2780
Sök

Härliga framstolar, från vilka bilar?

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
27 maj 2007
Trådstartare
Nu har jag hålt på klä om min bil en hel del och sitter och funderar på framsäterna, jag känner mig inte helt redo för att bygga om säterna samt att klä om dom, det skulle bli för jäkla krongligt så jag vänder mig nu till er om hjälp!!

Vad finns det för härliga mysiga orginalstolar som skulle passa i min honda, eda kravet är att man ska kunna böjja fram dom så man kommer åt baksätet. Vad har ni för rekomendatioer om framsäten? från vilka modeller av bilar kan ni rekomendera framsäterna?

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

2 123 Inlägg
27 maj 2007
Sherlia skrev:
Nu har jag hålt på klä om min bil en hel del och sitter och funderar på framsäterna, jag känner mig inte helt redo för att bygga om säterna samt att klä om dom, det skulle bli för jäkla krongligt så jag vänder mig nu till er om hjälp!!

Vad finns det för härliga mysiga orginalstolar som skulle passa i min honda, eda kravet är att man ska kunna böjja fram dom så man kommer åt baksätet. Vad har ni för rekomendatioer om framsäten? från vilka modeller av bilar kan ni rekomendera framsäterna?

Rekomenderar sportstolar.
Finns ju fällbara och i alla möjliga olika färgkominationer.
Det enda kruxet är ju att man måste göra stolsfästen, men det är inte svårt om man känner någon som kan svetsa och arbeta i metall. Alla i Sverige måste ju känna någon sån iaf.
Vill man ha billiga stolar finns det på:
www.ridetech.se eller www.grunt.se
Vill man ha kvalité så är det:
www.realcar.se
www.stylingkompaniet.se
www.dalhems.com
osv
Finns hur mkt som helst, mina stolar är från ridetech och dom är väl helt okej.
Vet dock inte hur dom ser ut efter lite användande men dom funkar nog helt okej.
MVH Fredrik

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
27 maj 2007
Jävla synd att inte SAAB 9000 Aero stolarna finns i den varianten. Annars hade du haft en av dom bästa stolarna som finns! smile

Allt för den där jävla hatten!

24 Inlägg
27 maj 2007
Egentligen så tycker jag att alla stolar är sköna så länge som man sitter lite trång to mysigt:P

Men honda prelude-stolarna är riktigt cleana om än lite fula. Kan även rekommendera calibrastolarna. Skitnöjd med mina:)

kör man in i nåt för snabbt så dör man..

8 156 Inlägg
27 maj 2007
Jag skulle helt klart rekommendera Recarostolar från en BMW/Audi
SAAB-stolarna är också ganska så bra wink

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
27 maj 2007
Trådstartare
Phaetoon skrev:

nämn specefiva årsmodeller och modelltyp på bilarna så är det lite lättare att kolla efter på e skrot.

Det kommer INTE bli några sportstolar som är helt färdiggjorda, jag vill ha stolar som känns lyxiga och sportiga att sitta i, altså inga sportstolar som är stela värre hmm

Kanske nån mersa har nått sånt? Kom gärna med fler förslag

Fotograf
966 Inlägg
27 maj 2007
Bmw M3 E46
Audi´s stolar som sitter i RS4 -02 uppåt..

Snygg, Skön och lyx..
Lycka till!wink

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se

73 Inlägg
27 maj 2007
Bmw´s sport/komfort stolar på e46an är jävligt sköna. sitter som en gud i dom.

Bil stavas med 3 bokstäver, B M W

7 100 Inlägg
27 maj 2007
mazda 626-88 stolarna är gött sköna,har 2 st liggandes hemma här:P

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

8 156 Inlägg
27 maj 2007
Sherlia skrev:
Phaetoon skrev:

nämn specefiva årsmodeller och modelltyp på bilarna så är det lite lättare att kolla efter på e skrot.

