har ett litet litet problem bara ... den blev lite för låg där bak när jag sänkte den ... vet ni någonting man kan göra för att få upp den lite mer där bak ??
hur sänkte du den? kapade du eller bytte fjäder helt? byt tillbaka eller köp nytt....om du inte vill sänka mer fram och göra den okörbar=) Skrapar det i nu eller?
asså jag köpte nya fjädrar å satte dit ... men jag tänker ju inte köpa nya , för jag skiter inte pengar (tyvärr)..... nae asså det skrapar inte i , o d kommer inte göra det heller , men det är mer sänkt bak än fram , så d ser lite sådär , små konstigt ut ...
asså jag köpte nya fjädrar å satte dit ... men jag tänker ju inte köpa nya , för jag skiter inte pengar (tyvärr)..... nae asså det skrapar inte i , o d kommer inte göra det heller , men det är mer sänkt bak än fram , så d ser lite sådär , små konstigt ut ...
Har du bilder på det? Lite lägre bak är ju normalt...i alla fall på alla bilar jag haft. (gäller dock inte min 635:a som just nu får nya fjädrar, stötdämpare och skivor fram, den lutade framåt)
Det ser ut så på många bilar. Är för att framhjulet inte ska ta i så lätt då man svänger. Hur mkt är de som skiljer på din bil då? Ett par-tre centimeter?
Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
Det ser ut så på många bilar. Är för att framhjulet inte ska ta i så lätt då man svänger. Hur mkt är de som skiljer på din bil då? Ett par-tre centimeter?
njaa så mkt skillnad är det inte ... kasnke 0,5-1cm kanske ... man ser ju mkt mer av däcket fram än bak ....
Verkar va ett vanligt förekommande scenario för folk som köper sänkfjädrar...många har ju rådit bot på detta genom att kapa fjädrarna fram lite för att få rätt stuk på den, är väl det enda jag kan rekomendera
edit: Att höja bak kommer nog påverka köregenskaperna mer negativt än en kapning fram...
Verkar va ett vanligt förekommande scenario för folk som köper sänkfjädrar...många har ju rådit bot på detta genom att kapa fjädrarna fram lite för att få rätt stuk på den, är väl det enda jag kan rekomendera
edit: Att höja bak kommer nog påverka köregenskaperna mer negativt än en kapning fram...
tror du verkligen det ? :S även om det är en stabil sån jävel som sitter under fjädrarna ...
den ska ju bara upp 1 cm ... det borde väl inte bli nån märkbar skilllnad ...
tror du verkligen det ? :S även om det är en stabil sån jävel som sitter under fjädrarna ...
I vilket fall som hellst röstar jag för kapning fram, i vilket fall som hellst åker du ju på att plocka av 2 fjädrar. Varför inte göra något som är väl beprövat o inte så svårt om fjädrarna ligger på backen så att säga.
kapa fjädrarna vad då bonk meck ska du inte jacka korven när du ändå håller på smat utblåset och insuget.
köp nya fjädrar eller så köper du samman pressare och trycker dem i mellan fjädrnarna back. vet ej exakt vad dom heter man man kan kan låta dem pressa ihop fjädrarna. finns på typ biltema mycket bättre än att kapa fjädrarna.
kapa fjädrarna vad då bonk meck ska du inte jacka korven när du ändå håller på smat utblåset och insuget.
köp nya fjädrar eller så köper du samman pressare och trycker dem i mellan fjädrnarna back. vet ej exakt vad dom heter man man kan kan låta dem pressa ihop fjädrarna. finns på typ biltema mycket bättre än att kapa fjädrarna.
Sådanna är inte godkända av sbp. Och att det skulle vara mycket bättre än att kapa ett varv på en fjäder tror jag inte.
Så som de andra skriver så hade jag också kapat ett varv fram.
Det har inte med fjädrarna att göra utan hur skärmarna är "skurna" eller vad man ska kalla det. Så den ser "baktung" ut