

/Ena

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
11 maj 2007
jag tycker allt var riktigt snyggt förutom fluffet i  dörrarna. du har gjort ett mycket bra jobb och den ser kanon ut så skit i vad dom säger.

133 Inlägg
11 maj 2007
du har ju fått en jävla massa bra kommentarer på bilen ju smile ser ritkigt snyggt ut .. men jag tycker så att man får väll tycka vad man vill så länge man är nöjd med sina egna grejjer så är de väll skitbra? smile

321 Inlägg
11 maj 2007
Ren avundsjuka bilen är ju skit snygg !! vad kör dom själva ?

1 174 Inlägg
11 maj 2007
Dina polare dumaihuvudet lr så är dom bara avundsjuka så skit fan i vad dom säger sedan för att hitta motivation så brukar jag iaf bara låta allt stå ett tag tills man kanske får nya ider lr till motivationen kmr tebax smile

Kanske börja ställa ut? (gör du säkert redan) men i så fall kanske du får motiivation när du hör andra som har samma intresse som dig kan ge dig en vettig kommentar!

Amatör
453 Inlägg
11 maj 2007
skit fin bil du har mannen, håll huvet på topp och kör nästa bygge. är stensäker på att den blir lika fin.

"Glidare"
254 Inlägg
11 maj 2007
Trådstartare
Tackar för alla kanon kommenterar jag fått! Riktigt kul att höra... Alla har givetvis rätt att tycka vad de vill, men då flera säger det rakt ut till en så blir man lite matt. Funderar på om man ska låta allt med bilar stå ett tag, samtidigt vill man ju påbörja ett nytt bygge.

Kanske utställning vore ett alternativ, aldrig testat ställt ut min bil. Gissar att man kan få kontakt med massor av folk som älskar lika bilar och bli inspirerad, ingen som har nå flera råd?

1 436 Inlägg
11 maj 2007
Nu är ju min bil skrot i jämförelse men jag känner igen det där med att ta åt sig när folk snackar. De kommer aldrig förstå, bara att inse och se till att umgås med likasinnade människor.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

15 Inlägg
11 maj 2007
Din bil är en himmelsk uppenbarelse. Oerhört snygg alltså. Så..Skit i folk, det finns efterblivna människor överallt.  Dom har väl för lite att göra om de har tid att klanka ner på andras projekt.

hater
656 Inlägg
11 maj 2007
Skit i dina kompisar, det är inga kompisar om de säger sånt.. Och förresten, har du inte hört, när du börjar bli lite proffsig o kändis o allt d -> You got to elevate your comapny man wink kör så d rycker för fan o fortsätt producera goa projekt! Thumbs up!

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...

Kettunen
11 maj 2007
Skippa Fluffen så är din bil skitsnygg!!!! Dom andra som snackar gojja om din bil är bara avudsjuka för dom sminkar grisar!

volvoraggare
4 776 Inlägg
11 maj 2007
snygg vlå färg var det men ett minus var pedalerna och ratten byt till sportratt och ha såna där sprtpedaler på gasen och bromsen också klä stolarna i fluff också

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

33 Inlägg
11 maj 2007
ta en paus från bilbyggandet kanske ??? Alla har nog fått kritik nån gång men din bil e skitfint byggd så de ska du inte ta åt dig av .

Sök