Det kommer INTE bli några sportstolar som är helt färdiggjorda, jag vill ha stolar som känns lyxiga och sportiga att sitta i, altså inga sportstolar som är stela värre hmm

Kanske nån mersa har nått sånt? Kom gärna med fler förslag

När det gäller BMW så är väl allt från 1995 och framåt gångbart wink
Både lyxigt och sportigt om du får tag i deras sportstolar.
(M3/M5). Man sitter ganska så behagligt i deras lädersportstolar.

Kanske vore värt att kolla in www.returbilen.se?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
27 maj 2007
Trådstartare
Fin länk men synd att jag bara har 160-170 mil nånting för att komma dit smile

Så BMW M3/M5... måste försöka hitta nån bild på dom.
Några andra förslag? eller håller ni med?

Kettunen
27 maj 2007
Sånna stolar som i min Firebird??
Sitter ganska behagligt

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
27 maj 2007
Trådstartare
e36
http://www.bmwmregistry.com/faq/E36_M3_Coupe_Seats.jpg
åntig sånt här i tänkte på ?.. mjo dom ser ju rätt ok ut smile

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
28 maj 2007
Trådstartare
Altså vad guld värd M3 stolarna ser ut att vara, enda skumma är de dära längst fram på stols dynan, va är de ?? ser ju ut att vara separerad. Går m3 stolarna att vicka fram så amn kommer åt baksätet? Nå som vet vad 2 sådana här stolar kan kosta, det spelar ingen roll om dom är hur jävla skitiga som helst eller tyget slitet osv för doms ka ändå kläs om.

Fotograf
966 Inlägg
28 maj 2007
Sherlia skrev:
Altså vad guld värd M3 stolarna ser ut att vara, enda skumma är de dära längst fram på stols dynan, va är de ?? ser ju ut att vara separerad. Går m3 stolarna att vicka fram så amn kommer åt baksätet? Nå som vet vad 2 sådana här stolar kan kosta, det spelar ingen roll om dom är hur jävla skitiga som helst eller tyget slitet osv för doms ka ändå kläs om.

Man kan skjuta ut.. "lår förlängare" eller vad jag ska säga..?
Jaa du.. en bra fråga.. hitta ett par på blocket förut.. och då var dom så gott som nya.. undrar om det stod 12tkr för paret eller om d va styck.. måste ha menar paret tror jag..
Dom går att vicka fram.. det ser man på bilden åxå..smile Spaken på sidan högt upp "rygg dynan" smile
Senast redigerat av MickeTuncer (28 maj 2007)

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se

2 014 Inlägg
28 maj 2007
Stolarna i R34 GT-R går inte av för hackor vill jag lova! Inte så hemskt mycket justeringsmöjligheter, men jäkligt sköna när det är G-krafter som gäller och även mycket komfortabla vid långfärder. Brukade faktiskt ge mig ut på längre turer när man hade ryggvärk förra sommaren, fasiken så mycket bättre än något annat jag prövat på (dock ett helsike att ta sig ur bilen efteråt, eftersom man mer eller mindre får "hälla sig ur" sätet).

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
28 maj 2007
Trådstartare
12k huh ?, låter saftigt för begagnade stolar smile me me ska man sitta skönt så är det väll de som gäller värkar det som. Skicka gärna ett pm till mig om ni hittar några sådana stolar för dom verkar väldigt intresanta. Det borde äll inte vara några större problem att sätta in dom i hondan va?, svetsa kapa skära m.m är jag duktig på så de är inte de jag undra, jag undra mest om de får plats big_smile, nån som vet bredded på dynorna på dem ?

Biltokig
870 Inlägg
28 maj 2007
THEBADGUY skrev:
Jävla synd att inte SAAB 9000 Aero stolarna finns i den varianten. Annars hade du haft en av dom bästa stolarna som finns! smile

Dom skulle man haft big_smile riktigt tjocka!

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

190 Inlägg
28 maj 2007
Civic type r stolar?

There´s a very fine line between a hobby and mental illness

Sök