3290
Sök

köpa S2 nissan 200 eller supra3?

46 Inlägg
21 maj 2007
Trådstartare
#1
Är sugen på att köpa en Audi s2/ nissan 200 eller en toyota supra 3. Men vet inte vilken bil som är mest lättrimmad och tål att trimmas utan att hela moton rasar. Skulle vara bra att höra andras åsikter.

Mvh: Raemous

It`s not the fart that kills you it`s the smell
Projekttråd: http://forum.attitudemotorclub.com/view … 2867#72867

Kettunen
21 maj 2007
#2
Well well. Audi S2 hade jag valt.
Det är tysk kvalite det där!
Dom är sådär på trimmning. Men sen beror det ju på vad du tänk trimma den med. Skulle nog tro att den väger minst utav alla dom 3 med eller?

46 Inlägg
21 maj 2007
Trådstartare
#3
jo det lutar åt en s2...den väger ca 1450kg tror att 200 är lättare och mk3 är tyngre

It`s not the fart that kills you it`s the smell
Projekttråd: http://forum.attitudemotorclub.com/view … 2867#72867

Rakapparat
301 Inlägg
21 maj 2007
#4
köp en 200sx och stoppa ner en rb25det motor i den så har du en bil som tål att trimmas


46 Inlägg
21 maj 2007
Trådstartare
#5
jo men jag har en budget på under 100 lakan...det är ju min första bil.

It`s not the fart that kills you it`s the smell
Projekttråd: http://forum.attitudemotorclub.com/view … 2867#72867

Rakapparat
301 Inlägg
21 maj 2007
#6
mja men du får ju en skaplig 200 för säg 40 lock sen en rb25det för 15 lock


1 741 Inlägg
21 maj 2007
#7
tycker jag lät som ballast projekt smile

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

34 Inlägg
21 maj 2007
#8
Tjena, jag får nog rekomendera en S2, hade en innan.

Chippa, sätt på 3 tums hela vägen, öppet filter som får kall luft, så har du en grymt härlig bil...Underbar komfort med bra ös när man vill, härligt vrid verkligen...

Lycka till...

46 Inlägg
21 maj 2007
Trådstartare
#9
ska ha bilen som projekt arbete i skolan så jag kommer göra en hel del med den.

Lewa varför ska jag byta ut motorn ur 200? Alla käppjapanare säger ju att den och mk3 ska hålla för 500hk+ och såna saker.eller är det bara skitsnack?

It`s not the fart that kills you it`s the smell
Projekttråd: http://forum.attitudemotorclub.com/view … 2867#72867

Rakapparat
301 Inlägg
21 maj 2007
#10
Bla för jag har hört att 200 ska ha div problem med vevlagrena. (jag är dock ingen 200 expert utan det här är bara vad jag läst och hört) sen så har jag förstått det som att dom som verkligen trimmar sina 200 och vill ha ett lite annorlunda projekt byter till en rb25.
iofs förstår jag dom. en 2 liters turbomatad 4:a gentemot en väldigt driftsäker 2.5 liters turbomatad 6:a.


29 Inlägg
21 maj 2007
#11
200an är en väldigt fin bil, vilken satsar du på? s13 lr s14? Båda är fina med lite små moddar så blir det väldigt trevliga bilar o köra som även håller bra om man sköter dom rätt och monterar en oljekyl med termostat osv om du kör väldigt hårt. Supran är också en fin bil men dom har nog mer problem med vevlager än nissan 200sx.. MkIII snackar vi då. Dom går att plocka ut cirka 300hk med orginal turbo. Och ~420 med orginal grenrör sen tar det stopp.

Nissanen kan du plocka ut ~300 med orginalturbo med byte av IC och avgas. Hellst oljekylare också för att vara på den säkra sidan.


Mvh Richard

46 Inlägg
21 maj 2007
Trådstartare
#12
kabel87 skrev:
200an är en väldigt fin bil, vilken satsar du på? s13 lr s14? Båda är fina med lite små moddar så blir det väldigt trevliga bilar o köra som även håller bra om man sköter dom rätt och monterar en oljekyl med termostat osv om du kör väldigt hårt. Supran är också en fin bil men dom har nog mer problem med vevlager än nissan 200sx.. MkIII snackar vi då. Dom går att plocka ut cirka 300hk med orginal turbo. Och ~420 med orginal grenrör sen tar det stopp.

Nissanen kan du plocka ut ~300 med orginalturbo med byte av IC och avgas. Hellst oljekylare också för att vara på den säkra sidan.


Mvh Richard

Lutar mest åt audin..går det inte plocka utt mer än 300hk ur en mk3. En polare snackar om 700hk orginal men han drömmer lite.

It`s not the fart that kills you it`s the smell
Projekttråd: http://forum.attitudemotorclub.com/view … 2867#72867

29 Inlägg
21 maj 2007
#13
Raemous skrev:
kabel87 skrev:
200an är en väldigt fin bil, vilken satsar du på? s13 lr s14? Båda är fina med lite små moddar så blir det väldigt trevliga bilar o köra som även håller bra om man sköter dom rätt och monterar en oljekyl med termostat osv om du kör väldigt hårt. Supran är också en fin bil men dom har nog mer problem med vevlager än nissan 200sx.. MkIII snackar vi då. Dom går att plocka ut cirka 300hk med orginal turbo. Och ~420 med orginal grenrör sen tar det stopp.

Nissanen kan du plocka ut ~300 med orginalturbo med byte av IC och avgas. Hellst oljekylare också för att vara på den säkra sidan.


Mvh Richard

Lutar mest åt audin..går det inte plocka utt mer än 300hk ur en mk3. En polare snackar om 700hk orginal men han drömmer lite.

Inte ur en 7m-gte motor som sitter i den gammle supran dvs MKIII men i MKIV som har en 3.0liters 6a med dubbelturbo kan du plocka ut 600hk utan att öppna motorn dock ej med orginal bränslesystem eller turbo, hur driftsäkerheten är då har jag ingen aning om.

46 Inlägg
21 maj 2007
Trådstartare
#14
okej men hur mycket klara man trimma en 200 då?

It`s not the fart that kills you it`s the smell
Projekttråd: http://forum.attitudemotorclub.com/view … 2867#72867

7 120 Inlägg
21 maj 2007
#15
Raemous skrev:
okej men hur mycket klara man trimma en 200 då?

Köper du inte en oljekylare som är "ordentlig" så borde du inte trimma.

29 Inlägg
21 maj 2007
#16
Aerodynamik skrev:
Raemous skrev:
okej men hur mycket klara man trimma en 200 då?

Köper du inte en oljekylare som är "ordentlig" så borde du inte trimma.

Och du baserar det på......? jag kör s.k "bpu" på min 200.. klarar 3-4 varv på mantorp.. HÅRT utan att tempen går allt för högt.

29 Inlägg
21 maj 2007
#17
Raemous skrev:
okej men hur mycket klara man trimma en 200 då?

orginalturbon klarar runt 300 pollar... sen är det stopp.. Kolla på http://www.japtuning.se/index.php?optio … ;Itemid=27

så ser du ungefär vad du behöver för att komma några snäpp över det wink

PS. S14 är modellen jag pratar om DS.


Mvh Richard
Senast redigerat av kabel87 (21 maj 2007)

Herr
1 722 Inlägg
21 maj 2007
#18
Jag skulle köpt s2an om jag hade dina kriterier. Men 200sx (s13) tycker JAG är snyggare, och så är det som sagt jävligt lättrimmad. supran väger ju som sagt bra mkt mer än dom andra 2, men då har du ju också en 245hk och en rätt stabil motor. s13= oljekyl ett måste om du ska trimma.

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

29 Inlägg
21 maj 2007
#19
Eftersom han skrev att han hade en budjet på under 100.000 blir jag lite fundersam, är det s13 eller s14 du har kollat på ?

7 120 Inlägg
21 maj 2007
#20
Det var S13 jag pratade om.
Men ska du ha 200sx är S14 bättre.
Dock fulare enligt mig.


Sök