3510
Sök

Sportavgassystem 240 ?

1 723 Inlägg
23 maj 2007
#21
2,5" system om man tittar på kgtrimning.

29 Inlägg
23 maj 2007
Trådstartare
#22
mmm såg det. bara en fråga för att vara säker, det är en b21 i en 240 gl va? tongue

Motorbreath - that's how I live my life

149 Inlägg
27 maj 2008
#23
Jag har pratat med några killar som går fordon å dom grejjar mycke med 240..  de tippset jag fick.. var sätta i k-kam plana ca 3mm porta en aning å sätta i spridare från 740 16V eller böja lite lätt med en skrymejsel i orginalventlierna så dom flödar lite mer.. klokast e dock att få tag på en 531 top. orginal e 530 oftast.. smile

// Wille
< En expert är någon som lyckats göra ALLA, misstag innom ett visst område >

149 Inlägg
27 maj 2008
#24
angående motorn.. de beror på vilken årsmodell.. jag har en 87.a och min heter B230F F står för elektronisk insprutning. och insprutningmotorerna e svårast att "trimma"

// Wille
< En expert är någon som lyckats göra ALLA, misstag innom ett visst område >

3 120 Inlägg
27 maj 2008
#25
JeyGee skrev:
ok smile  vad kan man göra för att få mer effekt då? Vet att det finns ganska mycket och göra men om det finns nå enklare sätt?

Enklaste sättet att få fart på en sur GL är att byta bil, om man ser på det krasst ekonomiskt och realistiskt.
Köp en turbo iaf, inte för att den är våldsamt snabb men ganska lätta medel kan den börja röra på sig hyfsat och du slipper bekymmer med besiktningen.

Om du vill behålla din GL och få lite bättre fart på den rekommenderar jag att slänga ur baksäte och all inredning till att börja med. Med 50 kilo lättare bil går den säkert 0.5 sek snabbare till 100, något den inte lär göra med större avgassystem. Visst går det att få en del sughästar i den med, men då börjar det kosta pengar.

Finns ingen mening att byta sista biten på avgassystemet om du gör det för att få mer effekt, lite mer bröl får du. Bättre är att öka på lite där gaserna är som varmast, alltså extraktor grenrör. Men jag tvivlar på att det kommer ge så mycket mer pulver att det är värt pengarna.


Kicker
163 Inlägg
27 maj 2008
#26
www.samsteffansson.se där har du grejerna

See you sideways!!

19 Inlägg
27 maj 2008
#27
K eller H kammarna är bra, (ökar kanske 10-15 hk) och med extraktor rör, 2,5" och planad och portad topp så ska de nog kunna få lite extra skjut i din kärra wink

-Mycke varv
-Många möjligheter

1 688 Inlägg
27 maj 2008
#28
Peta i en 16v-motor från en 740, går så mycket bättre än bonne-trimmade b230 me k-kam och annat hemmameck....

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!


Sök