Idag så har jag tagit och gjort iordning grillen För att se om black polish räcker till mina matta plastdelar.. och jag tkr faktiskt det blev rätt stor skillnad
Före :
Processen :
Efter :
Tog även två bilder på huven, så att ni kan få en bild utav vilket helvete jag kmr få med den
Jag har tagit bort alla fula dekaler från rutorna, och smörjt gångjärnen till huven så att man slipper använda våld
Detta va allt för idag Nu ska jag iväg och shoppa tvättgrejjer Ha en bra dag och kommentera Mycket
Jo vill ha hjälp med en sak oxå! Ska man ha 740bakljus med vit blinkers eller ska man ha 760 bakljus? 760 ljusen är ju billigare.. så jag får vita blinkers fram och sidoblinkers för samma pris som bara 740bakljusena... är det värt det?
jag kan ta fel på om det är till din eller till den gamla modellen 740 som dom har till. men jag har sett att dom har med vit blinkers till 740 sedan.
Biltema har vita sidblinkers, men vita bak finns endast till 745an
Ska man ha vita bakblinkers får man köpa från hova eller realcar. då blir det 90:ans vita. 760 baklysen får det vara med orange bilnkers för de finns inte med vit att köpa tyvärr.
Kul projekt för övrigt. har ett eget 740 projekt som jag håller på med. har dock inte orkat skapa en projekt tråd. Dock ska du veta att black polish sitter inte kvar särskilt bra. det brukar dröja en knapp vecka eller lite mer sen ser det lika för jävligt ut igen så jag kan råda dig att lacka om grill och stötisar. Super cleaner ska nog kunna rensa upp i lacken tror jag.
Jo jag vet att 760 bakljusen har orange blinkers, men det är bara snyggt
Sen angående black polish.. Jo lättast hade ju vart att lacka om, men det är ett sånt jävla hästjobb! Bättre att se efter stötisarna med jämna mellanrum istället
Idag har jag fixat till framstötisen och även monterat stereo
Stötisarna blev riktigt bra efter ett tag med black polish
Processen :
Resultatet :
Stereon fick jag och farsan att funka efter 3timmars jävla meckande med kontakter!! Men det lät faktiskt riktigt bra när det vart klart
Enheten är en Pionner DEH-2900MP Högtalarna bytte jag inte då det redan satt ett par fräscha högtalare där, 2st 5,25" 100W och 2st 4" 80W Pionner högtalare
Nästa update kommer nog nu i veckan, och det som gäller då är upputsning utav lacken
Det ser mycket bra ut! Om du polerar ordentligt, byter till vita blinkersglas runt om och sätter på stora fälgar så blir den lika fin (eller ful) som min bil
Ang de matta plast detaljerna så tog jag lite vanlig olja och gned in ordenkligt, ser ut som nya
Tack för tipset
Hade med tiden (och med pengarna) tänkt att byta ut dem mot 850 stötisar, alt. s70
Idag kmr det förövrigt inte hända så mkt, ska bara putsa upp bakstötisen och gå över frontstötisen några ggr till
Men det kmr bilder för det
P.S. Har en liten special grejj som jag gjorde på bilen oxå, som vart riktigt ball Bilder på detta kmr så fort jag fått köpt en säkring så att det funkar igen (mixtra lite för mkt med elen igår ) D.S.
Jo först vart det ett par sånna jag va insyltad på.. men 2000kr e lite väl häftigt tkr jag då det är så mkt jag får in i månaden.. och jag måste byta kylarn kom vi fram till igår för den är helt slut Sen så måste jag även byta kamremmen!
Så pengarna räcker lixom inte till, drf tänkte jag skaffa ett par 760bakljus då dessa faktiskt är snygga, och går och få loss för en mkt billigare peng Såsett så kan jag få råd med vita blinkers fram oxå
En liten fråga bara.. Vrf kan det inte bli mörkt? Jag vill se hur mitt lilla hemliga meck blev