dåligt bemötande på holmgrens jönköping.

joppeperkele
11 maj 2007 · 4 Inlägg

Köpte mig 9-5an i februari... hann ha den i 3v då en söt tjej kör rätt in i sidan på den. hon träffar ganska olyckligt även om det inte går fort så tar det illa. Kommer från höger och träffar hjulupphängning, knäcker a-stolpen och sabbar tröskeln helt och hållet. Hon hade väjningsplikt och skulden är hennes... således är det hennes försäkringsbolag som ska betala allt.

Tar mig ett snack med besiktningsmannen och han hävdar bestämt direkt att det inte kommer på fråga att lösa in. Han påstår att det kommer kosta 30000 att laga och delarna i princip är beställda redan. Jag säger att jag vill ha 68 (enligt bilpriser.se) för den och är helt säker på att det inte kommer bli bra efter lagning. Det kan jag glömma tyckte han, det kommer bli hur bra som helst försäkrar han! Efter många om och men så blir det iaf reparering på bilen. I någon veva får jag dessutom reda på att delarna alls inte var beställda och att det kommer kosta 45600 istället. Men då var redan karusellen igång Sad

Idag hämtade jag då bilen. Första jag ser är en repa på höger skärmkant, men det får jag åtgärdat direkt ! Kör iväg och det känns ganska bra till en början. Märker att den vibrerar något i ratten vid 100-110 men jag tänkte att vinterdäcken är lite dåliga. Hämtar mina helt nya sommardäck, från samma firma som hade den på lagning, åker hem och slänger på dem. Det är nu jag börjar märka att den drar något hejdlöst till höger. Jag får streta emot hela tiden. Mycket irriterande. Vibrerar litegrann också i alla hastigheter. Tar med den till kompisens garage där det är välupplyst så jag kan se eventuella skador. Märker att huven är hyfsat sned. Glipar i framkant och tar i bakkant. Men det är ändå känslan vid körning som är den jobbigaste.

Åker upp med den återigen till verkstaden och senare på dagen så ringer de och säger att de fixat det. Fast jag börjar ana oråd då han säger att allting stämde sen innan.
Huven var tydligen sned sen innan krocken menar han på. Så den rör de inte, nu hade de vart "snälla" och justerat den litegrann ändå. Skitsnack, såg inte bättre ut nu.
Att den drog åt höger försökte han förklara med att jag hade dåligt lufttryck i. Då brast det nästan. För det första var däcken helt nya och för det andra så hade de ju precis balanserat, monterat och så klart pumpat dem. Sen säger han att de iaf justerat ratten på den. Jag tog bilen en sväng och det var precis samma visa. Då undrade han om jag visste att vägen var doserad för att vattnet ska rinna åt sidan! Då orkade jag inte mer och gick därifrån. Får åka tillbaka på måndag med den och be att få prata med någon chef. Känns som att om jag haft slips och vart medelålders så hade jag fått ett helt annat bemötande. Slipsnissen kanske inte klagar heller på sin tjänstebil, vad vet jag.

Oerhört ledsen nu... besviken framförallt. Men vad f-n ska man göra...

Digital_Kicker
11 maj 2007 · 3 721 Inlägg

ja dom kan va riktiga svin på verkstäder, vet det själv av erfarenhet.

Nicklasson
11 maj 2007 · 36 Inlägg

Tråkigt att höra, hoppas allt löser sig. Jag tycker du ska kontakta försäkringsbolaget som hanterade ärendet så kanske dom kan sätta lite press på bilskojarn.
Lycka till!

Det spelar ingen roll hur man trimmar en bil, sitter skit bakom ratten kan till och med en Saab dra vilket "vrålåk" som helst
joppeperkele
11 maj 2007 · 4 Inlägg

har pratat med försäkringsbolaget men de kan inte göra något, förutom att låta besiktningsmannen titta den igen. men den besiktningsmannen gick ju uppenbarligen inte lita på .

dusty Living in the fastlane
11 maj 2007 · 2 616 Inlägg

usch jobbigt läge sad hoppas det löser sig.

bullen30 svetsare
11 maj 2007 · 119 Inlägg

Prata men en högre uppsatt chef, eller säg att fixar ni inte felen helt o hållet så kommer jag o gå ut med det i tidningen.
så FÅR DET JU FAAN INTE GÅ TILL.

Det fins bara ett riktigt bra bilmärke.
gissa!!!
Goffen Administratör
11 maj 2007 · 2 977 Inlägg

Man förutsätter ju att dom gjort en hjulinställning på den "obligatoriskt vid sånna skador" och då bör du kunna få en kopia av protokollet..... Kolla om höger sida står annorlunda än något av dom andra hjulen....

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
markholm
11 maj 2007 ·

Usch... lider med dig!

Hoppas det löser sig! Jag trodde inte man gjorde något åt bilar som a-stolpen gått sönder på. Hur som helst, stå på dig så mycket du bara orkar och hoppas att du får bilen fixad så att du blir nöjd. Var inte nöjd med med att bilen är sämre än innan, för bilen ska bli återställd till MINST lika bra skick som innan skadan.

Lycka till!

Senast redigerat av markholm (11 maj 2007)

Errol
11 maj 2007 · 320 Inlägg

höst oproffeseionel verkstad!

verkar inte ens ha gjort 4huls inställing.säkert helt ramsne tongue  ja se saab....

darkwizard Fordonstekniker
11 maj 2007 · 1 740 Inlägg

Funkar inget annat, dra in ARN.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
Tom Darth Vader
12 maj 2007 · 1 644 Inlägg

Arn är det enda vettiga ja, då får du se att de skärper sig fort som fan, ingen vill hamna på deras svarta lista

Braaaaap?
Mazda RX-7 FD3S "BRAAAAP" (1995)
Sir_Ed
12 maj 2007 · 304 Inlägg

Du kan ringa ARN och fråga om det företaget hade anmälningar innan. Du får också veta hur det gick till. wink

Pressa jävlar! yikes

I have my own race...
joppeperkele
12 maj 2007 · 4 Inlägg

Holmgrens är ett apstort företag. Tror de har 50% av bilförsäljningen i jönköpingsregionen. Verkstaden är godkänd av motormännen eller hur man säger. Kan ju vara rötägg ändå tydligen.

Faktum är att hjulinställning är gjord. Ser helt normalt ut på papperet.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang