3326
Sök

ltt och ftt

36 Inlägg
19 maj 2007
Trådstartare
#1
ltt och ftt..

nu är d så att jag ska chippa bilen. har en saab 9-3 me ltt. (154)
tror jag ska köra bsr's steg 3 (245hp)

grejjen är ju att jag har en ltt. och den får man bara upp till 0.4bar?
medans ftt är från 0.4bar och upp.

borde jag sattsa på en utvytesturbo på en gång? eller är det ingen större skillnad mellan ltt och ftt med dom hästana?

allt du gör, gör jag 10 gånger bättre

1 741 Inlägg
19 maj 2007
#2
klart mycket roligare med mer tryck! är det bara snurran som skiljer mellan motorerna så skulle jag satsa på en fulltryckare!

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

Laddtrycks-narkoman. medlem nr: 82
426 Inlägg
19 maj 2007
#3
tecman du är WAY OFF!!! det ända som skiljer ltt från ftt är magnet-ventil och styrbox. tro mig jag kör en själv!!!

/Street

36 Inlägg
19 maj 2007
Trådstartare
#4
street
såvadå? ingen ide att byta?

allt du gör, gör jag 10 gånger bättre

Laddtrycks-narkoman. medlem nr: 82
426 Inlägg
19 maj 2007
#5
kör med din gammla turbo. spara undan lite pengar under några månader och köp en t25/t28. vet att speedparts har till vettigt pris. annars kan du ju leta efter en begagnad. jag kör med org. snurra just nu men inom kort så dimper en t25/28 ner i maskineriet. tänk på att efterdra toppen innan du trimmar. jag ligger just nu 110 hk över org. jag önskar dig god trimmlycka.
P.S Det är svårt att sluta när man väl börjat trimma. mycket vill ha mer ;o)

/Street

1 741 Inlägg
19 maj 2007
#6
oki saabar är långt ifrån min starka sida tongue men en t25/28 är ju inte dyr.. och lär ju klart vara värt det. sitter ju sånna orginal på 200sx s14 och street har rätt det är svårt att sluta trimma när man har börjat smile

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

36 Inlägg
19 maj 2007
Trådstartare
#7
lätt att byta turbo eller? är väl helt annan passform på grejjerna? så man måste byta slangar och grejjs? är helt insnöad på det området. Gillar bara fart, kan knappt ett skit om bilar big_smile

allt du gör, gör jag 10 gånger bättre

med lem
1 925 Inlägg
19 maj 2007
#8
du behöver inte byta turbo på din bil,,,när du köper bsr steg3 så blir den en fulltryckare smile du får med en apc/magnet ventil som gör att det blir en fullturbo

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

Laddtrycks-narkoman. medlem nr: 82
426 Inlägg
19 maj 2007
#9
_fillan_
läs tråden innan du svarar. han behöver inte byta turbon men den kommer inte att hålla i längden... därför dör han byta sin t25 till en t25/28.

Foggemannen
en t25/28 har samma anslutningar som din t25. bara att byta.

/Street

Laddtrycks-narkoman. medlem nr: 82
426 Inlägg
19 maj 2007
#10
Foggemannen byt ic till en crossflow-variant. även kallad x-flow för den som sitter på kommer inte göra någon nytta över 4000 rpm och det är ju då man vill ha pollarna:D
Senast redigerat av street (19 maj 2007)

/Street

Laddtrycks-narkoman. medlem nr: 82
426 Inlägg
19 maj 2007
#11
tecman skrev:
oki saabar är långt ifrån min starka sida tongue men en t25/28 är ju inte dyr.. och lär ju klart vara värt det. sitter ju sånna orginal på 200sx s14 och street har rätt det är svårt att sluta trimma när man har börjat smile

har du inte en t28 (alltså hel t28) t25/28 har ju avgassidan från t25 och luftsidan från t28 fast bättre lager är t25 eller om det var så att man flyttade turbin och lager från en t28 till en t25 för att få en t25/28. hmmlol
Senast redigerat av street (19 maj 2007)

/Street


Sök