en intercooler e som en kylare fast den kyler luften som turbon blåser ut innan den kommer in i insuget detta gör att luften krymper och man får in mer i cylindrarna Rätta mej om jag har fel
troligtvis dubbla för att det är en Twinturbo! en för varje aggregat...men det behöver naturligtvis inte vara dubbla, men det brukar vara bättre med en STOR !
jomen det är nog inte det lättaste att få båda aggregaten att gå genom 1 ic på nissan 300....titta ner i ett sådant motorrum så förstår man kanppt att motorn får plats bland allt skit..så det är nog bra att köpa två lite effektivare ic till den där..
RäZeR Matte hittar rätt i år.
familjeräzer på heltid
jodå det har du rätt i !...men rörmokare kan man juh alltid leka !!! helt ommöjligt är det iaf inte att dra om rören till en IC....
och cliffie det sitter 2st små IC:s nere i varsit hörn strax bakom fronten om jag inte minns rätt
någon jätte effekt ökning får du juh inte genom att bara montera ny/nya IC:s...men med t.ex ändrad programvara och bättre avgassystem samt liiite större turbos t.ex T28 istället för orginal T25 så lär det ju bli skillnad!
jodå det har du rätt i !...men rörmokare kan man juh alltid leka !!! helt ommöjligt är det iaf inte att dra om rören till en IC....
och cliffie det sitter 2st små IC:s nere i varsit hörn strax bakom fronten om jag inte minns rätt
någon jätte effekt ökning får du juh inte genom att bara montera ny/nya IC:s...men med t.ex ändrad programvara och bättre avgassystem samt liiite större turbos t.ex T28 istället för orginal T25 så lär det ju bli skillnad!
mvh
mm har tänk mig o byta till t28 men vet inte vart jag ska skaffe deifrån