3602
Sök

sportluftfilter

42 Inlägg
18 maj 2007
Trådstartare
tjena, nu är det såhär att jag har en saab 900 utan turbo. kan man ha sportluftfilter på en sån ändå ? är ute efter att få det dära pyset eller vad jag ska säga. vill att det ska låta lite fränare då man släpper gasen smile någon som vet av något luftfilter som är bra och låter lite kan gärna skriva ner det och vart man får tag på det smile

tack på förhand

100% Djurgårdsjävel

Drifttekniker VA
580 Inlägg
18 maj 2007
Ja det kan du. Jag skulle rekomendera ett öppet K&N filter kostar ganska mycket men du får valuta för pengarna. Ett av de bästa märkena som finns på marknaden. Gå in på http://www.gpartners.se de kan fixa ett åt dig. Tror det du skall ha heter E-9060.

OBS! köp inget billigt no name märke på luftfilter. Det kan orsaka att du får byta ut luftmasse mätaren.

42 Inlägg
18 maj 2007
Trådstartare
ok. tack så mkt. får man något ljud av det dära då ? är det jag är ute efter.. provade ett bsr, men lät inget.

100% Djurgårdsjävel

med lem
1 925 Inlägg
18 maj 2007
du får inget pysljud utan turbo,,,dom låter bilen mer när du gasar smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

Drifttekniker VA
580 Inlägg
18 maj 2007
Det du får är ett bröööl ljud smile men som sagt inget pysljud utan turbo. Men jag lovar det låter mycket roligare ändå smile

egen företagare
630 Inlägg
18 maj 2007
man får inget pysljud utan dumpveentilen, och för att ha en sån måste man ha en turbo...

42 Inlägg
18 maj 2007
Trådstartare
ok.. så med andra ord kommer det inte låta något när jag släpper gasen ? kan man göra på något annat sätt för att få det dära ljudet då man släpper gasen ?

100% Djurgårdsjävel

Whitetrash
589 Inlägg
18 maj 2007
du kan ju bygga in en 12volts kompressor och sätta munstycket så att när du trycker ner kopplingen så blåser det ur och sätta en slang från munstycket ut framför ena hjulet eller grillen eller något lämpligt ställe...jag hade däremot låtit bli..

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.

Whitetrash
589 Inlägg
18 maj 2007
och eventuellt en visselpipa eller liknande för att uppnå önskad ljudeffekt..

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.

Sök