Det beror ju helt och hållet på om det är s14 eller s14a, man kan få en s14a för under 100k också men det beror ju på hur mycket under 100k han kan lägga.
Är sugen på att köpa en Audi s2/ nissan 200 eller en toyota supra 3. Men vet inte vilken bil som är mest lättrimmad och tål att trimmas utan att hela moton rasar. Skulle vara bra att höra andras åsikter.
Mvh: Raemous
en nissan 200sx är ju helt klart en jävligt rolig bil å köra, för skapliga pengar!
så ser du ungefär vad du behöver för att komma några snäpp över det
PS. S14 är modellen jag pratar om DS.
Mvh Richard
funkar de då om jag skulle köpa en 200sx s14 bara för ha en japs med turbo kul o köra trimma lite tex.. avgas,sportluftfil downpipes sen chip inget mer e de nåt du rekomendera? tex man behöver väl inte meka med bilen om man kör lugnt? för att 200sx s13 e mkt problem e jäte nyfiken på 200sx s14
tycker du ska ta en audi s2, dom e rätt lätt trimmade samt hållbara mot 400hk kan du trimma innan det är dags att byta stakar , fast bytt till en rs stål packning i toppen innan du trimma över 300hk de e va orginal turbon klara. men du gör som du vill:)
är urkass på nissan 200 modellerna. tror det är 13 jag har kollat på
Båda modellerna kan stylas och trimmas rejält. Vill du trimma lite så är det enkelt. Vill du över 300 hästar behöver du lägga ned mer arbete och pengar på delarna. Vill du upp över 500 hästar krävs en stor plånbok. Trimmar du seriöst håller det utan tvekan, det är när man tar genvägar som problemen dyker upp. Väghållningen är underbar efter små modifieringar.
Supran har större motor samt växellåda och diff som pallar 650 hk.. Går att få mer än 300 med originalturbo.. Kolla supas.nu. Om du har 100k kan du ju sätta i mk4 motor oxå
Jag köpte min för 30k och upp till 100 finns det många kusar..
Tyngden märker man inte mycket av, vridet är högt 344nm..
Heja supra:)
Mazda RX7 Turbo II -88
Toyota Corolla Tsport -05
Toyota Supra turbo mkIII -89 R.I.P