3510
Sök

importera bil från schweiz?

160 Inlägg
23 maj 2007
Trådstartare
hur är det att importera bil från schweiz tror ni?
dom är väl fortfarande inte ett EU-land så tillkommer de moms, skatt, tull osv då?
och hur mycket kommer de kosta isf ca?

160 Inlägg
23 maj 2007
Trådstartare
aja någon måste väl veta? smile

2 655 Inlägg
23 maj 2007
Höll på och kollade lite på det där igår kväll..
Det ser ut som att man åker på moms och en massa annat otrevligt...
Kan rekommendera www.vv.se där står det en massa nyttig info.

178 Inlägg
24 maj 2007
10% av köpesumman i tull och 25% moms, om man inte kan ta den som flyttgods men da lär man ju ha bott i CH ett tag och ägt bilen minst ett halvar om jag inte minns fel. Förutom det är det nog rätt bra att importera därifran. Jag bor i CH nu och det finns grymma garantipaket hos handlarna och folk pysslar i regel som f-n med sina bilar. Sen är prisläget rätt bra med iaf pa tyska märkena som jag mest kikar pa, men den skillnaden torskar man ju rätt snabbt vid import till SE....

160 Inlägg
25 maj 2007
Trådstartare
okej.
för firman jag funderar på är www.a1-motors.biz som är lokaliserade i schweiz.
men deras priser är ju helt idiotiska.
t ex en nästan helt ny bmw z8 för 15000 euro?
verkar vara nått jävligt skumt men dom verkar vara jävligt seriösa. har snackat med dom en del i telefon o sånt.
men skulle inte förvåna mig om bilarna är stulna eller nått för alla bilarna kommer från USA.

någon som har några åsikter o synpunkter?

tänkte ta flyget ner i helgen o kolla läget på firman. det är det värt för att se vad dom har att erbjuda. om dom har något att erbjuda dvs så det itne bara e lurendreri allting.

945 Inlägg
25 maj 2007
Det där ser väl ganska suspekt ut? Altså 15k euro är väl i runda slängar 130k?
Kan nog vara värt att undersöka detta företag mycket noga... Men altså, är allt i sin ordning så kan ju vem som helst skaffa en AMG Merca för inget.

643 Inlägg
25 maj 2007
vad är det här neutral. seriöst så där billiga kan inte bilarna vara. hmm man kanske ska åka ner å köpa en 3 fräscha bilar för 300 000 smile

160 Inlägg
25 maj 2007
Trådstartare
det är därför jag o e polare ska flyga ner i nästa vecka o kolla upp de.
är fan värt tusenlapparna de kostar att resa för att se vad de e för företag.

Toker
491 Inlägg
3 juli 2007
Hur gick det med nerflygningen här egentligen ?
Lite intresserad då jag hittat en pärla erl. skräp i schweiz

Toker Jr 081102

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
3 juli 2007
jo jag vart med intresserad om det va en seriös firma eller inte

Vilket jävla drag :)

160 Inlägg
3 juli 2007
Trådstartare
vi var faktiskt aldrig där nere.
vi bestämde oss för att ringa o snacka me dom först innan vi tog flyget ner.
så vi fick tag på dom och snackade me dom.
men vi fick inget bra förtroende för dom då dom inte kunde svara på hälften av de frågorna vi ville ha svar på angående både bilarna, tull, reg. osv.
dom ville inte ens svara på om bilarna var stöldgods eller inte. dom hade kunde svarat "nä" men dom ville varken svara ja eller nej på den frågan. så då e ju frågan hur man ska tolka det...

mvh

9 Inlägg
23 augusti 2007
Jag tror inte bilarna finns enns, bara en bluff, korten är tagna överallt, verkar inte va Europa miljö på många av dem, sen de priserna, liksom en Z8 kostar ju 10ggr mer. Ni fattar själva, det är bluff, det de tjänar pengar på är att man måste betala 2000eruo om man vill ner å kolla på bilen, alltså man måste betala 2000eruo i föväg för att man ska komma ner å kika på bilen, köper man den inte säger de att man får tillbaks pengarna.. mm visst...

MVH

István Csiszár
Banträffsansvarig @ HPC

ClubJDM
531 Inlägg
23 augusti 2007
är detta en seriös firma så får man ju nästan hoppas på att schweiz blir ett EU-land

Toker
491 Inlägg
23 augusti 2007
Detta var ju bara bluff...

Toker Jr 081102

346 Inlägg
23 augusti 2007
Måste ju vara nån bluff  Mini cooper s priserna tex var ju under halva priset mot likvärdiga.

1 Inlägg
4 september 2007
Hello,
I am negotiating with this company and am concerned that this is a scam. Does anyone here has information? I read that one of you is flying to Switzerland to check this company out?
Thanks!
Regards,
Ron

Sök