Ja, i princip kan man säga att ett 60Ah batteri kan ge 1 A i 60 timmar. Ska man vara noggrann så innebär 60Ah att batteriet kan ge ut 3A i 20 timmar innan spänningen sjunker ner till 10,5V vid +25 graders omgivningstemperatur.
Jag har sett trådar på olika forum där man har frågat ungefär samma sak, hur länge det går att spela med endast en bilstereo innan batteriet tar slut. Som scritz skriver så borde du försöka att mäta hur mycket ström det drar när du spelar musik, men jag tror att man kan säga en generell förbrukning.
I en tidigare tråd här på forumet var det en som hade spelat på ganska hög volym hela tiden ända tills stereon slog av sig, han fick reda på att en bilstereo brukar stänga av sig vid runt 10V. Han skrev att det gick att spela i 12 timmar och att batteriet var på 60Ah, utifrån det kunde man räkna ut att stereon borde ha dragit 5-6A i medelström (en teoretisk gissning alltså).
Men då får man tänka på att batteriet blev helt urdraget, det är inte bra för batteriet. Jag tycker att du bör ha minst ett 75Ah fritidsbatteri för att det inte ska bli så ruskigt mycket urdraget, då håller det kanske ett lite längre tag också. Om du spelar mindre än 10 timmar så kan nog den lösningen fungera bra tror jag.